Kyrre S. Skrevet 6. oktober 2017 Del Skrevet 6. oktober 2017 Hadde en maskin her som tryna kun ved flytting av store mengder data over nettverk. Klarte ikke provosere frem feilen med noen test i Windows, men memtest gav feil. Viste seg at det var ustabil oc av minnet. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 6. oktober 2017 Del Skrevet 6. oktober 2017 (endret) Jeg finner realbench tøffest. Endret 6. oktober 2017 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 6. oktober 2017 Del Skrevet 6. oktober 2017 (endret) Kjøpt seg kebabtralle også eller? Endret 6. oktober 2017 av Kyrre S. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 6. oktober 2017 Del Skrevet 6. oktober 2017 Realbench kjørt uten problem Kan godt være det er spillet mitt som kødder seg og, gir meg helt svart skjerm og står slik til eg restarter pcen. Før prøve meg på memtest, men håper ikke det er minne Lenke til kommentar
Fantomtegningen Skrevet 6. oktober 2017 Del Skrevet 6. oktober 2017 (endret) Noen som har peiling på hvor mye kjøling et hovedkort trenger? Jeg "planlegger" å snekre sammen ett stilrent kabinett uten alt av dekor og slikt, rett å slett en boks. Planen er vannkjøling på prosessor og skjermkort, disse vil mest sannsynlig ha en 6x120mm radiator for lavt turtall vifter. Er det virkelig nødvendig med kjøling på selve hovedkortet? Endret 6. oktober 2017 av Fantomtegningen Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 8. oktober 2017 Del Skrevet 8. oktober 2017 For de som vil ha mindre bloatware i win 10. Perfekt for ren gamermaskin. http://forum.notebookreview.com/threads/windows-10-bloatware-free-edition.804247/ 1 Lenke til kommentar
LMH Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Eksisterer det ei god HW-side på norsk lenger? Tek.no er framleis ikkje krise, men eg har avskrive dei litt etter oppkjøpet merker eg. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 10. oktober 2017 Del Skrevet 10. oktober 2017 (endret) For de som vil ha mindre bloatware i win 10. Perfekt for ren gamermaskin. http://forum.notebookreview.com/threads/windows-10-bloatware-free-edition.804247/ Meget! Noen som har testet ? Hvordan står det til med dedikerte lydkort for i all hovudsak spill og slikt om dagen? Bruker alle on-board eller eksterne løsninger? Føler ikke jeg får det virkelige "punchet" i lyden med X2 Fidelio eller Audeze El-8 med kun on-board lyd altså, ikke at jeg forventer det heller da. Skal uansett ha meg nytt HK i nærmeste fremtid, men det er kanskje ikke så mye fokus på on-board lyd uansett? Bra stereolyd er selvsagt overlegent noe billig emulert falsk surround..har ikke så mye til overs for det. Endret 10. oktober 2017 av Mala Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 10. oktober 2017 Del Skrevet 10. oktober 2017 Selv bruker jeg nå bare onboard lyd. Optisk kabel mot en receiver hvor jeg har et par Klipsch høytalere. Når jeg gamer bruker jeg et Beyerdynamics DT 770 og en modmic 4. Jeg har også en USB DAC (Hegel) som jeg har brukt mot receiver, men kan ikke merke store forskjeller på om jeg lar DAC eller receiver gjøre konvertering. I lang tid nå har lydkort vært ansett som unødvendig for normal bruk/gaming. Men, for ikke så lenge siden så kom Creative ut med AE5, og flere anser dette som såpass bra at det kan være verd å invistere i. Jeg vurderer det faktisk selv bare for å se om jeg merker forskjell. Det skal være et ekstremt bra lydkort. https://www.prisjakt.no/product.php?p=4426969 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 10. oktober 2017 Del Skrevet 10. oktober 2017 Creative henger med i gamet enda ja! Ja det var noe slikt jeg tenkte på i grunn =) Ikke for ille pris heller sånn sett. Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 10. oktober 2017 Del Skrevet 10. oktober 2017 Jeg bruker Asus Xonar Essence STX lydkort sammen med DT770 og er kjemepefornøyd! Var en drøm å gå til dette en disse USB "Gaming" headsettene jeg hadde før. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 10. oktober 2017 Del Skrevet 10. oktober 2017 (endret) Ja jeg orker ikke slike gaming headsett. I beste fall fungerer det OK til det ene eller andre, men ikke mer. Jeg er forøvrig jævlig fornøyd med både lyd og komfort på Fidelio X2'ene, ble kjøpt i fjor under black friday for 999,- var det vel? Helt komisk mye glede for så lite penger. Har leste litt rundt dette Creative AE-5 kortet nå, og det ser ut til å være midt i blinken sånn sett. Leverer jo bra emulert surround også, som må være en bonus i tilfelle. Virker å være fleksiblet mtp. spill og musikk Endret 10. oktober 2017 av Mala Lenke til kommentar
Mala Skrevet 11. oktober 2017 Del Skrevet 11. oktober 2017 (endret) La inn den ribba Windows 10 utgaven Nizzen linka til over her etter jobb i går, og er sjeleglad for det! Er knapt 2 uker siden jeg tok en clean install av Windows 10 Pro, samt DDU ble benyttet i forkant av skjermkort bytte til 1080TI forrige uke også. En drøm å spille nå med nytt kort, men har hatt en del microstuttering i BF1 tilt tider..og CPU'en min svetter bra i det spillet altså. Så en oppdatering er nok snart på trappene. Tsaritsyn var jo helt krise å spille med 64 spillere til tider. Men etter overangen i går var det helt utrolig deilig å spille BF1, bedre flyt og nulll stuttering og annet fjas. Alt bare var smooth! Eneste er at søkefunksjonen i Windows 10 ikke funker siden Cortana ikke er på plass..mulig det går ann å installere den utenom da. Orker ikke å laga egen Windows 10.img med Cortana. Endret 11. oktober 2017 av Mala 1 Lenke til kommentar
Samara Skrevet 11. oktober 2017 Del Skrevet 11. oktober 2017 Har en ekstern CD-drive, Samsung SE-208, som har fungert strålende til min Lenovo i noe tid. Men nylig klarte den plutselig ikke å lese plater lenger. Har prøvd flere ulike DVDer uten hell. Det er tydelig kontakt mellom laptop og driveren, men etter å ha prøvd å lese platen jeg setter inn i noe tid, så gir driveren opp. Den har ikke vært mistet i gulvet eller lignende. Er det noe jeg kan prøve for å fikse dette, eller er der bare å kjøpe nytt? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 11. oktober 2017 Del Skrevet 11. oktober 2017 La inn den ribba Windows 10 utgaven Nizzen linka til over her etter jobb i går, og er sjeleglad for det! Er knapt 2 uker siden jeg tok en clean install av Windows 10 Pro, samt DDU ble benyttet i forkant av skjermkort bytte til 1080TI forrige uke også. En drøm å spille nå med nytt kort, men har hatt en del microstuttering i BF1 tilt tider..og CPU'en min svetter bra i det spillet altså. Så en oppdatering er nok snart på trappene. Tsaritsyn var jo helt krise å spille med 64 spillere til tider. Men etter overangen i går var det helt utrolig deilig å spille BF1, bedre flyt og nulll stuttering og annet fjas. Alt bare var smooth! Eneste er at søkefunksjonen i Windows 10 ikke funker siden Cortana ikke er på plass..mulig det går ann å installere den utenom da. Orker ikke å laga egen Windows 10.img med Cortana. Bra tilbakemelding Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 11. oktober 2017 Del Skrevet 11. oktober 2017 Jeg bruker Asus Xonar Essence STX lydkort sammen med DT770 og er kjemepefornøyd! Var en drøm å gå til dette en disse USB "Gaming" headsettene jeg hadde før. Bruker også DT770, sammen med Sound Blaster ZxR og er kanon fornøyd. Funker knallbra både til gaming og musikk. Hadde Roccat Kave og Asus Xonar D2X før, og forskjellen er dag og natt. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 11. oktober 2017 Del Skrevet 11. oktober 2017 Har en ekstern CD-drive, Samsung SE-208, som har fungert strålende til min Lenovo i noe tid. Men nylig klarte den plutselig ikke å lese plater lenger. Har prøvd flere ulike DVDer uten hell. Det er tydelig kontakt mellom laptop og driveren, men etter å ha prøvd å lese platen jeg setter inn i noe tid, så gir driveren opp. Den har ikke vært mistet i gulvet eller lignende. Er det noe jeg kan prøve for å fikse dette, eller er der bare å kjøpe nytt? Prøvd å rense lesehodet? Finnes ved egne disker til dette (?). Ellers er det sikkert masse jutjub videoer av DIY Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 17. oktober 2017 Del Skrevet 17. oktober 2017 Hva tenker dere om å ha en filserver i en delvis uisolert utebod som er vegg i vegg med huset på vinteren? Veldig usikker på hvor lavt temp går, men tviler på det blir minus. Tåler diskene det mtp 24/7 drift? Noen med erfaringer? Lenke til kommentar
tingo Skrevet 18. oktober 2017 Del Skrevet 18. oktober 2017 Så lenge du unngår fukt så er det ikke noe problem. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 18. oktober 2017 Del Skrevet 18. oktober 2017 Som nevnt har jeg ikke vært særlig oppdatert på PC-fronten siste årene, men det jeg har bitt meg merke i etter å ha kikket på en rekke omtaler av forskjellige hardware....hva faen er greie med RGB-blingen på absolutt alt som tenkes kan ? Dette må da være en trend som virkelig har eksplodert sist årene eller ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå