Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

IR-termometer kan også være kjekt å ha når man driver på med sånt, man får liksom satt litt tall på det.

 

Ambient-målern på hovedkort og skjermkort kan si litt, men er ikke luftstrømmen ideel kan det være smart å selv kjenne på om luften i kabinettet holder omtrent jevn temperatur.

Det høres fornuftig ut.

Luftstrømmen i kabinettet tror jeg er rimelig grei, den ene viften blåser luft inn mot 2 kort i SLI, sen andre har jeg fokusert mot CPU så kjøleren kan trekke inn mer luft. Jeg får ta meg en tur inni og se etter :)

 

Kjøp Antec Nine Hundred, bedre kabinett til den prisen får du ikke.

Det bråker jo som en jetmotor samtidig, ikke verdt det. P180 f.eks yter ikke langt unna, men er tyst om du vil. Det har også desidert færre "dødsoner" som Jann Ove nevnte.

Det er ikke meninga at du skal kjøre viftene på 100% da, jeg kjører de på 25% uten problemer, er såvidt jeg hører pc-en. P180 er et stusselig kabinett. ANH er mye freshere ^^

Jeg kjøpte en selvbygget fra komplett. Det å bruke mer penger på kabinett ser jeg på som urealistisk og sløsete. Klarer man ikke å forbedre luftflyten i det man har så får det være.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Når jeg kjøper meg kabinett ligger jeg i prisleiet 1000-1500, da får en kabinetter av god kvalitet, og samtidig ikke ser ut som et nedbomba horehus.

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte en selvbygget fra komplett. Det å bruke mer penger på kabinett ser jeg på som urealistisk og sløsete. Klarer man ikke å forbedre luftflyten i det man har så får det være.

 

Tvert imot ;)

 

 

Hva er den komponenten du kan beholde lengst? Nettopp, kabinett. Så å kjøpe et kabinett av god kvalitet og som dekker ens behov er en veldig god investering.

Lenke til kommentar

10K på maskinen eller kabinettet+andre ting? :]

Du har jo Antec 900 til en knallpris av 841,- nå ;)

 

Har lyst på et nytt kabinett, selv om Antec 900 er bra nok for meg.

Mulig jeg stripper ned hele møkka en gang til, for å lakke svart på nytt.. For mye som bare flasser av. (ikke grunning.. -_-")

 

 

Og forresten.. Fins det ikke en litt mer praktisk løsning for å feste vifter bakerst i kabinettet? Disse store feite skruene er jo godt som umulig å skru inn nesten, så jeg har to skruer halveis inn og litt teip for å feste den.. -_-"

 

Kan ikke skjønne at det ikke er bedre standardløsninger på dette. De feite skruene utvider jo hullene i vifta så til de grader...

Endret av ThomGreen
Lenke til kommentar
Og forresten.. Fins det ikke en litt mer praktisk løsning for å feste vifter bakerst i kabinettet? Disse store feite skruene er jo godt som umulig å skru inn nesten, så jeg har to skruer halveis inn og litt teip for å feste den.. -_-"

Clas Ohlson har en fin dobbeltsidig polstrende teip, den er grønn. Fester godt, er lett å ta av, og fjerner vibrasjoner fra vifta :)

 

I casemoden har jeg forøvrig snart brukt 10k bare på vannkjøling og lyddemping :blush:

Lenke til kommentar

Å fyyyy fela x]

 

Men takk for tipset; ) Får vel ta turen og kjøpt meg noe slikt noe.

 

Har forresten enda en ting jeg lurer på; Skruer til hovedkortet + avstandsstykker, hvor kan slike kjøpes? REGNER MED at det også kan skaffes på clas ohlson eller biltema, men internett hadde vært å foretrekke..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...