WheelMan Skrevet 1. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2009 Alle monner draar Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 (endret) Akkuratt det der burde man lært i 1-klasse eller noe Ikke noe problem, gullet=) ( har ikke noe liv derfor svarer jeg så fort ) AS5 er en middelmådig kjølepasta. Dummeste jeg har hørt, ligger fremdeles blant de beste:P Vet at AS5 er utdatert, men det er et vanlig system. Og da holder AS5. Vet om merker som er bedre, men dette er ikke en storklokker. Arctic Cooling MX2 (MX1 går og), Coollaboratory Liquid Pro, IC Diamond, Shin-Etsu X23-etellerannettall og Thermalright sin. Sikkert flere og. EDIT: Dette var flere pastaer, og noen er sikkert 1.1 grader bedre! Alt hjelper, spesielt om man skal overklokke. En grad der, en grad her. Det munner. Nå spurte en som har vanlig oppsett om hvilken som er best, om man svarer AS5 eller IC Diamond merker ikke han en døtt av. Men på klokking...ja, er totalt enig. Endret 2. februar 2009 av Fluesopp Lenke til kommentar
JFM Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Vet om merker som er bedre, men dette er ikke en storklokker. Har du hørt sånt tull Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 (endret) Gå for AS5 eller en av de Todda7 sa. Og bare for og si det, har prøvd flere på den lista Todda7...vil ikke si jeg merket så stor forskjell. Klokking så kan du gjerne finne den som er 1 grad bedre, men i et vanlig system...kan du velge den du vil på den lista der. Endret 2. februar 2009 av Fluesopp Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 (endret) Da bruker du det, men Todda7 har helt rett..der finnes bedre kjølepastaer. Men en "vanlig" bruker merker ikke så mye forskjell. Men når man blir temp-hekta, så ja da teller vær minste grad. Så skal man ha vær grad man kan få så finner man en annen type. Ser ihvertfall hva jeg skal skaffe meg, lenge siden jeg har sjekket det med pasta en kjapp-liste bare for og bygge opp under Todda: 1st place: Masscool Shin-Etsu x23 2nd place: AS Ceramique 3th place: Coolab. Liquid Pro 4th place: Zalman ZM-STG1 5th place: AS 5 6rd place: Frozen CPU copper 7th place: Intel Stock TIM en litt bedre en for de som vil se dokumentasjon på dette: http://www.eggxpert.com/forums/thread/16920.aspx Endret 2. februar 2009 av Fluesopp Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 (endret) Nokså gammel og liten test det der, og Ceramique er ikke en særlig god pasta til vanlig bruk (altså pluss-grader ) De hadde kun testet en gang, og det er CPU-temperaturen og ikke CPU-temp over romtemperatur som har blitt målt. Ikke veldig nøyaktig mao. Liten forskjell ja, men vis man skal kjøpe pasta og gjerne har en svindyr CPU-kjøler til 500-600,- kr, så kan man like så godt kjøpe den beste til noenlunde samme pris. Hvordan og hvor mye man påfører pastaen, hvor rene flatene er osv. har ofte mer og si. Endret 2. februar 2009 av Todda7 Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 (endret) Vet at den var gammel og vet at Cer. ikke er best til vanlig bruk. Ville bare påpeke at du hadde rett Og AS5 blir byttet ut her i gården, har ikke sett på pasta på lengelenge:( Selv om det ikke gjør en døtt om jeg får 4 grader fra eller til. Men jeg vil ha lavest temp som jeg klarer og få....man blir opphengt i det:P Endret 2. februar 2009 av Fluesopp Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Begge har rett Og vi konkluderer med: * AS5 er ikke best, men det betyr ingenting. * Skal man sammenligne må man se på skikkelige tester 1, 2 og 3 * Måten man tar kjølepastan på, hvor mye man tar på, hvor rene overflaten er, hvor plane overflatene er, hvor god kjøler, hvor god airflow osv har mye mer å si enn type kjølepasta. * Når man har vært lenge på forumet og i "gamet" selger man sjela si for 1 grad mindre. * AS5 er fortsatt middelmådig. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Yupp Måtte bare oppdatere hjernen min på kjølepasta-området :!: Lenke til kommentar
JFM Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Men hvor bra/dårlig er pastaen som følger med Thermalright ULTRA129 Extreme? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Den skal være bra på veldig smooth-overflate den som følger med, hvordan er overflaten på kjølern din? Lenke til kommentar
JFM Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Vanskelig å si hvordan den er Får den ikke hjem (til foreldrene mine) før i morgen. Og jeg skal ikke dit før på fredag Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Er det en slik? Den er bedre enn AS5, men vis overflatene er veldig grove kan AS5 være et bedre valg IMHO. Vis det ikke er en slik er den ca like god som AS5. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Har AM2 og AM2+ hullene til cpu kjølerene på samme sted? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Har AM2 og AM2+ hullene til cpu kjølerene på samme sted? Am2 og AM2+ er samme sokkel Lenke til kommentar
JFM Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 (endret) Fikk montert TRUE i dag. Har enda ikke testa temp på load, men idle ser vell bra ut?: Er litt kaldt her inne da... Idle på min gamle kjøler var vel rundt 40 grader... Kan jeg være fornøyd? Endret 6. februar 2009 av JFM Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Idle er care, men ja det er bra. (Min Q6600 ligger på 38 grader idle for øyeblikket, rom temp er 25). Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 (endret) Hm, nevn en cpu kjøper for LGA 775 som er bedre enn Zalman 9700, lyst på ny: P La det gjerne være en sånn svære kjølekloss med vifte på. (er så mange slike der ute, vet ikke hvem som er best) Endret 7. februar 2009 av SLi Lenke til kommentar
JFM Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Scyte Ninja Plus (bruktmarked) Men helt seriøst så anbefaler jeg TRUE Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå