Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke å anbefale, men det går. Men noe lengre enn å se at den kommer inn i BIOS, eller bare at windows-logoen dukker opp (unødvendig, BIOS holder som regel i massevis).

 

Har jeg gjort det før? Mang en gang. Det har dog hendt at jeg ikke oppdager det før at det lakk ut noen dråper pga. trykket som ble dannet. Dog snakker vi om litt lengre tid, da det var ved et uhell. 

Lenke til kommentar

Hvis man skulle kjøpt nytt i dag, hva ville vært best valg mellom i7 4790k og 5820k? Er det verdt de ekstra lappene å gå x99?

 

Dette er diskutert/holder på å bli diskutert i mange tråder nå.

 

Jeg mener at det er latterlig dumt å kjøpe 1150 nå med ddr3 som er EOL (end of life) om noen få mnd.

 

Ddr3 blir det slutt på snart med nye plattformer, så det kan du ikkje ta med deg til videre oppgradering. x99 holder seg mye bedre i pris på bruktmarkedet. Altså man vil tape mindre i forhold til 1150 plattformen. x99 støtter 8 kjerner, og 8 minnespor. Dermed er oppgraderingspotensialet mye større også. Kan jo være at det kommer en billig 8 kjerner noe àla 6 kjerner intel 980/970 på x58.

plattformen.

 

Vil man bruke minst mulig penger akkurat nå, så kjøper man det billigste. Altså z97 og 4790k eller kanskje 4690k.

 

Nå er det en håndfull spill som liker mere enn 4 kjerner, som f.eks GTA V, BF4, BF:H, witcher 3. Så da er det kanskje ikkje så dumt å gå for x99 og 5820k. 5820k overklokker like bra som 4790k og 4690k :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som kjapt kan svare på hvilken 13 tommers Mac som gir mest for penga for 10k maks. Fetter som skal ha og han skal ha Mac sier han ....

 

Må vel helst ha i5, 256 gb ssd, 8 gb minne og høy oppløsning til den prisen. Går det ?

 

Tips mottas med takk

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Samme jeg fant ja. Ser ut som man må droppe 256 ssd

 

Ja - men det nytter ikke diskutere med Mac folk. De skal ha det. Sånn er det bare :/

 

Derfor måtte jeg kjøpe Makk Air til kjerringa med 256 ssd. Den ble full med en gang med bilder, så måtte lære ho å overføre til serveren. Og der var det 56TB ledig den gang :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...