Gå til innhold

Hardwarekaféen

Anbefalte innlegg

Ikke som jeg kommer på.

Å beklage at jeg tok det opp i denne tråden, tenkte bare et kjapt spørsmål om det var andre som ikke fikk spilt.

Eneste jeg får spilt er Test Range.

Resten av banen der kommer opp som ingen kontakt med EA eller servere, å når jeg går på mp så kommer ingne servere opp å ber meg sjekke filter, på filter har jeg ikke gjort noe siden jeg kjøpte spillet, prøvde også å hake vekk alt du kan på filter bare for å sjekke at det var kombinasjonen min som gjor noe.

Har bare skjedd sånt plutselig.

Men ser EA eller battlelog skriver:

WE ARE AWARE OF THE CONNECTIVITY ISSUES THAT SOME PLAYERS ARE EXPERIENCING ON PC AND ARE WORKING ON SOLVING THESE PROBLEMS. THANK YOU FOR YOUR PATIENCE.

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann god folket :)

Jeg har slitt en god del med BSOD, siste 2 månedene har jeg fått ca 500BSODer.

Mange var av nettverkskortet mitt, KillerNetwork. Samt utstabilt hovedkort og spesielt ustabil PSU som ødela hovedkortet mitt. Dette er noe jeg tror, da jeg fikk igjen pengene på hovedkortet og kjøpt meg nytt og ny PSU og en del av BSOD feilene forsvant.

Har prøvd mye rart.

Men i går eller går natt, lastet jeg ned og installerte sptdinst-v186-x64

etter et lite tips fra et forum. Så har BSODene forsvunnet, litt merkelig synes jeg, så det jeg faktisk lurer på, er, hva er sptdinst-v186-x64 for noe og hva gjør det ?

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Heisann god folket :)

Jeg har slitt en god del med BSOD, siste 2 månedene har jeg fått ca 500BSODer.

Mange var av nettverkskortet mitt, KillerNetwork. Samt utstabilt hovedkort og spesielt ustabil PSU som ødela hovedkortet mitt. Dette er noe jeg tror, da jeg fikk igjen pengene på hovedkortet og kjøpt meg nytt og ny PSU og en del av BSOD feilene forsvant.

Har prøvd mye rart.

Men i går eller går natt, lastet jeg ned og installerte sptdinst-v186-x64

etter et lite tips fra et forum. Så har BSODene forsvunnet, litt merkelig synes jeg, så det jeg faktisk lurer på, er, hva er sptdinst-v186-x64 for noe og hva gjør det ?

https://en.wikipedia.org/wiki/SCSI_Pass-Through_Direct

Forstår ikke hvordan det skulle påvirke stabiliteten.

Lenke til kommentar

Vett ikke hva som har skjedd, kun det at det var stabilit helt til for et par timer siden, da jeg fikk BSOD.

Nett fått meg nye minnebrikker, så skal sette dem i og se hva som skjer!

Memtest er kjørt i 10 timer uten feil, men som jeg har lest et par plasser, så kan den fint vise ingen feil, men allikevel så er det rambrikkene.

Viss ikke sendes dem bare tilbake, å jeg får teste skjermkortet.

Koster meg litt i returporto, men verdt det vil jeg si for å finne ut hva som er gale :)

Lenke til kommentar

hadde de bare hatt pick up point her jeg bor så, vi er jo ca 100k i regionen her :)

Men blir ikke så mye i porto da, men litt gjør det nå alltids viss jeg skal ta en ting om gangen.

Nå har jeg fått byttet ram, og det ser ut som det holder enn så lenge, krysser fingrene og satser på at det var rammen. Men hvilke av de 4 brikkene som har en feil har jeg null peiling på.

Lenke til kommentar

I 99% av spill der ute vil det være skjermkortet som er for svakt. CPUen er mer enn kraftig nok for alle spill jeg kjenner til i alle fall, og en oppgradering som koster 4000-5000kr vil maksimalt gi deg 10 % mer ytelse i en situasjon hvor CPUen er flaskehals.

Systemrequirementlabs er egentlig ganske elendig og forstår seg ikke på og klarer ikke å skille modeller og klokkefrekvenser fra hverandre.

Ganske ubrukelig tjeneste til tider. :) Selv med det råeste av det råeste har jeg fått beskjed om å oppgradere.

Uansett. Er nok desverre like vanskelig å finne skjermkort å kjøpe, så man er kanskje like langt. Og der vil du måtte gå opp i strømtrekk for å finne noe bedre.

Så generelt sett så sier jeg at det ikke går ann. Men mulog det går å bytte kortet og presse kjøleløsningen i bytte mot mer støy og mindre batteritid.

Kan man spille nyere spill med for eksempel Core 2 Quad q6600 eller AMD Phenom 9850 Black Edition paret opp med et nytt skjermkort? Gjerne med OC.

Lenke til kommentar

I 99% av spill der ute vil det være skjermkortet som er for svakt. CPUen er mer enn kraftig nok for alle spill jeg kjenner til i alle fall, og en oppgradering som koster 4000-5000kr vil maksimalt gi deg 10 % mer ytelse i en situasjon hvor CPUen er flaskehals.

Systemrequirementlabs er egentlig ganske elendig og forstår seg ikke på og klarer ikke å skille modeller og klokkefrekvenser fra hverandre.

Ganske ubrukelig tjeneste til tider. :) Selv med det råeste av det råeste har jeg fått beskjed om å oppgradere.

Uansett. Er nok desverre like vanskelig å finne skjermkort å kjøpe, så man er kanskje like langt. Og der vil du måtte gå opp i strømtrekk for å finne noe bedre.

Så generelt sett så sier jeg at det ikke går ann. Men mulog det går å bytte kortet og presse kjøleløsningen i bytte mot mer støy og mindre batteritid.

Kan man spille nyere spill med for eksempel Core 2 Quad q6600 eller AMD Phenom 9850 Black Edition paret opp med et nytt skjermkort? Gjerne med OC.

Man kan...

Lenke til kommentar

Usjamæ. Kan ikke være voldsom ytelse i sende hjem med Dual-Channel, 1333 MHz og DDR3. Ja, det alelr gjerrigste. Men går ut fra du ikke mente SÅ tregt? XD

Ja, det er ganske kjipt å få større framedrops pga. treg RAM. Og 1150-platformen er jo egentlig mest utsatt på grunn av rask CPU, liten cache, DDR3 og bare dual-channel. Men men, man overlever da så klart med treg RAM også. Og med overleve så mener jeg at det går fint til det meste.

Og i benchmarks så gjør det ikke så alt for mye. Men det kan altså merkes der det telelr mest for mange. Som høyere fall i FPS i spill. :)

Anyways, ville nok også valgt 2,4 Ghz minne fremfor lavere båndbredde med raskere responstid ja.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...