Gå til innhold

Hardwarekaféen

Anbefalte innlegg

Noen der ute med skikkelige PCer på arbeidsplassen? :)

Type Xeon E5-1607, 16 GB RAM, 256 GB SSD + 3x 1 TB HDD RAID5, 24" IPS 1920x1600 og FirePro V3900? Bare noe greier jeg låner av instituttet et år eller to (student).

Men helt ærlig synes jeg ikke maskinen din er så helt gale. Kjappere RAM hadde du aldri merket. Mengden RAM kan by på problemer hvis du driver mye CAD eller har virtuelle maskiner, men er strengt tatt nok til desktop (web, Office, osv). Det største problemet med maskinen er nok mangelen på SSD. Resten blir bare barnslig å sutre over.

Alle øvrige bedriftsmaskiner jeg har fått låne de siste årene har vært bærbare (riktignok med SSD i alle sammen). Sånn sett står du bedre rustet med 4 kjerner på 3 GHz.

Kan nok komme frem litt barnslig. Men det er til tider på grensen til ubrukelig. F.eks Mistet 30 minutter fordi jeg prøvde å trykke "no" for å overskrive, hvor jeg kom borti "yes", fordi meldingen forandret posisjon noen sekunder senere. (noe jeg forventer kommer med en gang)

4GB ser ikke ut til å holde ut til Adobe Reader + Google chrome (hver tar raskt opp en gigabyte hver). Slenger vi med GIMP og litt andre ting som diverse office-greier så var det 0 % ledig minne, og nesten konstant flere hundre harde feil i sekundet. :) Hadde trodd 4 GB skulle holde til mer, men nei. (i sterk kontrast til det folk anbefaler i hytt og pine) Men det er kun problem en eller to ganger om dagen kanskje, men da går ting så tregt at det bare er å reboote.

Resten av småirritasjonene (som hoper seg opp) er nok relatert til mangel på SSD. :)

Men tipper raskt det blir en del titals minutter, om ikke halvtimes tid hvor man bare sitter å venter om dagen.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fått tilbake pengene for Corsair AX650'en, så tenker meg en ny, tips? Hadde vært digg om kablene var de samme som AX650, så jeg slapp legge alt opp på nytt.

I og med at jeg kjører riggen helt knirkefritt på 350W FSP nå, tenker jeg at høyere wattstyrke blir tull.

Edit: tenkte 650w altså, AX650 selger de ikke lengre.

Endret av Revolution
Lenke til kommentar

En god grunn til å kvitte seg med dama i hvertfall :D

Wow, det virka toppers ut. :D

Da vil jeg bare mangle en HDMI->CAT6 extender. Ville vært digg å slippe å sitte på verkstedet, og heller ta litt casual gaming i sofaen. <3

Etter noe googling virker det ikke som om Input lag blir for ille, og med tanke på at jeg generelt ikke er den som legger alt for godt merke til det, så bør det vel kanskje gå greit?

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

tenkte bare på om det var noe tilsvarende program som gjor jobben like lett :)

Xen min har en Mac og bruker iPhoto å etter 5 bilder av en person så finner programmet 90% av de resterende bildene og legger disse i den mappen dem hører til.

Var bare så enkelt syntes jeg og derfor jeg lurte på dere visste om et spesifikt program som var lignende? :)

Lenke til kommentar

tenkte bare på om det var noe tilsvarende program som gjor jobben like lett :)

Xen min har en Mac og bruker iPhoto å etter 5 bilder av en person så finner programmet 90% av de resterende bildene og legger disse i den mappen dem hører til.

Var bare så enkelt syntes jeg og derfor jeg lurte på dere visste om et spesifikt program som var lignende? :)

http://alternativeto.net/software/iphoto/?platform=windows

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...