Gå til innhold

Hardwarekaféen

Anbefalte innlegg

Noen som noensinne har sett adapter fra PCI-e x1 til PCI-e x16, evt. vanlig PCI til PCI-e x16? Er ikke bekymret for båndbredde, men det må være plass til et x16-kort. Eneste løsningen jeg ser nå er å bruke fil på x1-slotten, og det ser jeg for meg ender i katastrofe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som noensinne har sett adapter fra PCI-e x1 til PCI-e x16, evt. vanlig PCI til PCI-e x16? Er ikke bekymret for båndbredde, men det må være plass til et x16-kort. Eneste løsningen jeg ser nå er å bruke fil på x1-slotten, og det ser jeg for meg ender i katastrofe.

Er ikkje garantert at en adapter som går fra pci-e x1 til pci-e x16 vil fungere. Noen kontrollere f.eks nekter å starte hvis de ikkje får den båndbredden den er oppgitt til å bruke. Men Skjermkort har jeg sett tomshardware har testet pci-e x1,x2,x4,x8 og x16 ved å tape over de elektriske spora på skjermkortet :)

Mitt forslag er å kjøpe et hovedkort med flere pci-e x16 spor.

Lenke til kommentar

Sist jeg sjekket så er de slutta å importere Enermax til norge :( Har snakka med komplett, og de hadde ingen planer å ta inn enermax med det første.

Men utlandet ftw :D

Tror jammen med denne Enermaxen kan ta over for min PCP & cooling 1200w. :)

Lenke til kommentar

Er ikkje garantert at en adapter som går fra pci-e x1 til pci-e x16 vil fungere. Noen kontrollere f.eks nekter å starte hvis de ikkje får den båndbredden den er oppgitt til å bruke. Men Skjermkort har jeg sett tomshardware har testet pci-e x1,x2,x4,x8 og x16 ved å tape over de elektriske spora på skjermkortet :)

Mitt forslag er å kjøpe et hovedkort med flere pci-e x16 spor.

Ja, planen var jo å bruke skjermkort i x1-slotten. Det går jo ikke siden x1-slotten er lukket av fremme, og dermed skal det til en bondtjyv-jobb med fil, eller en adapter.

Det hadde jo vært kjekt å ha penger å sløse vekk på nytt hovedkort men jeg vil helst resirkulere gammelt hovedkort når det er snakk om filserver.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Jeg får plutselig ikke til å boote fra harddisken min. Hva kan være feil? Død harddisk?

Får du noen feilmelding?

Hva slags disk er det snakk om?

Alt er stilt inn rett i bios?

Lenke til kommentar

Kommer opp at det ikke går ann å boote fra denne enheten. Og at jeg må sette inn en annen enhet.

Er en 250gb Seagate om jeg ikke husker helt feil. Skal sies at den er del i to partisjoner og at den partisjonen som ikke har OS strekia i går..

Alt skal være rett i bios ja.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Kommer opp at det ikke går ann å boote fra denne enheten. Og at jeg må sette inn en annen enhet.

Er en 250gb Seagate om jeg ikke husker helt feil. Skal sies at den er del i to partisjoner og at den partisjonen som ikke har OS strekia i går..

Alt skal være rett i bios ja.

Finner du disken i bios?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Har du mulighet til å starte maskinen opp med en annen disk, med den disken som ikke fungerer skikkelig koblet til.

Og så se om du finner den i diskbehandling

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...