WheelMan Skrevet 26. juli 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. juli 2009 Så du har kun en / to USB-kabler og en skjermkabel ut av veggen? Smart Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 26. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2009 Tja. 1 dual-link dvi-forlenger, 2 lydkabler, 1 usbkabel, 1 nettverkskabel. Usb lager forøvrig bråk med mange enheter når man passerer 5m om man ikke plasserer en hub med egen strømforsyning i enden. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 26. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2009 (endret) Forresten, manualen til Chieftec strømforsyningen min har en ganske tydelig skrivefeil. Endret 26. juli 2009 av Koffeinkanin Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 26. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2009 Hvilke SSD-disker for stasjonære anbefales? Lenke til kommentar
Arneeyy Skrevet 26. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2009 Tja. 1 dual-link dvi-forlenger, 2 lydkabler, 1 usbkabel, 1 nettverkskabel. Usb lager forøvrig bråk med mange enheter når man passerer 5m om man ikke plasserer en hub med egen strømforsyning i enden. Hvor får man kjøpt dvi-forlenger og usb hub? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 26. juli 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. juli 2009 (endret) Hvilke SSD-disker for stasjonære anbefales? Intel X-25M Gen2 Endret 26. juli 2009 av WheelMan Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 26. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2009 Jeg må returnere hovedkortet mitt nå pga 2 defekte busser (or sumtin'), og lurer nå på en ting: hvordan skal jeg egentlig oppbevare CPUen imens? I en antistatisk pose? Må jeg kjøpe et etui? Kan jeg bare la den ligge forsiktig i skuffen? Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 26. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2009 Antistatisk pose er det beste. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 26. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2009 (endret) Det er vel ikke tilfeldigvis noen her som har en lga775-cpu med 1033mhz fsb som skal gis bort billig? Noen som vet om denne funker på et 975x-basert hovedkort? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=430913 E1400 celeron, 800mhz fsb. Spekulerer i å hive ihop en billigmaskin og ta den med til hybelen. Endret 26. juli 2009 av Jann - Ove Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 26. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2009 Huff. Samme hvilke komponenter jeg velger så blir det billigere å bare bruke bærbaren på hybelen istedet Det er ikke mulig å få til en 100% stille maskin uten at det blir dyrt Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 26. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2009 (endret) Jeg må returnere hovedkortet mitt nå pga 2 defekte busser (or sumtin'), og lurer nå på en ting: hvordan skal jeg egentlig oppbevare CPUen imens? I en antistatisk pose? Må jeg kjøpe et etui? Kan jeg bare la den ligge forsiktig i skuffen? Følger med et plastdeksel som er fint å bruke. Deksel + antistatisk pose er det beste Det er ikke mulig å få til en 100% stille maskin uten at det blir dyrt Joda. Eller... Definer for dyrt. Endret 26. juli 2009 av Wikipedersen Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 26. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2009 (endret) Stiller følgende krav til en stille maskin: 0 vifter. 0 summende transistorer. 0 tradisjonelle harddisker. Så nei, billig blir det ikke. Vannkjøling er et alternativ: Innovatek passiv radiator + 7v pumpesystem i et stålkabinett med noen få støydempingsmatter. og man nærmer seg ambient. Har faktisk måtte til med støydempingsmatte over en bråkete spole på serveren som ligger bak skjermen min. 100% passiv via mini-itx-opplegg med passiv strømforsyning. Skal egentlig mye til for å kvitte seg med samtlige vifter, og når den ene viften i bærbaren min er forholdsvis grei ved lav belastning vinner den fort i forhold til å hive ihop ei billigmaskin med flere vifter og jallakabinett. Endret 26. juli 2009 av Jann - Ove Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 26. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2009 Alt kommer jo ann på budsjett. Man klarer fint en 100% passiv maskin hvis man har 7-8k. Vannkjøling er desverre ikke 100% lydløst. Heller ikke billig. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 26. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2009 (endret) Akurat nå leker jeg med tanken om å hive ihop en billig maskin til en tusenlapp. Har hovedkort, skjermkort, psu, minne og harddisk. Vannkjøling gjort på måten jeg nevnte i posten over er ikke langt ifra 100% lydløst. Det fins stille pumper, og med stålkabinett og rett vibrasjon og støydemping kan man stenge inne all støy fra enkelte pumper og fremdeles få til ei maskin med grei ytelse. SKal godt gjøres å klare en 100% passiv maskin uten at det går utover ytelsen. Endret 26. juli 2009 av Jann - Ove Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 26. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2009 Det plastdekselet er long gone. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 26. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2009 Akurat nå leker jeg med tanken om å hive ihop en billig maskin til en tusenlapp. Har hovedkort, skjermkort, psu, minne og harddisk. Vannkjøling gjort på måten jeg nevnte i posten over er ikke langt ifra 100% lydløst. Det fins stille pumper, og med stålkabinett og rett vibrasjon og støydemping kan man stenge inne all støy fra enkelte pumper og fremdeles få til ei maskin med grei ytelse. SKal godt gjøres å klare en 100% passiv maskin uten at det går utover ytelsen. Klart det går utover ytelsen. Men en maskin til å spille lette spill osv kan man godt få helt passivt. Spesielt med åpent kabinett kan man få en veldig OK maskin helt lydløs. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 26. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2009 http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...aggon_id=101347 her har du et eksempel på en helt grei maskin. Gadd ikke lete lenge etter passiv PSU, så den må nok byttes da ingen har den inne. Man kan jo alltids modde en vanlig litt. Ellers kan jo 4850 byttes. Samme med kabinett, disk osv. Et åpent kabinett kan jo gi litt bedre kjøling også. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 26. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2009 (endret) Nå skal jeg ikke plage dere mer idag (dere har hjulpet ekstremt, tusen takk!), men har et siste spørsmål. Jeg har blitt helt besatt av lyder fra PCen, og hva som er riktig og ei. Så. Først; "tikkingen" fra strømforsyningen, og påfølgende pipingen fra hovedkortet. Strømforsyningen: Det er tikkelyden jeg hinter til, ikke luften som treffer mikrofonen. Lyd.mp3 Hovedkortet: Opptaket fungerte dessverre ikke, men det er akkurat som det her. Utrolig irriterende. Se filmen hos Youtube Endret 26. juli 2009 av Koffeinkanin Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 26. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2009 (endret) Hvilket hovedkort er det? OM det er et 780i hovedkort, så blame northbridge vifta. Hviner som et helvette. Gå i BIOS og sett ned viftehastighet til 40%, derfra bråker den ikke, men i gjengjeld gir den deg en litt "elektrisk" lyd.. Men den høres nesten ikke Endret 26. juli 2009 av ThomGreen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå