Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg ville ikke begynt å reagere på varmen før den nærmer seg 70-80c

Når jeg tukler med noe verdt 24-25k inni så er jeg forsiktig med hva jeg utfører :)

Det tror jeg en hver kan forstå.

Halloen folkens! :)

Hva skjer?

Jeg er sint på xbox 360-en som ikke støtter xbox 1 spillet "Driv3r" Skjønner ikke vitsen med at den skal være bakover kompatibel når det kun gjelder de mest kjente spillene, er faktisk noen som spiller andre spill også -.-'

Tuller du? Fanden heller, og jeg som kjøpte det for å ha til 360.

Flaks jeg har xbox da får'n si.

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar

Vel, først: har du kjøling nok i kabinettet til at andre komponenter ikke lider? Har du det så må du huske på at om man holder spenningen på delen innenfor fornuftige nivåer så er det omtrent umulig å drepe hardware. Cpu-en kan du aldri ta knekken på bare med dens egen varme, den throttler før det går så langt.

 

Hadde en p4 engang som lå på 65C kontinuerlig. Den fungerte i maaange år den, men endte opp med knekkt pinne etter opgradering og måtte kasseres.

Lenke til kommentar

Det har jeg ikke vært borti nei. Takk for tipset :)

Kanskje jeg plukker det opp om jeg finner det en stand.

 

Jann-Ove:

Jeg har stock CPU vifte, egen hdd-vifte og to stykker i sidedøren som suger luft inn. er en som blåser luft inn bak også.

Her er kabinettet:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=368289&CKS=PCW

Noe annet du ønsker å vite?

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar

Altså, enkelte ting må man nesten se litt ann selv. Du sitter med maskinen forran deg, jeg bare gjetter over nett.

 

Vifter skal aldri virke imot hverandre, og selv om man prøver å få de til å sammarbeide kan man ende opp med dødsoner uten sirkulasjon. En grei indikator er å etter en stund med litt hard last åpne kabinettet og sjekke om luften inni der er varm.

Lenke til kommentar
IR-termometer kan også være kjekt å ha når man driver på med sånt, man får liksom satt litt tall på det.

 

Ambient-målern på hovedkort og skjermkort kan si litt, men er ikke luftstrømmen ideel kan det være smart å selv kjenne på om luften i kabinettet holder omtrent jevn temperatur.

Jeg anbefaler "analoge" tempprober. Disse kan man plassere hvor man vil, ikke bare på flater, og få en død nøyaktig temperatur.

 

Ambient-målerene stemmer aldri, de er for påvirket av strålevarme bl.a.

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar
Kjøp Antec Nine Hundred, bedre kabinett til den prisen får du ikke.

Det bråker jo som en jetmotor samtidig, ikke verdt det. P180 f.eks yter ikke langt unna, men er tyst om du vil. Det har også desidert færre "dødsoner" som Jann Ove nevnte.

Det er ikke meninga at du skal kjøre viftene på 100% da, jeg kjører de på 25% uten problemer, er såvidt jeg hører pc-en. P180 er et stusselig kabinett. ANH er mye freshere ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...