w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 28. desember 2018 Del Skrevet 28. desember 2018 Har ikke Komplett åpent noen dager mellom 22. desember og januar? De fikk RTX kortet for 10 dager siden og står fortsatt på under behandling Lenke til kommentar
oOF Skrevet 30. desember 2018 Del Skrevet 30. desember 2018 Hvilke nettsider er det verdt å sjekke ut om artikler, tester etc om hardware? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 30. desember 2018 Del Skrevet 30. desember 2018 Hvilke nettsider er det verdt å sjekke ut om artikler, tester etc om hardware? Guru3d.com er jo en vinner. Ellers har jo youtube overtatt mye. Gamersnexus virker å være ganske bra. Før var tomshardware og anandtech ledende. Nå er de for meg døende 1 Lenke til kommentar
oOF Skrevet 30. desember 2018 Del Skrevet 30. desember 2018 Absolutt. Tomshardwre og Anandtech har blitt dårligere med årene. Guru3d har jeg glemt, takk for tipset. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 30. desember 2018 Del Skrevet 30. desember 2018 Johnnyguru for psu test. Hardwarecanucks gjør ganske bra case reviews på YouTube. Og ja Gamersnexus har jeg sansen for. Brutalt ærlig og er så definitivt ikke en "kjøpt" reviewer som mange andre. 1 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 30. desember 2018 Del Skrevet 30. desember 2018 Pcperspective har jeg sansen for, spesielt SSD tester. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 31. desember 2018 Del Skrevet 31. desember 2018 Jeg bruker JonnyGuru og HardOCP på PSU siden når jeg leser tester.Testen til HardOCP er helt grei, "overlever" PSUen testen så er det good.JonnyGuru tester PSUene enda mer grundig!Viss de begge gir tommel opp så er PSUen å anbefale sterkt! Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling Skrevet 3. januar 2019 Del Skrevet 3. januar 2019 Mulig dette postes feil sted, men prøver her.. Jeg var på utkikk etter en billig spill-PC, og endte opp med denne: https://www.dustinhome.no/product/5011086850/legion-y520 Syntes kampanjeprisen på 7190,- var bra ifht innholdet med bl.a. I5-8400 prosessor og SSD-disk. Sånn passe med RAM, men var litt bekymret ifht skjermkortet (GTX 1050 Ti). Gikk likevel for dette etter å ha lest denne. Syntes også kun 1 PCI-spor var lite, men trengs ikke mer (i første omgang ihvertfall - det er kanskje på vei ut også??). Alternativet jeg vurderte var en fra Multicom: https://www.multicom.no/multicom-tycho-a516a-gaming-pc/cat-p/c100583/p10642499 Spill som skal kjøres vil hovedsakelig være Planet Coaster, samt strategispill ala Rome og Civilization. Vil tro de kan være litt grafikk-krevende etterhvert som størrelse på park, by etc blir stor? Er nå litt bekymret over om dette egentlig er godt nok til å spille disse spillene? Hva tror dere? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 3. januar 2019 Del Skrevet 3. januar 2019 Mulig dette postes feil sted, men prøver her.. Jeg var på utkikk etter en billig spill-PC, og endte opp med denne: https://www.dustinhome.no/product/5011086850/legion-y520 Syntes kampanjeprisen på 7190,- var bra ifht innholdet med bl.a. I5-8400 prosessor og SSD-disk. Sånn passe med RAM, men var litt bekymret ifht skjermkortet (GTX 1050 Ti). Gikk likevel for dette etter å ha lest denne. Syntes også kun 1 PCI-spor var lite, men trengs ikke mer (i første omgang ihvertfall - det er kanskje på vei ut også??). Alternativet jeg vurderte var en fra Multicom: https://www.multicom.no/multicom-tycho-a516a-gaming-pc/cat-p/c100583/p10642499 Spill som skal kjøres vil hovedsakelig være Planet Coaster, samt strategispill ala Rome og Civilization. Vil tro de kan være litt grafikk-krevende etterhvert som størrelse på park, by etc blir stor? Er nå litt bekymret over om dette egentlig er godt nok til å spille disse spillene? Hva tror dere? I Civ vil du i alle fall ha en god CPU, dustinhome-maskinen er et vesentlig bedre valg for dette. Et raskt søk på nettet indikerer at CPU er ekstremt viktig i planet coaster også. I senere deler av slike spill er det typisk prosessoren som begrenser ytelsen. Min laptop har et GTX 1050, og det klarer seg helt utmerket i både Civ 5 og 6 i 1920x1080, med unntak av MSAA som må kjøre litt redusert i Civ6 for å få akseptabel ytelse. Vil du ha noe mer kraft bør du ikke vurdere en maskin med noe svakere enn en 8-serie i5 i alle fall. 1 Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling Skrevet 3. januar 2019 Del Skrevet 3. januar 2019 I Civ vil du i alle fall ha en god CPU, dustinhome-maskinen er et vesentlig bedre valg for dette. Et raskt søk på nettet indikerer at CPU er ekstremt viktig i planet coaster også. I senere deler av slike spill er det typisk prosessoren som begrenser ytelsen. Min laptop har et GTX 1050, og det klarer seg helt utmerket i både Civ 5 og 6 i 1920x1080, med unntak av MSAA som må kjøre litt redusert i Civ6 for å få akseptabel ytelse. Vil du ha noe mer kraft bør du ikke vurdere en maskin med noe svakere enn en 8-serie i5 i alle fall. Takk for svar med litt utdypende info. Høres bra ut. Jeg kommer ikke til å bruke noe mer enn 1920x1080 nå i første omgang uansett. Lenke til kommentar
Fantomtegningen Skrevet 7. januar 2019 Del Skrevet 7. januar 2019 Noen som har peiling på strømforsyning kabler? For ekstra estetisk utseende vil jeg gå til innkjøp av såkalte extenders fra Nanoxia (Techbay) istedet for å punge ut for hele kabelsett. Er dette sikkert å bruke eller ikke? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 7. januar 2019 Del Skrevet 7. januar 2019 Jeg liker dem ikke. Hadde problemer med en maskin pga forlengere, det ble ustabilt. Men jeg kan selvsagt vært uheldig .. uansett, hvis du er sugen på å pimpe kabler hva med å få et custom sleeved set fra cablemods? Koster mer men ser bedre ut. Du kan få i åssen farger og lenger du vil men da koster det ennå mer ? Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 7. januar 2019 Del Skrevet 7. januar 2019 Hadde en NZXT forlenger som smeltet... Lenke til kommentar
Fantomtegningen Skrevet 8. januar 2019 Del Skrevet 8. januar 2019 Hva med Cablemod sine forlengere? Var så lur at jeg kjøpte cable combs til ca 200,-før jeg la merke til at PSU kablene har strømpe over lenge lengden... Så har ikke særlig lyst til å bruke ~600-1000kr på kabelsett. Lenke til kommentar
Jod-R Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 (endret) Siden det er snakk om sleeving, er det noe problem å sleeve de originale kablene som kommer med strømforsyningen? Altså å bare ta kablene ut av hovedsleeven og pluggen for å så sleeve de individuelle kablene. Det virker for meg som både det enkleste og billigst da man kun trenger litt parajumper tau og heat shrinks. Vil det ha noe innvirkning på garanti og reklamasjon? Tenker at hvis strømforsyningen ryker så sender man ikke inn kablene hvis det er ei modulær PSU. Endret 9. januar 2019 av Jod-R Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 Siden det er snakk om sleeving, er det noe problem å sleeve de originale kablene som kommer med strømforsyningen? Altså å bare kablene ut av hovedsleeven og pluggen for å så sleeve de individuelle kablene. Det virker for meg som både det enkleste og billigst da man kun trenger litt parajumper tau og heat shrinks. Vil det ha noe innvirkning på garanti og reklamasjon? Tenker at hvis strømforsyningen ryker så sender man ikke inn kablene hvis det er ei modulær PSU. Du kan nok ha en del problemer med eventuell reklamasjon eller garanti, men det er nok egentlig det eneste problemet, også er det jævlig mye jobb da. Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 15. januar 2019 Del Skrevet 15. januar 2019 Sitter i dag på følgende: HyperX Beast 8GB 2133 CL9 4670k RX580 OC Ser at 8GB ikke er så mye lenger. W10 og bakgrunnsapper spiser en del. Lurt på å oppgradere til 16GB, men brikkene jeg har er ikke i salg lenger. Er det "verd" å kjøpe nytt, eller er det nok med 8 GB til spill? Kun Steam og Discord som går i bakgrunn. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 15. januar 2019 Del Skrevet 15. januar 2019 Skal i teorien holde å viss du ikke har planer om å oppgradere resten så sjekker du ut finn.no etter brukt er nok det billigste å gjøre. Lenke til kommentar
RekaCrab Skrevet 15. januar 2019 Del Skrevet 15. januar 2019 https://pcpartpicker.com/list/KWNfcY noen tips, til streaming Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 15. januar 2019 Del Skrevet 15. januar 2019 (endret) Reddet denne fra skrothaugen og måtte ha en s775 i samlingen. Fra en enklere tid hvor det skulle være en klump kobber på det meste, og skjermkort skulle ha bilde av en eller annen spillfigur. Måtte rengjøres grundig. Må si at de gamle OCZ DDR2 brikkene fortsatt er noe av det finere som er laget. Vet ikke hvorfor jeg har så sansen for de .. nostalgi vel. (Kjøler skal ikke stå den veien når det er ferdig) Endret 15. januar 2019 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå