Taake89 Skrevet 7. februar 2014 Del Skrevet 7. februar 2014 Forskjellen er at med ACHI så får du støtte for trim, som gjør at SSDen ikke blir veldig treg når den er full. Trim gjør at SSDen fjerner ting som har blitt sletta mens disken ikke er i bruk. Dette har med å gjøre at det å skrive over data tar mye lengre tid enn å skrive på tomme seksjoner. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 7. februar 2014 Del Skrevet 7. februar 2014 Nå har SSDer en morsom funksjon kalt garbage collection, og takket være den er ikke trim spesielt viktig. Et større problem er at du mister en god del IOPS ved å ikke bruke AHCI. 2 Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 7. februar 2014 Del Skrevet 7. februar 2014 (endret) AHCI er verdens enkleste sak å fikse. Denne guiden er alt du trenger. Kun én registeroppføring før du rebooter og bytter til AHCI. Edit: Jeg har gjort det flere ganger, og på flere maskiner. Null stress. Endret 7. februar 2014 av endrebjo Lenke til kommentar
sevs Skrevet 7. februar 2014 Del Skrevet 7. februar 2014 Interesting. Stygge og bråkete? Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 Hvor mye er et asus rampage 3 extreme socket 1366 hk verdt idag? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 Såpass gammelt High-End utstyr er vel ikke akkurat det letteste å få solgt, så prisen er nok ikke så all verden. Ser for meg rundt 500kr et sted. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 (endret) Må skaffe meg et hk for det gamle gikk i stykker. Selgeren selger også en 980x cpu inkl. hk'et til 1500. Jeg trenger kun hovedkortet. Får se hva det blir til. Endret 10. februar 2014 av samye83 Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 (endret) Da har jeg endelig fått strobelight til å virke med min V278H og AMD kort, og det virker ganske kult. Var veldig tydelig forskjell på scrolling av tekst i nettleseren! Edit: Stoooor forskjell i bf4! Endret 11. februar 2014 av Taake89 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 (endret) Herregud, jeg går snart på veggen! Fikk endelig ny PC på jobben (etter å ha klaget i noen måneder). Men til min store overraskelse, så er den treig som faen den nye også. Sukk. Specsa:i7-3770S, 4 GB minne, 64-bit Win7, 1TB Seagate 64MB Cache, integrert skjermkort. Hvordan klarer mennesker å leve med noe slikt. Duger ikke til surfing, duger ikke til dokumentbehandling, ikke til word, ikke til excel, ikke til bildebehandling (GIMP), ikke til virtuelt skrivebord, ikke multitasking, og i hvert fall ikke AutoCAD. Ja, knapt nok til å å navigere rundt i windows uten at det rykker og stopper opp, eller skriker at minnet er fullt osv... Hvordan kan folk leve med spesifikasjoner som dette?! Ikke spesielt effektivt å minste konsentrasjonen 5-6 ganger i minuttet fordi maskinen må tenke, men man får jo betalt for det i det minste... Så, hva er løsningen? Yoga eller "anger management"? Som et verktøy så føles PCen som å slå inn en spiker med skiftenøkkel. Det får jobben gjort til slutt etter noe banning, bøyde spiker og ekstra tid. Noen der ute med skikkelige PCer på arbeidsplassen? Typisk at den gamle S2 mobilen også begynner å slite hardt. Skal bli deilig å komme seg hjem til datarommet kjenner jeg. Endret 12. februar 2014 av Andrull Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 Jobben din er å jobbe i autoCAD er det ikke? Hvordan kan de gi deg helt håpløse maskiner da? Lol, høres ikke spesielt seriøst ut Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 (endret) Jobben din er å jobbe i autoCAD er det ikke? Hvordan kan de gi deg helt håpløse maskiner da? Lol, høres ikke spesielt seriøst ut Nja, det blir mer en veldig sekundærdel. Andre som står for produksjonen av slike filer. Så ikke så ofte jeg er innom der, men da er det som regel bare for å undersøke noen filer. Det mest overraskende var hvor kjip ytelse det var i det jeg vil kategorisere som "lett last" som de fleste driver med. Og at man nok bør ha raskere/mer minne og SSD for å ikke klikke. (har hatt SSD i snart 6 år så ante ikke at det var så stusselig) Hjelper ikke at jeg mangler PSU og kabinett for å få opp stue-PCen, så må bruke en laptop for å se på noe TV til maten. Den er nok enda værre og der må man gjøre klart på forhånd (nettleser->netflix->serie), om man ikke ønsker at maten skal bli kald. Tre tastetrykk, men det tar jaggu meg 10 minutter. Hjelper ikke med rask PC på datarommet når alt annet rundt meg tydeligvis er ubrukelig tregt. Endret 12. februar 2014 av Andrull Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 First world have problems too Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 First world have problems too Treg PC -> Dokumentasjonen tar lengre tid -> Maskinen kan ikke leveres -> Kineserene får ikke maskinen i tide -> Kina taper penger -> Fattigdommen sprer seg -> classic first world problem Så ja, jeg tror dette ER kilden til alle verdensproblemer. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 Edit: Stoooor forskjell i bf4! Anbefales Lightboost der? Så en som hadde prøvd det på GO, han hatet det, litt av grunnen er vel at du øker inputlag noe med denne metoden. Motion blur blir du helt kvitt da, unntatt det som spillet legger på og ikke går an å skru av. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 (endret) Edit: Stoooor forskjell i bf4! Anbefales Lightboost der?Så en som hadde prøvd det på GO, han hatet det, litt av grunnen er vel at du øker inputlag noe med denne metoden. Motion blur blir du helt kvitt da, unntatt det som spillet legger på og ikke går an å skru av. lightboost anbefales til fps spill. Hvorfor går inputlag opp? Har ikkje merket det, og kan faktisk ikkje skjønne hvorfor dette skjer. Hva med å teste selv, så finner du fort ut om du liker det eller ikkje Er det noen som ikkje disabler mitionblur i fps spill? Endret 12. februar 2014 av Nizzen Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 Edit: Stoooor forskjell i bf4! Anbefales Lightboost der? Så en som hadde prøvd det på GO, han hatet det, litt av grunnen er vel at du øker inputlag noe med denne metoden. Motion blur blir du helt kvitt da, unntatt det som spillet legger på og ikke går an å skru av. Merka ikke den store forskjellen i source, men i CS er ikke motion blur like irriterende som i BF4 pga at det er mye mere som skjer i BF. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 Tja, Lightboost vil vel kunne øke "inputlag". Med tanke på at du ikke får se pikslene mens de holder på å switche, den uskarpe tilstanden de har før bildet blir ferdig tegnet. Hvor mye du vil få ut av denne "halveis-tilstanden" er jeg rimelig skeptisk til, og jeg ville sagt det var bullshit. På samme måte som jeg synes det er idiotisk å spille CS:GO/Source med 640x480 oppløsning fordi man visstnok passer bedre til spillet. (mulig det var en ørliten forbedring i vanlig CS) (ikke fordi man ønsker høyere ytelse). Eller at man skrur opp kontrasnivået slik at spillet ser ugjenkjennelig og stygt ut. Derimot så hadde det jo vært interessant å lage sin egen lightboost. Noen ideer? Det ville jo da ikke vært det vanskeligste her i verden, og det værste blir vel å finne et signal som er synkront med oppdateringshastigheten til skjermen, slik at man kan forsterke dette signalet og bruke det til switchinga. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 Tja, Lightboost vil vel kunne øke "inputlag". Med tanke på at du ikke får se pikslene mens de holder på å switche, den uskarpe tilstanden de har før bildet blir ferdig tegnet. Hvor mye du vil få ut av denne "halveis-tilstanden" er jeg rimelig skeptisk til, og jeg ville sagt det var bullshit. På samme måte som jeg synes det er idiotisk å spille CS:GO/Source med 640x480 oppløsning fordi man visstnok passer bedre til spillet. (mulig det var en ørliten forbedring i vanlig CS) (ikke fordi man ønsker høyere ytelse). Eller at man skrur opp kontrasnivået slik at spillet ser ugjenkjennelig og stygt ut. Derimot så hadde det jo vært interessant å lage sin egen lightboost. Noen ideer? Det ville jo da ikke vært det vanskeligste her i verden, og det værste blir vel å finne et signal som er synkront med oppdateringshastigheten til skjermen, slik at man kan forsterke dette signalet og bruke det til switchinga. http://www.blurbusters.com/zero-motion-blur/hardware-mod/ Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 Noen der ute med skikkelige PCer på arbeidsplassen? Type Xeon E5-1607, 16 GB RAM, 256 GB SSD + 3x 1 TB HDD RAID5, 24" IPS 1920x1600 og FirePro V3900? Bare noe greier jeg låner av instituttet et år eller to (student). Men helt ærlig synes jeg ikke maskinen din er så helt gale. Kjappere RAM hadde du aldri merket. Mengden RAM kan by på problemer hvis du driver mye CAD eller har virtuelle maskiner, men er strengt tatt nok til desktop (web, Office, osv). Det største problemet med maskinen er nok mangelen på SSD. Resten blir bare barnslig å sutre over. Alle øvrige bedriftsmaskiner jeg har fått låne de siste årene har vært bærbare (riktignok med SSD i alle sammen). Sånn sett står du bedre rustet med 4 kjerner på 3 GHz. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå