Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Hardwarekaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Blir ytelsen til SSD disker bedre når en setter to i raid kontra en singel?

Det kommer helt an på hva slags raid en setter det i, men kort sagt: ja

Lenke til kommentar
Hei, jeg har ikke noen "zip lock" poser.. går det fint med vanlige poser? (brødposer)

Nei, det må du ikke gjøre.

Som nizzen sier:

Statisk elektrisitet FTW :fun:
Det kan med andre ord gjøre enda mer skade.

Det skal nevnes at jeg flere ganger har fraktet 500 GB HDDer løst i sekken min frem og tilbake til skolen. De lever fint enda. Samme med skjermkort - statisk elektrisitet er litt oppskrytt, føler jeg.

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar

Jeg tok en antistatisk pose, og en vanlig pose utenpå der igjen. gikk fint.

Har fått ut dataene jeg ville, fra ubuntu livecd. Jeg klarer tilogmed å hente små filer fra harddisken selv om den ikke er kald lenger. Er en annen sak om jeg tar større filer, da henger den seg totalt.Oh well, RMA til komplett...

Lenke til kommentar
Det skal nevnes at jeg flere ganger har fraktet 500 GB HDDer løst i sekken min frem og tilbake til skolen. De lever fint enda. Samme med skjermkort - statisk elektrisitet er litt oppskrytt, føler jeg.

Si det til mitt 8800GTX :p

Jeg har en harddisk her som enkelte ganger gir fra seg et lite "klikk". Det høres ut som at strømen blit kuttet og platen slutter å spinne.

Noen tips til hva jeg burde gjøre?

Kan det være noe tull med powersaving/spinn-down instillingene eventuelt et program som hindrer det? Min Raptor gir av og til fra seg noen klikk så i noen tilfeller er det helt normalt (så lenge det ikke er en ekstrem klikking, ala "click of death").

Lenke til kommentar
Hei, jeg har ikke noen "zip lock" poser.. går det fint med vanlige poser? (brødposer)

Nei, det må du ikke gjøre.

Som nizzen sier:

Statisk elektrisitet FTW :fun:
Det kan med andre ord gjøre enda mer skade.

Si det når du du tar ut skjermkortet og så setter du det inn igjen...så fungerer det ikke:P

Lenke til kommentar

Hey folks!

Noen her som husker hvilken formfaktor gamle pentium 3 hovedkort hadde ( med slot in cpu eller hva det het ) har en P3 500mhz oppe og kjøre , men kunne tenkt meg et skikkelig kabinett. det jeg har til overs passet ikke . hovedkortet er ganske langt og smalt .

Håper noen husker ? Evt kan jeg bruke standard atx kabinett ?

Lenke til kommentar

Uhm...veit det er kanskje litt massivt spørsmål, men kunne noen peke meg i riktig retning til gode gamle "AMD vs nVidia" diskusjoner?

Jeg datt av oppdateringslasset helt siden 8600 serien til nVidia, og CPU/HK...vel, jeg datt av siden Socket A tider :D

Det er ikke snakk om hva som er best, siden det er en abstrakt betegning, men tenkte heller hva som er mest optimalt for semi-high-end/high-end spillmaskiner for tiden?

Tenkte jeg skulle ha ny PC til høsten (og er klar over at hva som er bra kan forandre seg til da) og prøver å finne ut hva folk går for i dag. Noen tips? :p

Quickedit: virker som i7 920 er ny "bang for the buck" når det gjelder overklokking.

Endret av MrLeftfield
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg planlegger å kjøpe denne skjermen til bruk på rommet, dvs. koble til pc og se på film, og til spilling av PS2/Wii/N64.. Greia er at det bare er VGA-inngang. Noen som vet om en Scart til VGA-kabel? Altså at det er scart fra spillkonsollen, men det som skal inn i skjermen må være VGA :) Takker for hjelp

Edit: fikset link

Endret av Blarcky
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...