Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Bygde selv en mITX pc for et par år siden. GTX 980 og i5-4670k. Funket fjell til alt et ATX bygg klarte. Fikk til og med en grei overclock på både skjermkort(+100/+150) og CPU(4.6Ghz, min chip går ikke høyere). Alt dette var trykt inn i en Bitfenix Prodigy med 2x SSD og 2x HDD. En jævlig grei build for LAN, og om man beveger seg mye, samt at den fungerer helt fint som en heltids stasjonær.

 

Jævlig knotete å sette sammen, spesielt med umodulær PSU, men Bitfenix Prodigy gjør en bra jobb med å tillate inngang fra nesten alle sider.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan anbefale Intel G3258 hvis noen vil oppleve hvor enkelt overklokking kan være. Denne prosessoren er jo en fryd å jobbe med.

 

4,8 - 4,9ghz går fint på kvasikjølere (AIO) men treffer hard limit virker det som.

Noen som har forsøkt en slik CPU med ekstremkjøling?

 

uQXxYH.jpg

 

0YtJEk.jpg

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Kan anbefale Intel G3258 hvis noen vil oppleve hvor enkelt overklokking kan være. Denne prosessoren er jo en fryd å jobbe med.

 

4,8 - 4,9ghz går fint på kvasikjølere (AIO) men treffer hard limit virker det som.

Noen som har forsøkt en slik CPU med ekstremkjøling?

 

uQXxYH.jpg

 

0YtJEk.jpg

 

:sleep:

 

ja lite kjerner er så kjedelig :D

Lenke til kommentar

Jeg har Corsair H100 (første gen.) hvor pumpa har nå begynt og lage noen fæle lyder. Konstant rakling, hørest ut som en gammel harddisk under hard stress bare mye høyere. Temperaturen ser fortsatt normal ut. Tror dere jeg bør bare bytte den ut? Kjedelig hvis den nå plutselig streiker. :p

Hvis jeg skal kjøpe ny, er det Corsair jeg bør gå for nå og? Ser det har kommet en del nye på markede nå, av disse lukket vannkjølingene.

Endret av Papirkurven
Lenke til kommentar

Jeg har Corsair H100 (første gen.) hvor pumpa har nå begynt og lage noen fæle lyder. Konstant rakling, hørest ut som en gammel harddisk under hard stress bare mye høyere. Temperaturen ser fortsatt normal ut. Tror dere jeg bør bare bytte den ut? Kjedelig hvis den nå plutselig streiker. :p

Hvis jeg skal kjøpe ny, er det Corsair jeg bør gå for nå og? Ser det har kommet en del nye på markede nå, av disse lukket vannkjølingene.

Garantisak?:)
Lenke til kommentar

Jeg har Corsair H100 (første gen.) hvor pumpa har nå begynt og lage noen fæle lyder. Konstant rakling, hørest ut som en gammel harddisk under hard stress bare mye høyere. Temperaturen ser fortsatt normal ut. Tror dere jeg bør bare bytte den ut? Kjedelig hvis den nå plutselig streiker. :p

Hvis jeg skal kjøpe ny, er det Corsair jeg bør gå for nå og? Ser det har kommet en del nye på markede nå, av disse lukket vannkjølingene.

 

Corsair H100i GTX, H110i GT, Cooler Master Nepton 280L og NZXT Kraken X61 er vel de beste. H100i ligger heller ikke langt unna ytelsesmessig. H110i GT ser ut til å trekke det lengste strået ytelsemessig.

 

Så har du Fractal som har kommet med en 360 variant, den er ytelsesmessig på linje med de andre jeg nevnte, men den er mer stillegående.

 

https://www.komplett.no/fractal-design-kelvin-s36-cpu-kjler/836033

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...