Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

The Witcher 3: Wild Hunt – PC Requirements:

Minimum System Requirements
CPU: Intel CPU Core i5-2500K 3.3GHz or AMD CPU Phenom II X4 940
GPU: Nvidia GPU GeForce GTX 660 or AMD GPU Radeon HD 7870
RAM: 6GB
OS: 64-bit Windows 7 or 64-bit Windows 8 (8.1)
DirectX: DirectX 11
HDD Space: 40 GB

Recommended System Requirements
CPU: Intel CPU Core i7 3770 3,4 GHz or AMD CPU AMD FX-8350 4 GHz
GPU: Nvidia GPU GeForce GTX 770 or AMD GPU Radeon R9 290
RAM: 8GB
OS: 64-bit Windows 7 or 64-bit Windows 8 (8.1)
DirectX: DirectX 11
HDD Space: 40 GB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det sier ikke noe spesielt. Hverken oppløsningsmessig eller ytelsemessig. Men har man minstekravet så skal den klare å kjøre det tilstrekkelig. Som oftest betyr en 900p ish på 60 FPS, og 40-50 FPS ved 1080p. Alt på laveste så klart.

 

Men for all del, det ville ikke sjokkert om det var for 720p ved 30 FPS heller... Like pålitelig som å stikke fingeren i været.

 

Og igjen, hvor mye maks grafikk krever, er rimelig tilfeldig med tanke på tallene. Noen spill har nesten nada forskjell visuelt og ytelsemessig fra lowest til Highest. Mens andre er det natt og dag. Det finnes ikke nesten en standard en gang. Knapt tendenser.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Dette er kanskje feil plass og spør det her, men er det normalt att verstprosses for Windows-oppgaver skal ligge på 15-30% på prosessor heile tiden når sjekker oppgavebehandling? Til og med når PCen har stått i rod med alle programmet lukket i 30min så kommer eg tilbake og den høres fortsatt ut som jobber med programm. Og når sjekker oppgavehandling er det bare verstprosses for Windows-oppgaver som er på 30% på prosessor...

Lenke til kommentar

Dette er kanskje feil plass og spør det her, men er det normalt att verstprosses for Windows-oppgaver skal ligge på 15-30% på prosessor heile tiden når sjekker oppgavebehandling? Til og med når PCen har stått i rod med alle programmet lukket i 30min så kommer eg tilbake og den høres fortsatt ut som jobber med programm. Og når sjekker oppgavehandling er det bare verstprosses for Windows-oppgaver som er på 30% på prosessor...

Specs? :)

Lenke til kommentar

 

 

-snipp-

Er ikke skjermoppløsningen en viktig del av disse kravene? :huh:

 

Regner med det er Full HD, 1080P som folk flest har idag.

 

Er bare Nizzen som er gal nok til 3x 1440P swift skjermer :ph34r::ph34r:

 

Sitter man med 1080P kan det bare bety to ting.

 

Man vet ikke hva man holder på med eller så vet man ikke hva man holder på med.

Lenke til kommentar

Sitter man med 1080P kan det bare bety to ting.

 

Man vet ikke hva man holder på med eller så vet man ikke hva man holder på med.

 

Ja, for det er jo så mange 1440p-skjermer med mer enn 1000:1 kontrast og 120Hz panel.

Eneste som er dumt, er at det ikke kommer en monitor med støtte for adaptive sync (eller G-sync) og VA-panel med det første...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Dette er kanskje feil plass og spør det her, men er det normalt att verstprosses for Windows-oppgaver skal ligge på 15-30% på prosessor heile tiden når sjekker oppgavebehandling? Til og med når PCen har stått i rod med alle programmet lukket i 30min så kommer eg tilbake og den høres fortsatt ut som jobber med programm. Og når sjekker oppgavehandling er det bare verstprosses for Windows-oppgaver som er på 30% på prosessor...

Specs? :)

 

Glømte og si er Windows 8.1

 

GeForce GTX 850M

Intel/R)Core i7-4710HQ CPU @ 2.50GHz

12GB RAM

Lenke til kommentar

Corsair Carbide Air 240

 

Maks cpu kjøler høyde er 12cm.

 

 

Hvilken kjøler vil dere anbefale?

 

Maks 1000kr

 

 

Spør her da det er noen som har dette kabinettet her viss jeg husker rett :)

 

Lurte litt på lukket vannkjøler. 240 eller holder det med 120/140 kjøler?

Kommer dog til å bytte ut medfølgende vifter til noen stillegående, men hvilke da ?

 

Om du skal klokke ville jeg tatt en enkel H105 (Usikker dog på pris) den er en tykk radiator (mtp andre AIo`s) og er 2x 120mm :)

 

Om ikke ville jeg tatt et tårn elns, en liten kjøler. Evt H80 :)

Lenke til kommentar

Skal jo så klart klokke!!! Klarer jo 4.5GHz med luftkjøleren min nå! å da kjører alle kabinett viftene på minimum, samt CPU kjøleren kjører også på minimum.

 

Vett at støynivået går litt opp med det kabinettet, men har lust på mindre, og da trenger jeg ny CPU kjøler.

 

Tenke litt på H105, hva med H110`?

Viss jeg går for en av de to, hvilke vifter skal jeg kjøpe da ?

Lenke til kommentar

Skal jo så klart klokke!!! Klarer jo 4.5GHz med luftkjøleren min nå! å da kjører alle kabinett viftene på minimum, samt CPU kjøleren kjører også på minimum.

 

Vett at støynivået går litt opp med det kabinettet, men har lust på mindre, og da trenger jeg ny CPU kjøler.

 

Tenke litt på H105, hva med H110`?

Viss jeg går for en av de to, hvilke vifter skal jeg kjøpe da ?

Jeg kjøpte bare Sp120 vifter, siden jeg allerede hadde noen fra før.

 

H110 hadde jeg, fungerte ypperlig den!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...