joffeloff Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Noen som noensinne har sett adapter fra PCI-e x1 til PCI-e x16, evt. vanlig PCI til PCI-e x16? Er ikke bekymret for båndbredde, men det må være plass til et x16-kort. Eneste løsningen jeg ser nå er å bruke fil på x1-slotten, og det ser jeg for meg ender i katastrofe. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Noen som noensinne har sett adapter fra PCI-e x1 til PCI-e x16, evt. vanlig PCI til PCI-e x16? Er ikke bekymret for båndbredde, men det må være plass til et x16-kort. Eneste løsningen jeg ser nå er å bruke fil på x1-slotten, og det ser jeg for meg ender i katastrofe. Er ikkje garantert at en adapter som går fra pci-e x1 til pci-e x16 vil fungere. Noen kontrollere f.eks nekter å starte hvis de ikkje får den båndbredden den er oppgitt til å bruke. Men Skjermkort har jeg sett tomshardware har testet pci-e x1,x2,x4,x8 og x16 ved å tape over de elektriske spora på skjermkortet Mitt forslag er å kjøpe et hovedkort med flere pci-e x16 spor. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Noen andre som har lyst på denne strømforsyningen? http://www.enermaxusa.com/catalog/product_...36bca75a81ac894 Test http://www.jonnyguru.com/modules.php?name=...ry&reid=145 Har selv en Enermax 850 watt psu som jeg synes veldig bra. Tilkoblinger opp i mente er stikkordet Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Det pirret meg en viss plass ja Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 The Good: very efficient very good at ripple suppression 102A 12V load makes it yawn good looking lots of PCI-E 6+2 pin connectors The Bad: there's a bad side? Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Kommer denne til Norge? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Har det noe og si? Butikker i utlandet vet du:D Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Sist jeg sjekket så er de slutta å importere Enermax til norge Har snakka med komplett, og de hadde ingen planer å ta inn enermax med det første. Men utlandet ftw Tror jammen med denne Enermaxen kan ta over for min PCP & cooling 1200w. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Mja, garanti og toll er en saftig bitch thou. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Har så stor tro på Enermax at jeg nekter for at Enermax feiler Lenke til kommentar
joffeloff Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Noen som noensinne har sett adapter fra PCI-e x1 til PCI-e x16, evt. vanlig PCI til PCI-e x16? Er ikke bekymret for båndbredde, men det må være plass til et x16-kort. Eneste løsningen jeg ser nå er å bruke fil på x1-slotten, og det ser jeg for meg ender i katastrofe. Er ikkje garantert at en adapter som går fra pci-e x1 til pci-e x16 vil fungere. Noen kontrollere f.eks nekter å starte hvis de ikkje får den båndbredden den er oppgitt til å bruke. Men Skjermkort har jeg sett tomshardware har testet pci-e x1,x2,x4,x8 og x16 ved å tape over de elektriske spora på skjermkortet Mitt forslag er å kjøpe et hovedkort med flere pci-e x16 spor. Ja, planen var jo å bruke skjermkort i x1-slotten. Det går jo ikke siden x1-slotten er lukket av fremme, og dermed skal det til en bondtjyv-jobb med fil, eller en adapter. Det hadde jo vært kjekt å ha penger å sløse vekk på nytt hovedkort men jeg vil helst resirkulere gammelt hovedkort når det er snakk om filserver. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Jeg får plutselig ikke til å boote fra harddisken min. Hva kan være feil? Død harddisk? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Jeg får plutselig ikke til å boote fra harddisken min. Hva kan være feil? Død harddisk? Får du noen feilmelding? Hva slags disk er det snakk om? Alt er stilt inn rett i bios? Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Kommer opp at det ikke går ann å boote fra denne enheten. Og at jeg må sette inn en annen enhet. Er en 250gb Seagate om jeg ikke husker helt feil. Skal sies at den er del i to partisjoner og at den partisjonen som ikke har OS strekia i går.. Alt skal være rett i bios ja. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Kommer opp at det ikke går ann å boote fra denne enheten. Og at jeg må sette inn en annen enhet. Er en 250gb Seagate om jeg ikke husker helt feil. Skal sies at den er del i to partisjoner og at den partisjonen som ikke har OS strekia i går.. Alt skal være rett i bios ja. Finner du disken i bios? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Har du mulighet til å starte maskinen opp med en annen disk, med den disken som ikke fungerer skikkelig koblet til. Og så se om du finner den i diskbehandling Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Kan prøve det ja. Hva tror dere forresten om denne disken? http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=113340 2200,- hos netshop nå. Lenke til kommentar
Fløffy Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Disken er jo nedsett over 1000 kr mot normal pris hos netshop. Er sikkert eit bra kjøp. Huks at prisane på SSD vil synke ein del i tida som kommer... Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Får vente til prisene synker ja, tar vel ikke så veldig lang tid? Vil de ha gått ned til sommeren tror dere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå