Gå til innhold

Hardwarekaféen

Anbefalte innlegg

• 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Leste om en her inne som nevnte Digitalimpuls hvor de selger 8700k som er delidda. Forstår det sånn at disse cpuène kan man OC langt over 5 ghz. 

Noen som har erfaring med de?

Vurderer å sette sammen en maskin selv utover sommeren, dog det er over 20 år siden sist :hmm:

Endret av larsen_1
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Hvilken 12V plugg på strømforsyningen er det som takler mest Ampere? Eller er de alle like?

De fleste moderne psu'er har singel rail design så det spiller ingen rolle.

Skal du vite mer nøyaktig må vi vite hviken psu

EDIT: Eller mener du rett og slett plugg?:p

8pin=150w og 6pin 75w

Endret av Mumriken
Lenke til kommentar

De fleste moderne psu'er har singel rail design så det spiller ingen rolle.

Skal du vite mer nøyaktig må vi vite hviken psu

EDIT: Eller mener du rett og slett plugg? :p

8pin=150w og 6pin 75w

Mener plugg ja. Tenkte jeg skulle prøve og bruke en strømforsyning jeg har liggende til en Lipo batterilader jeg har, som trenger 12V inn.

Endret av Papirkurven
Lenke til kommentar

En oversikt her: http://www.playtool.com/pages/psuconnectors/connectors.html

Den sier at AMP kontakten i den velkjente Molex pluggen tåler 13A. Skeptisk.

Hva som ble satt som krav til at kontaktene skulle tåle og hva mange produsenter idag gjør trenger ikke å stemme overens. 

8 pins EPS12V skal jo tåle 7A per ledning. Tilsammen 28A. Jeg har prøvd med ca 22A igjennom en slik som jeg har kjøpt på eBay. Den blir varm etter få minutters bruk. 

Lenke til kommentar

har en fractal design node 202 plassert i en tv benk med litt liten plass..

er bare 5-6 mm klaring, så CPU får ikke så mye luft. jeg tenkte delidde CPU og bruke en die guard for å få ned temperaturen/støy.

tror dere at det vil hjelpe? CPU kan ikke overklokkes så hele poenget her er å få ned støy.

CPU er i5-4590

CPU kjøleren er Cryorig c7

Endret av lals
Lenke til kommentar

Hva har "gaming" med hvor høy minnehastighet som støttes? Det er jo bare et ord ... Hastigheten som støttes er avhengig av minnekontrolleren, og da brikkesett.

B360 Intel 1151-2 støtter 2666mhz

B450 AMD am4 støtter 2900-3000 ish avhengig av OC

Z370 Intel 1151-2 støtter vel 4000+ (?) avhengig av OC ... Osv osv

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Begrepene ROG (Republic of Gaming) og gaming er ofte bare brukt for å si at noe er laget for spilling. Det sier ingen ting om hvor "bra" et hovedkort eller en skjerm er, og er langt ifra det beste man kan kjøpe i mange sammenhenger.

For eksempel kan en skjerm være merket med gaming/ROG og håndtere 144HZ G-sync men den kan også være bare en av delene og ha dårlige farger.

En gamingmodell (laptop/stasjonær) kan også være merket med gaming/ROG men leveres med et Nvidia 1050 og 8GB ram og en svak cpu. Det er ikke et kvalitetsstempel på produktet man kjøper, og det finnes ikke noe minstekrav for hva som skal til for å merke et produkt slik.

Lenke til kommentar

Begrepene ROG (Republic of Gaming) og gaming er ofte bare brukt for å si at noe er laget for spilling. Det sier ingen ting om hvor "bra" et hovedkort eller en skjerm er, og er langt ifra det beste man kan kjøpe i mange sammenhenger.

For eksempel kan en skjerm være merket med gaming/ROG og håndtere 144HZ G-sync men den kan også være bare en av delene og ha dårlige farger.

En gamingmodell (laptop/stasjonær) kan også være merket med gaming/ROG men leveres med et Nvidia 1050 og 8GB ram og en svak cpu. Det er ikke et kvalitetsstempel på produktet man kjøper, og det finnes ikke noe minstekrav for hva som skal til for å merke et produkt slik.

Ehh, ROG er ett underbrand av Asus, og er mer ett premiumprodukt, "gaming" hiver nesten alle merker på alt om dagen...

ROG skal altså være ett kvalitetsstempel, mens gaming er fritt frem og betyr ingenting.

Endret av MariusJS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...