Gå til innhold

Hardwarekaféen

Anbefalte innlegg

Har forresten enda en ting jeg lurer på; Skruer til hovedkortet + avstandsstykker, hvor kan slike kjøpes? REGNER MED at det også kan skaffes på clas ohlson eller biltema, men internett hadde vært å foretrekke..

Slike skruer og avstandsstykekr, spesielt det siste, er forskjellig fra produsent til produsent - og bør skaffes fra produsent.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Poster denne her jeg, for en bedre respons.

Hvilke lyder skal en PSU lage, egentlig?

Heisann. Vil bare beklage med enda en "Skal xxxx lage denne lyden?"-tråd, men finner ikke svar noen annen sted.

Min nyinnkjøpte 750 w modulær lager, i tillegg til viftelyd, en lav "knitre/tikkelyd/elektrisk lyd", så lav at jeg bare hører den hvis jeg sitter enten bak PCen (den står på et bord foran en sofa nå), eller holder øret innat.

Så da lurer jeg, skal den lage den lyden? Er det en elektrisk lyd som burde være der, ved tanke på at den faktisk overfører strøm? Eller er det et tegn på en feilproduksjon?

Tusen takk!

Lenke til kommentar

Et annet spørsmål, foran på kabinettet har jeg 2 defekte USB'er, og en FireWire jeg aldri bruker. Kablene fra disse tar opp mye plass i kabinettet, og jeg får ikke åpnet opp foran for å fjerne hele kortet. Kan jeg rett og slett bare kutte kablene i to? Fjerne det som tar opp plass i kabinettet, og la resten ligge i døra? Det er ikke noe galt med det?

Lenke til kommentar

Avhengig av innstililng og drivere til s-atakontrolleren vil den enten fungere som en hvilken som helst annen hot-swappbar disk(tenk usb om du ikke har vært borti hotswapping før) eller så vil ingenting skje, og du må reboote for å få brukt den. Sistnevnte skjer veldig skjelden, men med enkelte kombinasjoner av drivere og innstillinger hender det.

Lenke til kommentar

Har kabelene til PSUen en grunnleggende regel ála "passer kabelen inn, så er det det rette stedet?". Tok fra hverandre PCen for første gang idag uten å memorere hvor de forskjellige kablene gikk, og nå er jeg litt usikker.

Har én 6-pins harddiskkabel, en 8-pins kabel til CPU og 6-pins viftekabel. 8-pinnen vet jeg hvor skal, den er ikke vanskelig. Men de andre to er jeg litt usikker på. Min kjære far mener at du kan se på kabelene hvor da skal (firkanta og runde), og at de da bare passer ett sted. Men jeg er fortsatt litt usikker.

Dere vet det sikkert, men PSUen har 2 S-ATA connectors, 2 4-pin Peripheral and Floppy Power Connector, og 2 6-pin PCI-E connectors + CPU'en.

EDIT: Jeg er noob, lol.

Endret av Koffeinkanin
Lenke til kommentar

Ja, det er forskjell på alle med runde og firkantede endestykker. Den vanskeligste er vel 8pinnen, som noenganger kan se ut som den skal være en PCI-e-kontakt.

PCI-e'ene er dog ofte mulig å plukke fra hverandre, til 6+2-pinner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...