Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Passer spørsmål om kabinetter her?

 

Lurer på å bytte ut mitt HUUUGE tower LianLi med et mindre kabinett. Sånn at det blir enklere å ta med PC'en på LAN.

 

Enten blir det å flytte over all hardware(Se signatur) til et ATX kabinett eller kjøpe et enda mindre kabientt og nytt hovedkort(mITX) og flytte over skjermkortet og kjøpe ny CPU osv..

 

Er det noen som har tips til et kabinett man får plass til ATX hovedkort, men som er lite?

Lenke til kommentar

Hvis du har lyst på noe smått så kan du jo bevege deg bort fra ATX som du selv nevner. Et argument til er jo at du sitter på 1366 og 1. gen. Ikke at det er dårlig, men har du råd så kanskje kline til med noe helt nytt? Jeg syntes at ITX blir litt for smått (bare 1 PCIE), men mATX er en super formfaktor. Av kabinetter er f.eks Fractal Design Arc Mini R2, Phanteks Enthoo Evolv, Fractal Design Core 1300 eller Fractal Design Define Mini (mye svensk der..) alle knakende gode mATX kabinetter. For meg er dette perfekt formfaktor for LAN, ikke for stor men med masse potensiale. Hva er budsjett?

Lenke til kommentar

Muligens defekt AX850 for 100Kr og et HIS 7970 (referanse kjøler) for 400Kr er vel et steal?

Kvitto fra Netshop følger meg.

 

Tenker å slå til :hmm:

 

Kvittering fra netshop er ikkje verdt en dritt. Iallefall om det er gamle netshop...

ikkje kast bort pengene på dette iallefall :)

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Muligens defekt AX850 for 100Kr og et HIS 7970 (referanse kjøler) for 400Kr er vel et steal?

Kvitto fra Netshop følger meg.

 

Tenker å slå til :hmm:

 

Kvittering fra netshop er ikkje verdt en dritt. Iallefall om det er gamle netshop...

 

Regner med det..

 

Hmm, spørs om jeg tar sjansen da, sendte en mld til ``Corsair Johan`` her på forumet, kanskje han er snill og ber meg sende den inn elns (om jeg kjøper)

 

Ville du droppet det? Du svarte på edit^^

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Husker ikke men mener corsair viftene er standard mens de på radiatoren er pwm.

Alt funket helt fint på Maximus 5 gene kortet mitt.

Da kunne eg styre alt uten problemer med Speedfan.

Mens nå kan eg ikke lese rpm eller styre noe som helst.

EDIT: Fikk til nå men eg skal over på corsair sin løsning uansett. Synes programvaren til gigabyte er forferdelig.

Endret av Netrum
Lenke til kommentar

Gigabyte er amatør på viftestyring. Asus og Asrock er mye bedre.

 

Du vil ikke heller vurdere en slik da?

http://www.digitalimpuls.no/WebPages/Produkt/ProduktInfo.aspx?plid=87541&WebSiteMapNodeID=1001005

 

Kan du supplere vannkjøligen din med litt monitorering i tillegg til å styre vifter.

Finnes kjøleribbe, vannblokk, 5,25" festebranketter og all slags ekstrautstyr til denne røveren. Kan anbefales.

Lenke til kommentar

Gigabyte er amatør på viftestyring. Asus og Asrock er mye bedre.

 

Du vil ikke heller vurdere en slik da?

http://www.digitalimpuls.no/WebPages/Produkt/ProduktInfo.aspx?plid=87541&WebSiteMapNodeID=1001005

 

Kan du supplere vannkjøligen din med litt monitorering i tillegg til å styre vifter.

Finnes kjøleribbe, vannblokk, 5,25" festebranketter og all slags ekstrautstyr til denne røveren. Kan anbefales.

Evt denne: http://www.digitalimpuls.no/PC-komponenter/Kj%C3%B8lere/Vifter/Viftestyring/Akasa/Lamptron-viftestyring--CW611--Sort--129602-p0000088174.aspx

Har den selv, temmelig fornøyd. 30 watt per kanal tror jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...