Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må innrømme at skjermoppsettet begynner å bli ganske sexy. :D Håper bare det ikke blir FOR tungt, Ja spesielt framtung.

attachicon.gif20140907_211504.jpg

attachicon.gif20140907_211626.jpg

 

Beklager kvaliteten på bildet. Men er som dere sikkert ser ikke helt ferdig. Men snart! :D

Er du tankeleser? Akkurat noe slik står (dog langt ned) på prosjektlisten min, bare med CRT i midten. :tease: Det så fantastisk ut! Men hadde det ikke vært lurt å sette på et par hengsler så man kan folde bak de to sideskjermene?

Lenke til kommentar

Hehe. CRT faktisk. :p

 

Ønsker ikke muligheten til å folde de. Husk at de er kuttet med vinkelsliper i kantene, og bygd opp fra grunnen, og bakgrunnabelysningen vil skinne rett ut om du separerte dem. :p Må også ha korrekt isolasjon, da det slo gnister om elektronikken på de to touchet. (Har kittet LED-listene så mye at de ikke har sin normale isolasjon)

 

Vanligvis har skjermen 2x4,5 cm bezel, men nå er det ca 2x 0,45-0,5cm. En massiv forbedring. :D

 

Når det kommer til fleksibilitet så er dette er bare den ene delen, for det hele står på et veggfeste med en 3 punkt arm slik at jeg kan dra de til sidene/justere vinkelen, inn/ut og en heve/senkemotor for å justere høyden. (+/- 50cm)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Good news as AU Optronics shared some information about their forthcoming panels. A new 27" panel (M270DAN02.3) currently in development which will be based on AUO's AHVA panel technology, equivalent to LG. Display's IPS and with very similar performance characteristics. This is a 27" panel with a 2560 x 1440 resolution, 1000:1 contrast ratio, 350 cd/m2 brightness, sRGB gamut and 178/178 viewing angles. This will be the first IPS-type panel to natively support 144Hz refresh rate, something buyers have been crying out for for a long time.

 

http://www.tftcentral.co.uk/news_archive/31.htm#144hz_ips

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Hehe. CRT faktisk. :p

Jepp, helst Sony FW900 i midten og to av den nye kurvede versjonen av LG 34UM95 (lg 34uc97 eller Dell u3415w?) som kommer. :p Eneste problemet blir kanskje høydeforskjell men jaja. drømmen er 3xFW900 i midten på høykant og nye kurvede 1440p "21:9" IPS på sidene. Men det blir vel bare en drøm...

Edit: Avventer prosjektet til vi får "21:9" kurvede IPS med 2304 piksler i høyden.

Ønsker ikke muligheten til å folde de. Husk at de er kuttet med vinkelsliper i kantene, og bygd opp fra grunnen, og bakgrunnabelysningen vil skinne rett ut om du separerte dem. :p Må også ha korrekt isolasjon, da det slo gnister om elektronikken på de to touchet. (Har kittet LED-listene så mye at de ikke har sin normale isolasjon)

Ville selv hatt en tynn gummilist eller noe type dørisolasjon/K-list mellom dem, bare nødvendig å folde under transport, kanskje låsemekanisme i hver hengsle under bruk?

Vanligvis har skjermen 2x4,5 cm bezel, men nå er det ca 2x 0,45-0,5cm. En massiv forbedring. :D

 

Når det kommer til fleksibilitet så er dette er bare den ene delen, for det hele står på et veggfeste med en 3 punkt arm slik at jeg kan dra de til sidene/justere vinkelen, inn/ut og en heve/senkemotor for å justere høyden. (+/- 50cm)

Slett ikke verst. Imponerende :D

 

Good news as AU Optronics shared some information about their forthcoming panels. A new 27" panel (M270DAN02.3) currently in development which will be based on AUO's AHVA panel technology, equivalent to LG. Display's IPS and with very similar performance characteristics. This is a 27" panel with a 2560 x 1440 resolution, 1000:1 contrast ratio, 350 cd/m2 brightness, sRGB gamut and 178/178 viewing angles. This will be the first IPS-type panel to natively support 144Hz refresh rate, something buyers have been crying out for for a long time.

 

http://www.tftcentral.co.uk/news_archive/31.htm#144hz_ips

Høres litt spennende ut, men er skeptisk. AUO er de som lager de forjævligeste av de forjævlige panelene i Lenovo/IBM laptopene. Ble heller ikke imponert av ROG Swift. Men vi får se.

Endret av sevs
Lenke til kommentar

Sevs: så må vi huske på at TN uansett er jævelig da. :)

 

Ja det er ikke dumt, og absolutt en mulighet. Eller det vil si, om jeg tidlig i prosessen hadde vurdert det (ville krevd en del konstruksjonsendringer). Anyways, enklere er bedre, for det er alltid detaljer hvor det er bevegelse at ting går til helvette. :p

post-79251-0-50603900-1410711981_thumb.jpg

I øvre posisjon.

 

post-79251-0-37332800-1410712004_thumb.jpg

Fra siden.

 

post-79251-0-27112400-1410712113_thumb.jpg

Demontert.

 

Nå mangler det bare noe småplukk. Men først og fremst å montere på veggen. :-D

Endret av Andrull
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde gjettet at det skulle være en form for kobberblokk/kjøleribbe til CPU og hovedkort, men skruehullene er 4mm for nærme, så da er jeg litt i villrede.

 

Kanskje noe til en laptop elns?

Du gjettet riktig.

Har skrevet om det før på forumet, men husker ikke hvor og hvordan.

Skruehullene er til socket 775, altså (omtrent?) samme hullposisjon som på 80mm-vifter.

Skal montere en Intel-kjøler uten vifte på en laptop i håp om å senke lydnivået, og helst kjøle hele laptopen passivt. Den 3cm breie saken på sida skal sveises/loddes fast til en laptopkjøler.

Bør jeg sveise eller lodde? er det noe jeg burde forandre på? Bør jeg bruke kopper?

Lenke til kommentar

Har muligens nevnt det tidligere, men om du skal lodde så er det MYE lettere å bruke kobber på blokk og kjøler. Hvis kjøleren må være i aluminium, ja så går jeg ut fra at det er lettere å sveise sammen to alu-blokker, enn en i kobber og en i Aluminium.

Lodde sammen blokk/plate og orginal laptopkjøler, skrue sammen Intel-kjøler og blokk/plate med termisk pasta mellom.

 

 

 

CRT-skjerm på høy oppløsning og høy oppdateringshastighet kan drepe den. Hvilke komponenter dør? Kan dette utsettes med bedre kjøling av skjermen?

Lenke til kommentar

CRT-skjerm på høy oppløsning og høy oppdateringshastighet kan drepe den. Hvilke komponenter dør? Kan dette utsettes med bedre kjøling av skjermen?

 

No idea. XD

 

CRT blir for gammelt til at jeg har brydd meg med å forstå virkemåten inn og ut. ;)

Hater dog slike skjermer. Typisk ganske raske i det minste da. ^^ Synd det gjelder hodepinen også.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...