Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

JFM vinner igjen, pga mer harddiskplass.

Jaha, nå var det ikke lagring vi prioriterte mest da men...

 

hadde stiff-leet valgt et billigere kabinett og en billig vifte i stedenfor 2 dyre hadde han fått råd til q9450.

Men de 2 viftene skal jo stå på TRUE-en...

Og som JFM sa, q9450 er ikke C2D.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HDD er ikke alt, men den største og mest merkbare forskjellen, da 1TB disker gjerne har litt høyere ytelse enn 750gb diskene.

 

Jeg trodde det skulle være core2, så ikke at det spesifikt var c2d.

 

Ok, så skal viftene stå på TRUE, so? Endrer det noe?

 

Så vidt jeg så hadde oppsettet med litt trimming fått råd til e8600.

Lenke til kommentar

Bedre, men fortsatt dårlig :p

Hvorfor så dyre hovedkort? Dere får bedre til 1000kr..

Alle ROG-kort etter Commando suger :)

Trenger du funksjoner? Kjøp et annet, de funker ikke. Trenger du overklokking? Sorry, de starter ikke på annet enn standard innstillinger. Og om de gjør, så er de ikke noe veldig enestående. Trenger du utséende? Kjøp deg et skjerf.

ROG sucks. Mange skryter av at BIOS-en har så mange valg, muligheter og funksjoner. Bare enda mer som kan gå galt spør du meg. Gode overklokkingskort har minst mulig innstillingsmuligheter i BIOS, da de skal fikse ting av seg selv.

 

(Satt litt på spissen :p)

~Torstein

 

EDIT: Mye annet jeg man kan fire på. Kan laste opp et forslag senere, i 8000-11000 kr klassen med skjerm. Oppsett til en kompis.

Endret av Todda7
Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke kjøpt et hovedkort til 3k fordi jeg mener at et hovedkort til 1000-1500 gir mere. Jeg er ingen stor overklokker og klarer med fint med "mellomklasse kort".

Jeg kunne heller ikke tenke meg å kjøpe et Nvidia 295 pga at det er altfor dyrt i forhold til mange andre gode kort.

 

Kan godt komme med et forslag til hva jeg kunne kjøpt til meg selv om jeg ikke hadde så bra maskin som jeg har...

 

 

Bedre, men fortsatt dårlig

Hvorfor så dyre hovedkort? Dere får bedre til 1000kr..

 

Ja, kom med eksempel på hovedkort til 1000kr som er bedre enn Asus Rampage Extreme og Asus Rampage Formula

Endret av JFM
Lenke til kommentar

Her er den:

http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...waggon_id=94440

En tri-fire maskin med mye kraft under panseret. Støysvak med godt kabinett og gode kjøleløsninger. Q8200 er en god CPU med godt potensiale, spesielt kombinert med et hovedkort som er kjølig, og ikke minst klokker godt. Masse RAM har maskinen også, 8 GB Geil Black Dragon. Har også lagt med en god (dog noe overkill) PSU, god CPUkjøler med push/pull som sagt. På lagrinssiden står det to 640 GB disker for RAID0, masse kraft og nok med plass for alle og enhver.

 

Any questions? :)

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar

Dersom jeg skulle kjøpe pc nå så er jeg egentlig usikker på hva jeg ville kjøpt.

Hadde muligens kjøpt dette eller dette. Vil tro det siste systemet er mere oppgraderings villig...

 

Kan også si at jeg er usikker på skjermkort fronten. Mulig jeg bare hadde kjøpt et 4870 heller.

 

Skal innrømme at jeg hadde kommet hitt inn og spurt om tips dersom jeg skulle bestille nytt hardware :p

 

 

Men er ganske fornøyd med det jeg har i dag:

 

 

Endret av JFM
Lenke til kommentar

P5Q Pro er et bedre hovedkort enn Asus RAMPAGE PWNAGE LOLZ MaxiMuS Extreme Edition Gold Formula One Race CarZZZZZZ$$$$$.

Enkelt og greit fordi det fungerer. Bare til å google på et rog-hovedkort etterfulgt av ordet bug.

 

Har ikke testet det siste kortet selv, og derfor er påstanden min nokså bastant. Men jeg har fortsatt til gode for å se et ROG-kort som er verdt halve prisen.

 

Bra handlekurv viily, men ville kjøpt 1stk harddisk @ 1,5TB elns istedenfor 2stk @ 640gb. Mindre kabler, mindre varme, litt mer plass, mindre ytelse og bedre oppgraderingsmuligheter. Så ville jeg ikke kjørt 4870X2+4870, da alt over dual cf skalerer relativt dårlig og er ofte buggy. 8GB RAM er et must, pga prisen, selv om jeg vil påstå at 2GB holder lenge til spilling om man bruker rett OS osv. Ville også heller gått for Q9650 for resten av pengene, eventuelt Q9450 + endel stasj. TRUE (Black) er oppskrytt og svindyr, finnes andre kjølere til halve prisen som er nesten like gode. Montering og luftstrøm har nesten mer og si.

 

~Torstien

Endret av Todda7
Lenke til kommentar

Når trenger man 1,5 TB i en gamer? Klart 2x640 GB ligger rett under, men da ville jeg heller gått for god ytelse - noe to 640 GB gir, selv på integrert kontroller. Under ligger de også i pris. Det siste 4870 tok jeg enkelt og greit med grunnet penger til overs, og imponerende god skalering på tri-fire i forhold til quad-fire. CPUen er mer enn god nok, det er sjelden CPU er flaskehals. I tilleg klokker den godt sammen med et P45-chipsett. TRUE Black ble tatt med kun av estetiske syn, hadde orignalt en TRUE Copper på listen. 8 GB RAM ble også tatt med kun på grunn av penger til overs, som du sier holder 2 GB så lenge man holder seg til W7 eller XP.

Lenke til kommentar
Seagate 1.5TB suger. Enkelt og greit. Største dritt disken jeg noen ganger har hatt. Med rett firmware blir den riktignok bedre, men ikke perfekt.

 

Funker den ikkje perfekt med ny firmware? Kan du forklare hva som er galt nå?

 

Jeg merker ikkje problemer med ny firmware...

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke brukt den så veldig mye. Har jo brukt Spotify til musikk.

Men jeg har merka at browsinga "fryser".

 

Mener jeg har firmware SD1A på disken (får ikke skjekka før i kveld). Mener også at standard var SD17

Endret av JFM
Lenke til kommentar
Nå har jeg ikke brukt den så veldig mye. Har jo brukt Spotify til musikk.

Men jeg har merka at browsinga "fryser".

 

Mener jeg har firmware SD1A på disken (får ikke skjekka før i kveld). Mener også at standard var SD17

Det var jeg ikke klar over, trodde de fungerte ...

 

Ville da kjøpt 2x 1TB disker i RAID0.

Tri-fire skalerer veldig bra egentlig, men ikke nok til at det er verd pengene i en sånn maskin. Alt over CF kan være et helv*** å få til også ...

Det er riktig at CPU sjelden er flaskehals, men ville gått for Q9450 alikevel.

 

Ellers må jeg legge til at GB har gode hovedkort i 1000kr's klassen, men de har så vanvittig mange forskjellige til noenlunde samme pris at jeg ikke gidder å finne forskjeller og sammenligne osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...