kloningen Skrevet 4. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2009 hm... Could be... 0_o Hadde ikke på meg sokker... Anyways.. Setter den i fryseren nå til i morgen. Pakket tett med antistatisk pose, med vanlig brødpose utenpå... Får håpe det funker.. Har nemlig ikke ziplock poser her akuratt nå Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 4. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2009 Blir ytelsen til SSD disker bedre når en setter to i raid kontra en singel? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 4. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2009 Blir ytelsen til SSD disker bedre når en setter to i raid kontra en singel? Det kommer helt an på hva slags raid en setter det i, men kort sagt: ja Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 4. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2009 IOPS blir vel ikkje så veldig mye bedre, men sekvensiell lese og skrivehastighet fordobles sånn ca i raid-0 Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 5. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2009 Jeg har en harddisk her som enkelte ganger gir fra seg et lite "klikk". Det høres ut som at strømen blit kuttet og platen slutter å spinne. Noen tips til hva jeg burde gjøre? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 5. mai 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. mai 2009 (endret) Hei, jeg har ikke noen "zip lock" poser.. går det fint med vanlige poser? (brødposer) Nei, det må du ikke gjøre. Som nizzen sier: Statisk elektrisitet FTW Det kan med andre ord gjøre enda mer skade. Det skal nevnes at jeg flere ganger har fraktet 500 GB HDDer løst i sekken min frem og tilbake til skolen. De lever fint enda. Samme med skjermkort - statisk elektrisitet er litt oppskrytt, føler jeg. Endret 5. mai 2009 av WheelMan Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 5. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2009 Jeg tok en antistatisk pose, og en vanlig pose utenpå der igjen. gikk fint. Har fått ut dataene jeg ville, fra ubuntu livecd. Jeg klarer tilogmed å hente små filer fra harddisken selv om den ikke er kald lenger. Er en annen sak om jeg tar større filer, da henger den seg totalt.Oh well, RMA til komplett... Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 5. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2009 Det skal nevnes at jeg flere ganger har fraktet 500 GB HDDer løst i sekken min frem og tilbake til skolen. De lever fint enda. Samme med skjermkort - statisk elektrisitet er litt oppskrytt, føler jeg. Si det til mitt 8800GTX Jeg har en harddisk her som enkelte ganger gir fra seg et lite "klikk". Det høres ut som at strømen blit kuttet og platen slutter å spinne. Noen tips til hva jeg burde gjøre? Kan det være noe tull med powersaving/spinn-down instillingene eventuelt et program som hindrer det? Min Raptor gir av og til fra seg noen klikk så i noen tilfeller er det helt normalt (så lenge det ikke er en ekstrem klikking, ala "click of death"). Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 5. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2009 Hva slags program kan det være som hindrer det? Kan det være at PSU'en er for liten? Cooler Master 520w 4 disker 8800 GTX Q9300 P5E-VM Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 5. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2009 Hei, jeg har ikke noen "zip lock" poser.. går det fint med vanlige poser? (brødposer) Nei, det må du ikke gjøre. Som nizzen sier: Statisk elektrisitet FTW Det kan med andre ord gjøre enda mer skade. Det skal nevnes at jeg flere ganger har fraktet 500 GB HDDer løst i sekken min frem og tilbake til skolen. De lever fint enda. Samme med skjermkort - statisk elektrisitet er litt oppskrytt, føler jeg. Si det når du du tar ut skjermkortet og så setter du det inn igjen...så fungerer det ikke:P Lenke til kommentar
Trygve Onnestad Skrevet 6. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2009 Hey folks! Noen her som husker hvilken formfaktor gamle pentium 3 hovedkort hadde ( med slot in cpu eller hva det het ) har en P3 500mhz oppe og kjøre , men kunne tenkt meg et skikkelig kabinett. det jeg har til overs passet ikke . hovedkortet er ganske langt og smalt . Håper noen husker ? Evt kan jeg bruke standard atx kabinett ? Lenke til kommentar
Freedom1 Skrevet 6. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2009 Blir ytelsen til SSD disker bedre når en setter to i raid kontra en singel? Mener å ha diskutert med en kompis at du øker hastigheten vilt mye dersom du setter dem i den raid-typen som gjør at de samarbeider om en oppgave, tror det er raid-0 Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 7. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2009 (endret) Uhm...veit det er kanskje litt massivt spørsmål, men kunne noen peke meg i riktig retning til gode gamle "AMD vs nVidia" diskusjoner? Jeg datt av oppdateringslasset helt siden 8600 serien til nVidia, og CPU/HK...vel, jeg datt av siden Socket A tider Det er ikke snakk om hva som er best, siden det er en abstrakt betegning, men tenkte heller hva som er mest optimalt for semi-high-end/high-end spillmaskiner for tiden? Tenkte jeg skulle ha ny PC til høsten (og er klar over at hva som er bra kan forandre seg til da) og prøver å finne ut hva folk går for i dag. Noen tips? Quickedit: virker som i7 920 er ny "bang for the buck" når det gjelder overklokking. Endret 7. mai 2009 av MrLeftfield Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 7. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2009 Noen som vet hvilke mnd. HD 5870 X2 blir lansert? Evt. hvilket kvartal? Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 25. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2009 E8400 eller Q8200 i PC til mor og familien? Hmm, gruble gruble ... Kun kontor, msn og regninger. Kan jo overklokke Q8200'en litt. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 25. mai 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. mai 2009 Hodet mitt forteller meg at Q8200 vil være et bedre valg. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 25. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2009 Hodet mitt forteller meg at Q8200 vil være et bedre valg. Jepp, gikk for den. Beste P45 til under 1300 kr? Endte opp med Gigabyte GA-EP45T-UD3P. Man har jo også P5Q Pro (Turbo) og andre kjekke kort, er litt usikker på valget mitt. Innspill? Dette kortet skal da være i min PC Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 25. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2009 UD3P er et ganske sikkert valg, klokker meget bra quads også Lenke til kommentar
Freedom1 Skrevet 26. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 26. mai 2009 (endret) Jeg planlegger å kjøpe denne skjermen til bruk på rommet, dvs. koble til pc og se på film, og til spilling av PS2/Wii/N64.. Greia er at det bare er VGA-inngang. Noen som vet om en Scart til VGA-kabel? Altså at det er scart fra spillkonsollen, men det som skal inn i skjermen må være VGA Takker for hjelp Edit: fikset link Endret 26. mai 2009 av Blarcky Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå