Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk nettopp et 1155 HK/CPU der festebraketten til cpu er skrudd av, og skruene mangler. Begrunnelsen var visst at man ikke fikk på h100 kjøleren uten å skru av braketten. 

Noen som vet hvor man får tak i skruene til denne braketten? Kunne sikkert brukt vanlige skruer, et par skiver og en mutter, men det beste hadde jo vært om man fikk tak i de originale skruene. 

 

post-187645-0-84407500-1449305384_thumb.jpg

 

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Noen som har noe erfaring med stasjonære pc-er i kalde "miljøer"?

Har en eldre pc som jeg har satt i boden, boden er ikke isolert.
Boden er innredet som et hobby rom og pc-en er koblet opp for å kunne være i bruk.

Jeg har ingen andre bruksområder for dette enn at det kan stå i boden som brukes lagring og skruing av RC utstyr.
Spørsmålet er om den kommer til å dø i løpet av vinteren om ikke det står varme på der?

Lenke til kommentar

Harddisken er potensielt eneste komponent som sterkt misliker lave temperaturer. Resten vil nok gjøre det rimelig bra.

 

Kvitter du deg med HDD'en, og kjører på med SSD så skal det ikke være et stort problem. Dog, det er en fordel om boden ikke lekker for mye varme. Og da snakker jeg ikke om oppvarmet, men at temperaturforandringer vil gå såpass langsomt at det ikke vil skape kondens. Vært et lite problem med boder som trekk raskt kan komme inn. Men du vet kanskje om det har vært observert noe særlig kondens, spesielt på metalldeler der før.

Lenke til kommentar

kabler kan også være vanskelige å jobbe med når det er kaldt, og vifter, særlig de med glidelager, kan få høyere friksjon. det skal ikkje være problem men kan merke at glidelagerviftene begynner å lage ulyd/rumlelyd og da må du fylle på med symaskinolje bak etiketten på vifta. Dette er også problem ved høye temperaturer

Lenke til kommentar

Sant nok.

Å gi de en noe lavere viskositetsolje som fungerer bra ved lavere temperaturer kan være et alternativ. 

 

Eventuelt sette termostat til å skru av vifter via viftekontrolleren når det først begynner å bli så kaldt. :)

Samt om man er litt dreven og har kompetanse til det, så kan man jo fikse det samme på PSU. (eller om man har en PSU som skrur av vifta ved lave temepraturer)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Kjøpte nylig i7 5820K og et M-ATX hovedkort. Satte sammen maskinen nå, men får ikke bootet og får feilmeldingene b7 og 53. Ser ut som dette er minne relatert, og har derfor prøvd alle RAM slottene og resette CMOS med knappen bak hovedkortet, men uten hell.

 

EDIT: Tok hovedkortet ut av kabinettet og prøvde å sette inn minnebrikkene på nytt, funket som en drøm. Var rett og slett bare for trangt inne i kabinettet til å få dem ordentlig inn.  :wee: Må dog si minnebrikkene var voldsomt mye hardere å få inn enn vanlig, har ikke pleid å måtte bruke voldsomt kraft for å få de inn på tidligere hovedkort.

Endret av Aerow
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hva blir den billigste eller enkleste måten å få lyden fra en PS4 på PCen? Bare så jeg slipper å bruke ørepropper under hodetelefoner når jeg sitter på skype med venner... Lydmixer, capture card??

funker sikkert ikke meeen, hva hvis du kobler lyden ifra PS4 inn i mic på dataen også får du et software til å få mic inn til å gå til headsettet ditt :)

som sagt vet ikke om det funker men sier bare noe :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det kan funke, men hvilken kabel må jeg ha for å gå fra AUX output'n på konsollen til minijack? 

 

Hvis ikke jeg da bare kjøper en USB mixer til en 1000-lapp så får jeg kjørt phonokabler inn i den, får også oppgradert min lille Blue snowball til en XLR mic i samme slengen

Endret av VegardBS
Lenke til kommentar

Trenger litt hjelp på noe jeg ikke kan noe om..

 

Blir et kort opphold i livet hvor jeg ikke har mulighet til og stappe tp-kabelen inn i stasjonæren, men har tilgang til fiber trådløst.

Har fra før av et MSI X99A sli plus hk og såvidt jeg kan se, så har ikke dette noe form for innebygget wifi.

Hva må til for at jeg best mulig kommer meg på nett? Spiller mye fps spill som cs:go og bf4 osvosv, så vil helst ha "best mulig" selvom jeg skjønner jeg "burde" ha kabel. Eller for alt jeg vet, så er kanskje wifi blitt bra nok, men jeg har aldri benyttet meg av det :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...