Gå til innhold

Hardwarekaféen

Anbefalte innlegg

Er det ikke verdt å vente på 5930k som skal komme i sommer en gang??

Den kommer kanskje som ES i sommer vel...

De sier vel at den kommer i Q3, men er jammen med ikkje sikker på det.

Prisen på ddr4 kommer også sikkert til å være LATTERLIG høy den første tiden. Så om det er verdt å vente, må gudane vite :p

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Huff ja. Lommeboka husker godt jeg måtte ut med 3300kr for det jeg mener var 2x1GB 1333MHz Casl 7 DDR3. XD

Må vel ut med ganske mye for å få DDR4 med tilsvarende ytelse som f.eks 2666MHz DDR3.

Med tanke på hvordan haswell vs Ivy var, så ville jeg vel heller ikke håpet på noen voldsom forskjell i ytelse denne gangen. Men om 5930k er en åttekjerne og ikke koster FOR mye... Så kan det hende det er verdt det. :D

Lenke til kommentar

Huff ja. Lommeboka husker godt jeg måtte ut med 3300kr for det jeg mener var 2x1GB 1333MHz Casl 7 DDR3. XD

Må vel ut med ganske mye for å få DDR4 med tilsvarende ytelse som f.eks 2666MHz DDR3.

Med tanke på hvordan haswell vs Ivy var, så ville jeg vel heller ikke håpet på noen voldsom forskjell i ytelse denne gangen. Men om 5930k er en åttekjerne og ikke koster FOR mye... Så kan det hende det er verdt det. :D

Tja, Intel koblet L3 Cachen vekk fra CPUen for bedre å kunne levere god grafikkytelse uten å måtte kjøre prosessorfrekvensen i taket. Med Haswell-E har de ingen grunn til å gjøre dette, så godt mulig vi får raskere L3 Cache da ;)

Lenke til kommentar

Var det ikke rykter om en 8 kjerner Extreme prosessor? 5960X? Endret av MariusJS
Lenke til kommentar

Har tidligere nevnt at jeg har slitt litt med for lite minne på skjermkortene mine (3x GTX 780 3GB). Tenkte bare jeg kunne vise hvor langt dette holdt i BF4. Dette er da kjørt omtrent uten OC, da det ikke er hensikten i dette forsøket:

post-79251-0-56192600-1398718505_thumb.png

Her har jeg satt grafikkinstillingen til akkurat maks av hva minnebufferen tillater før det sier "stopp". Ting flyter som de skal til en hver tid, og ytelsen legger seg på rundt 100-120 FPS. Og alle tre skjermkortene jobber på rundt 90-100 %, med bare noen CPU-flaskehalser innimellom grunnet null OC.

post-79251-0-24152500-1398718506_thumb.pngpost-79251-0-27955700-1398718507_thumb.png
Samme greia enten det er med 160% res.scale, eller 150% og 2xMSAA. (to typiske ting som trekker en del minne) Ps: på grafen til høyre så er det kun innenfor den røde ramma at jeg faktisk var in-game. Og det er nøyaktig det samme som skjer på venstre bilde.

Det er ikke en helt umiddelbar mur, men omtrent. Hvis jeg her bare går et lite hakk høyere, så vil menyen kunne oppføre seg unormalt, og hver gang det skjer noe nytt så faller ytelsen til 0-20 FPS.

OBS: FPS følger GPU-usage ganske bra, og samtidig som GPU-usage faller til 0 på alle skjermkortene så vi så vil spillet stoppe opp i et helt sekund eller lignende.

Går jeg enda litt høyere i grafikkinstillinger så vil den generelle ytelsen gå fra normale 80-100 FPS til å bunnskrape 10-15 FPS ved dødsøyeblikk/in-game meny, og en del steder. Spillet vil hakke om du beveger deg osv..

Kort sagt: Et lite, men noe dårlig "bevis" på at 3GB minne akkurat får deg til 4K (samme som 200% res.scale på 1080p, eller 150% ved 1440p) uten MSAA på Ultra-innstillinger i BF4.

Alt med under har 4 GB minne har ergo ikke mulighet til å makse ut spillet, uavhengig av antall skjermkort.

Ikke sjokkerende, men hadde håpet på i hvert fall 4xMSAA. :(

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Har noen her prøvd å kjøre lyd til en HDMI-dings gjennom DVI-utgangen på Intel HD Graphics og en DVI->HDMI-kabel/adapter?

Altså:

{PC [intel HD Graphics] -> [DVI-utgang]} -> [DVI->HDMI-kabel/adapter] -> {[HDMI-inngang] TV/receiver}

Jeg leser rundt om kring på nettet at dette er mulig på AMD- og Nvidia-skjermkort med de riktige adapterene, men det meste er rimelig gammel info. Derfor lurer jeg på hva status er på Intel i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...