FrankBjarne Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 Bygde selv en mITX pc for et par år siden. GTX 980 og i5-4670k. Funket fjell til alt et ATX bygg klarte. Fikk til og med en grei overclock på både skjermkort(+100/+150) og CPU(4.6Ghz, min chip går ikke høyere). Alt dette var trykt inn i en Bitfenix Prodigy med 2x SSD og 2x HDD. En jævlig grei build for LAN, og om man beveger seg mye, samt at den fungerer helt fint som en heltids stasjonær. Jævlig knotete å sette sammen, spesielt med umodulær PSU, men Bitfenix Prodigy gjør en bra jobb med å tillate inngang fra nesten alle sider. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 (endret) Kan anbefale Intel G3258 hvis noen vil oppleve hvor enkelt overklokking kan være. Denne prosessoren er jo en fryd å jobbe med. 4,8 - 4,9ghz går fint på kvasikjølere (AIO) men treffer hard limit virker det som. Noen som har forsøkt en slik CPU med ekstremkjøling? Endret 14. mars 2015 av Kyrre S. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 Det frister så mye å kjøpe seg en slik å leke med Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 Kan anbefale Intel G3258 hvis noen vil oppleve hvor enkelt overklokking kan være. Denne prosessoren er jo en fryd å jobbe med. 4,8 - 4,9ghz går fint på kvasikjølere (AIO) men treffer hard limit virker det som. Noen som har forsøkt en slik CPU med ekstremkjøling? ja lite kjerner er så kjedelig Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 Eg er stor fornøyd med X99 platformen sålangt! Neste store nå blir Win 10 og nytt skjermkort Spennende år for oss data entusiaster! 1 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 Har så sykt lyst å bytte ut mitt Asus X99-S Hk, har vært helt ok stabilt, men mistet usb i front pga kort nr2.. Også må jeg ned på 4.625Ghz for og ikke få thermal shutdown på vrms.. Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 Om Asus kommer ut med et X99 Gene så bytter eg og ut med en gang. Liker ingenting med dette gigabyte kortet eg har nå. Men man kan ikke få alt man vil ha hver gang. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 (endret) Sikler litt på ASUS X99 R5E eller WS dem har.. Men er dyrt. Hvor mye er 780Ti verdt. En som tilbyr meg 3k, vurderer å bytte det ut til fordel for å kjøpe meg et 970 heller dedikert til folding@home. Endret 14. mars 2015 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 Eg hadde nok kjøpt R5E hadde det ikke vært for at eg nettopp gikk over til mikro atx.. Angrer litt nå. Men liker at ting er betydelig mindre enn det forige oppsettet mitt. Mye lettere å håndtere og plass til bedre kjøling enn før Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 Jeg som synes midi tower er altfor lite^^ Define R5 er stappfullt Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 15. mars 2015 Del Skrevet 15. mars 2015 Hei hei, må bare spør. MSI sine nye 13.3" MSI GS30 Mulig å kjøpe kun PCen noen plass? FInner bare med denne "docking" stasjonen. Lenke til kommentar
sevs Skrevet 15. mars 2015 Del Skrevet 15. mars 2015 (endret) Noen som har sett noe sånt før? Endret 15. mars 2015 av sevs Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 15. mars 2015 Del Skrevet 15. mars 2015 Noen som har sett noe sånt før? `What the fuck? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 15. mars 2015 Del Skrevet 15. mars 2015 PCI express på ene siden og AGP på andre siden regner jeg med? Var vel et kort lansert akkurat i overgangsfasen mellom PCI express og AGP Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 15. mars 2015 Del Skrevet 15. mars 2015 PCI express på ene siden og AGP på andre siden regner jeg med? Var vel et kort lansert akkurat i overgangsfasen mellom PCI express og AGP Litt sånn kvasi opplegg som Asrock også holdt på med i starten Les: ddr2+ddr3 og isa/pci/agp/pci-e på samme hovedkort Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 15. mars 2015 Del Skrevet 15. mars 2015 Ser også at Asrock hadde et hovedkort med både am2+ og am3 støtte samt ddr2 og ddr3 på samme kortet Lenke til kommentar
kremt Skrevet 15. mars 2015 Del Skrevet 15. mars 2015 Jeg hadde et sånt, Dual-Sata2 het det. Var agp og pci-e på samme, samt mulighet for å sette inn ekspansjonkort for AM socket. Noe jeg aldri gjorde. Brukte det med opteron 144 og 165. Er jaggu lenge siden også. Kun DDR1 ram da. Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 15. mars 2015 Del Skrevet 15. mars 2015 (endret) Jeg har Corsair H100 (første gen.) hvor pumpa har nå begynt og lage noen fæle lyder. Konstant rakling, hørest ut som en gammel harddisk under hard stress bare mye høyere. Temperaturen ser fortsatt normal ut. Tror dere jeg bør bare bytte den ut? Kjedelig hvis den nå plutselig streiker. Hvis jeg skal kjøpe ny, er det Corsair jeg bør gå for nå og? Ser det har kommet en del nye på markede nå, av disse lukket vannkjølingene. Endret 15. mars 2015 av Papirkurven Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 15. mars 2015 Del Skrevet 15. mars 2015 Jeg har Corsair H100 (første gen.) hvor pumpa har nå begynt og lage noen fæle lyder. Konstant rakling, hørest ut som en gammel harddisk under hard stress bare mye høyere. Temperaturen ser fortsatt normal ut. Tror dere jeg bør bare bytte den ut? Kjedelig hvis den nå plutselig streiker. Hvis jeg skal kjøpe ny, er det Corsair jeg bør gå for nå og? Ser det har kommet en del nye på markede nå, av disse lukket vannkjølingene. Garantisak? Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 15. mars 2015 Del Skrevet 15. mars 2015 (endret) Jeg har Corsair H100 (første gen.) hvor pumpa har nå begynt og lage noen fæle lyder. Konstant rakling, hørest ut som en gammel harddisk under hard stress bare mye høyere. Temperaturen ser fortsatt normal ut. Tror dere jeg bør bare bytte den ut? Kjedelig hvis den nå plutselig streiker. Hvis jeg skal kjøpe ny, er det Corsair jeg bør gå for nå og? Ser det har kommet en del nye på markede nå, av disse lukket vannkjølingene. Corsair H100i GTX, H110i GT, Cooler Master Nepton 280L og NZXT Kraken X61 er vel de beste. H100i ligger heller ikke langt unna ytelsesmessig. H110i GT ser ut til å trekke det lengste strået ytelsemessig. Så har du Fractal som har kommet med en 360 variant, den er ytelsesmessig på linje med de andre jeg nevnte, men den er mer stillegående. https://www.komplett.no/fractal-design-kelvin-s36-cpu-kjler/836033 Endret 15. mars 2015 av Simkin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå