Kyrre S. Skrevet 26. februar 2018 Del Skrevet 26. februar 2018 5ghz på 8600K var så enkelt at det var kjedelig .. må få delidda denne røveren. Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 Kan et skjermkort på vei til å dø få en pc til å oppføre seg rart? Pcen startet plutselig å fryse innimellom og hard reset var eneste mulighet. Noen ganger er den treig helt ut av det blå og det dukker opp typisk dødt skjermkort mønster på skjermen Lenke til kommentar
larsen_1 Skrevet 6. mai 2018 Del Skrevet 6. mai 2018 (endret) Leste om en her inne som nevnte Digitalimpuls hvor de selger 8700k som er delidda. Forstår det sånn at disse cpuène kan man OC langt over 5 ghz. Noen som har erfaring med de? Vurderer å sette sammen en maskin selv utover sommeren, dog det er over 20 år siden sist Endret 6. mai 2018 av larsen_1 Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 17. august 2018 Del Skrevet 17. august 2018 Hvilken 12V plugg på strømforsyningen er det som takler mest Ampere? Eller er de alle like? Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 17. august 2018 Del Skrevet 17. august 2018 (endret) Hvilken 12V plugg på strømforsyningen er det som takler mest Ampere? Eller er de alle like? De fleste moderne psu'er har singel rail design så det spiller ingen rolle. Skal du vite mer nøyaktig må vi vite hviken psu EDIT: Eller mener du rett og slett plugg? 8pin=150w og 6pin 75w Endret 17. august 2018 av Mumriken Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 17. august 2018 Del Skrevet 17. august 2018 (endret) De fleste moderne psu'er har singel rail design så det spiller ingen rolle. Skal du vite mer nøyaktig må vi vite hviken psu EDIT: Eller mener du rett og slett plugg? 8pin=150w og 6pin 75w Mener plugg ja. Tenkte jeg skulle prøve og bruke en strømforsyning jeg har liggende til en Lipo batterilader jeg har, som trenger 12V inn. Endret 17. august 2018 av Papirkurven Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. august 2018 Del Skrevet 18. august 2018 En oversikt her: http://www.playtool.com/pages/psuconnectors/connectors.html Den sier at AMP kontakten i den velkjente Molex pluggen tåler 13A. Skeptisk. Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 18. august 2018 Del Skrevet 18. august 2018 En oversikt her: http://www.playtool.com/pages/psuconnectors/connectors.html Den sier at AMP kontakten i den velkjente Molex pluggen tåler 13A. Skeptisk. Hva som ble satt som krav til at kontaktene skulle tåle og hva mange produsenter idag gjør trenger ikke å stemme overens. 8 pins EPS12V skal jo tåle 7A per ledning. Tilsammen 28A. Jeg har prøvd med ca 22A igjennom en slik som jeg har kjøpt på eBay. Den blir varm etter få minutters bruk. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 18. august 2018 Del Skrevet 18. august 2018 Kommer jo litt ann på kabelen sin tykkelse. Med tykk nok kabel, så vil den faktisk kunne kjøle ned kontaktoren. 13A er mye, men at den kan tåle det med en solid nok ledning vil jeg ikke tvile alt for mye på. Blir nok sikkert godt og varmt da. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 18. august 2018 Del Skrevet 18. august 2018 Spørs jo også hvordan det er målt, kan være målt som peak, altså 13A i 10 sekunder elns... Lenke til kommentar
lals Skrevet 22. august 2018 Del Skrevet 22. august 2018 (endret) har en fractal design node 202 plassert i en tv benk med litt liten plass.. er bare 5-6 mm klaring, så CPU får ikke så mye luft. jeg tenkte delidde CPU og bruke en die guard for å få ned temperaturen/støy. tror dere at det vil hjelpe? CPU kan ikke overklokkes så hele poenget her er å få ned støy. CPU er i5-4590 CPU kjøleren er Cryorig c7 Endret 11. november 2019 av lals Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 24. august 2018 Del Skrevet 24. august 2018 Fått ny jobb-laptop. i7 7820HQ, 512 GB nvme og 4K skjerm /m touch. Rimelig nice specca ... og så leverer de den med single-channel. HW-nerden i meg begynte nesten å grine ... Håper jeg for lov å oppgradere dette Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 27. august 2018 Del Skrevet 27. august 2018 Gaming må være litt oppbrukt konsept? Sitter og ser på itx hovedkort, ganske mye «gaming» som ikke støtter mer enn 2600 mhz på minnet f.x. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 27. august 2018 Del Skrevet 27. august 2018 Gaming må være litt oppbrukt konsept? Sitter og ser på itx hovedkort, ganske mye «gaming» som ikke støtter mer enn 2600 mhz på minnet f.x. "støtter" ? Er det Ryzen du skal ha? Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 27. august 2018 Del Skrevet 27. august 2018 Nei, jeg har intel jeg enn så lenge. Men altså, Bussklokke 2400 MHz, 2133 MHz, på mitt MSI B250I Gaming PRO. Legg merke til PRO!! Tenkte rett og slett ikke over det da jeg bestilte det. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 27. august 2018 Del Skrevet 27. august 2018 (endret) Hva har "gaming" med hvor høy minnehastighet som støttes? Det er jo bare et ord ... Hastigheten som støttes er avhengig av minnekontrolleren, og da brikkesett. B360 Intel 1151-2 støtter 2666mhz B450 AMD am4 støtter 2900-3000 ish avhengig av OC Z370 Intel 1151-2 støtter vel 4000+ (?) avhengig av OC ... Osv osv Endret 27. august 2018 av Kyrre S. Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 27. august 2018 Del Skrevet 27. august 2018 Nei gaming betyr jo tydeligvis ikke og ha tilgang til det som er best og kan gi mest fps hvertfall. Gaming er vel bare ett ord som brukes for å lure late folk som meg Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 28. august 2018 Del Skrevet 28. august 2018 Begrepene ROG (Republic of Gaming) og gaming er ofte bare brukt for å si at noe er laget for spilling. Det sier ingen ting om hvor "bra" et hovedkort eller en skjerm er, og er langt ifra det beste man kan kjøpe i mange sammenhenger. For eksempel kan en skjerm være merket med gaming/ROG og håndtere 144HZ G-sync men den kan også være bare en av delene og ha dårlige farger. En gamingmodell (laptop/stasjonær) kan også være merket med gaming/ROG men leveres med et Nvidia 1050 og 8GB ram og en svak cpu. Det er ikke et kvalitetsstempel på produktet man kjøper, og det finnes ikke noe minstekrav for hva som skal til for å merke et produkt slik. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 28. august 2018 Del Skrevet 28. august 2018 (endret) Begrepene ROG (Republic of Gaming) og gaming er ofte bare brukt for å si at noe er laget for spilling. Det sier ingen ting om hvor "bra" et hovedkort eller en skjerm er, og er langt ifra det beste man kan kjøpe i mange sammenhenger. For eksempel kan en skjerm være merket med gaming/ROG og håndtere 144HZ G-sync men den kan også være bare en av delene og ha dårlige farger. En gamingmodell (laptop/stasjonær) kan også være merket med gaming/ROG men leveres med et Nvidia 1050 og 8GB ram og en svak cpu. Det er ikke et kvalitetsstempel på produktet man kjøper, og det finnes ikke noe minstekrav for hva som skal til for å merke et produkt slik. Ehh, ROG er ett underbrand av Asus, og er mer ett premiumprodukt, "gaming" hiver nesten alle merker på alt om dagen... ROG skal altså være ett kvalitetsstempel, mens gaming er fritt frem og betyr ingenting. Endret 28. august 2018 av MariusJS Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 28. august 2018 Del Skrevet 28. august 2018 Det er et merke som sier at dette/denne *tingen* er myntet på spillere. Det sier ikke noe om ytelse eller kvalitet bortsett fra en lovnad fra ASUS/ROG om at det skal holde en god standard. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå