MariusJS Skrevet 29. januar 2019 Del Skrevet 29. januar 2019 CPU: 4770K 4.4GHz GPU: Titan 6GB hva holder fpsen tilbake her? Leker med tanken på å oppgradere enten den ene eller den andre (jada, ny cpu så må eg ha ram og hk) Spiller ikke så heavy spill lengre. Holder meg til PUBG, RoE og lignende. Men en fps på rett i overkant på 100fps som av og til dropper ned i 70-80fps er for dårlig. Har kun budsjett for en av delene. Vurderer sterkt å vente til høsten også etter amd har fått ut cpuene sine. Ville gjort akkurat det du skrev, GPU kan man vurdere å kjøpe nå, men på CPU ville jeg ventet på nye Ryzen 1 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 30. januar 2019 Del Skrevet 30. januar 2019 Gudd for noe møkk razer sine mus er. Det er jo helt lotto om de fungerer skikkelig ved cold boot. Dagens rant. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 30. januar 2019 Del Skrevet 30. januar 2019 (endret) Gudd for noe møkk razer sine mus er. Det er jo helt lotto om de fungerer skikkelig ved cold boot. Dagens rant. Hadde samme problem faktisk. Kastet "razz'n" i dassen (søpla elavfall, politisk korrekt) Endret 30. januar 2019 av Nizzen Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 30. januar 2019 Del Skrevet 30. januar 2019 Jepp. Går rett i søpla dette. Jeg har hatt den i skuffa her en stund, tenkte jeg kunne prøve den på nytt på kontoret. Men den oppfører seg helt likt. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 30. januar 2019 Del Skrevet 30. januar 2019 Trodde det var 50/50 om Razer produkter overlever første måneden uansett jeg Lenke til kommentar
Albatraum Skrevet 1. februar 2019 Del Skrevet 1. februar 2019 Kom ny bios til asus maximus xi extreme i dag og nå klar maskinen min endelig å kjøre 4266mhz cl19 stabilt med 1.25vccsa/vccio. På forrige bios var det maks 4000mhz uansett volt. Det var på tide. 1 Lenke til kommentar
C.. Skrevet 10. februar 2019 Del Skrevet 10. februar 2019 Jeg vurderer sterkt å legge maskina ut på Finn fordi den blir alt for lite brukt og heller gå til innkjøp av en brukbar laptop. Hva tror dere jeg kan få for dette i dag? Asus ROG Strix X99 Intel i7-6850K ASUS 1080 Strix Corsair Dominator 32GB Corsair H100i v2 Samsung 960 PRO 512GB & 840 PRO/EVO 250GB Corsair RM 1000W Corsair Obsidian 750D Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 10. februar 2019 Del Skrevet 10. februar 2019 Tok en kjapp sjekk på nypris og slo av 30% siden det er nytt og så rundt 10% til. Tipper du vil få rundt 12-13000kr for pcen 1 Lenke til kommentar
Jod-R Skrevet 15. februar 2019 Del Skrevet 15. februar 2019 Har en maskin som ikke virker og som jeg antar er CPU som er gåen på. Hovedkortet er et MSI H110I Pro som støtter 6. generasjon intel. Hva vil være en fornuftig brukt pris på 6600 med og uten k, samme med 6700 med og uten k? Holder til i Sandefjord hvis det er noen som har en ekstra CPU til overs og er villig til å hjelpe til. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 15. februar 2019 Del Skrevet 15. februar 2019 Sikker på at det er prosessor? Det er vanligvis det siste som ryker i en maskin, med mindre du har mishandlet den. Lenke til kommentar
Jod-R Skrevet 15. februar 2019 Del Skrevet 15. februar 2019 Sikker kan man ikke helt være og det er ikke min maskin, det er broderen jeg prøver å hjelpe mens jeg er på besøk hos familien. Det er ingenting som virker, kommer ikke engang inn i biosen. Det var like problemer tidligere og da virket det en liten stund etter bytte av hovedkort og nåværende hovedkort er sjekket av komplett som ifølge dem er det ikke noe problemer med. Har også prøvd med en annen strømforsyning uten andre resultater. Dermed så er det bare CPU og ram igjen, pluss at det lyste noe rødt ved CPU og kan ikke tenke at ram kan lage slike problemer. Han har ikke mishandlet selve prosseoren og slik jeg skjønte det så går det ikke an å overklokke med det hovedkortet, men maskinen er kjøpt brukt og man kan ikke vite hva forrige eier har gjort med den. Derfor vil jeg tro at det er CPUen som er problemet. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 15. februar 2019 Del Skrevet 15. februar 2019 Jeg vil påstå at RAM eller brukerfeil er mer sannsynlig enn CPU. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 15. februar 2019 Del Skrevet 15. februar 2019 Mtp at det er brukt så ville jeg sjekket at det ikke er noen bøyde pins i HK Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 15. februar 2019 Del Skrevet 15. februar 2019 Finn manualen til hovedkortet. Identifiser hvilken LED som lyser Finn ut hva LED-en indikerer Fiks problemet. Lenke til kommentar
Jod-R Skrevet 15. februar 2019 Del Skrevet 15. februar 2019 Jeg vil påstå at RAM eller brukerfeil er mer sannsynlig enn CPU. Hmm, kan RAM faktisk gjøre det slik at man ikke kommer inn i bios? Er det mulig å komme inn i bios uten noen ram brikker? Skal ta å teste med bare 1 neste gang jeg er hos han. Mtp at det er brukt så ville jeg sjekket at det ikke er noen bøyde pins i HK Hovedkortet er byttet og dermed nytt. Sist det ikke virket så antok jeg at det var hovedkortet som var problemet og da virket det i en kort periode etter bytte av hovedkort. Det nye hovedkortet er også testet av komplett.no etter at maskinen tok kveld for andre gang. Det er også prøvd en ny strømforsyning med det nye hovedkortet, men kan jo være verd å se etter bøyde pins. Finn manualen til hovedkortet. Identifiser hvilken LED som lyser Finn ut hva LED-en indikerer Fiks problemet. Skal ta å se selv når jeg er der, men han sa at det var indikasjon på cpu. Skulle ha så gjerne hatt en annen maskin å feilsøket opp mot, men har ikke det. Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 4. april 2019 Del Skrevet 4. april 2019 Er det her helt ok oppgradering fra i7 3770k og 780? Maks 10k, tror CPU eller hovedkortet jeg har nå dør... Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 4. april 2019 Del Skrevet 4. april 2019 Tror jeg ville prøvd å finne ett 1080Ti til grei pris, ellers ser resten veldig bra ut. Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 4. april 2019 Del Skrevet 4. april 2019 Skulle gjerne gjort det, men de er litt for høyt prisa fortsatt. Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 10. mai 2019 Del Skrevet 10. mai 2019 Det blir ikke noe problem å bruke en OEM ssd i selvbygd maskin? Eller blir det masse søppel på SSDen som ikke blir borte ved formatering Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 10. mai 2019 Del Skrevet 10. mai 2019 Det blir ikke noe problem å bruke en OEM ssd i selvbygd maskin? Eller blir det masse søppel på SSDen som ikke blir borte ved formatering Går fint så lenge du formaterer, ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå