MariusJS Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 Høres ut som luft, tørr pumpe eller at pumpa er defekt... Jeg ville anbefalt en Swiftech OEM enhet denne gangen Du kan jo vente på ny, for å sende inn den gamle Dersom CPU en blir for varm, eller pumpa er koblet på CPU_fan, så kan det være årsaken... Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 (endret) Etter at jeg startet opp PCen idag kommer det en ulyd fra pumpa til min Corsair H100. Lyden ligner litt på defekt kulelager. Knittring. Kan dette tyde på at den holder på å tar kvelden? Spørsmålet er om jeg bør kjøpe en ny kjøler tilfeldig den nå plutselig stopper og jeg sitter her uten noe. Temperaturene ser ut til å være fine foreløbig Det kan være motoren, lagrene fra pumpe til motor, og det kan være luft eller noe annet i pumpa. Uansett på et slikt lukkey og billig system så er det bare å bytte inn/kaste. Endret 27. desember 2013 av Andrull Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 Det kan være motoren, lagrene fra pumpe til motor, og det kan være luft eller noe annet i pumpa. Uansett på et slikt lukkey og billig system så er det bare å bytte inn/kaste. nå må vi tenke litt miljø her også mister kan ikke bare kaste alt somer litt defekt hohohoho Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 2. januar 2014 Del Skrevet 2. januar 2014 (endret) Helvettes hovedkort. (Asus Rampage IV Extreme) - USB 3.0 portene har aldri fungert, selv ikke med oppgradering av BIOS. - Og så var det en del mystiske nedklokkinger jeg aldri helt forstod meg på. - Men at den plutselig ikke vil starte tar kaka! Har vært sånn en liten tid, men har ikke fått testet før nå på nyåret skikkelig om det er HKet som er problemet. Prøver jeg å skru den på: Lyser rød lampe ved siden av CPU-LED, og to grønne ved DRAM_AB og Vcore (til vanlig mener jeg å huske at CPU-LED alltid lyser, mens de grønne skrur seg litt av og på under POST).Nå derimot, så skjer ikke noe annet... Selv DEBUG-LED sier bare "00", som i følge tabellen ikke er en kode som eksisterer. Edit: Ser at flere med Code "00" gjerne har problem med BIOSen, kanskje ikke sjokkerende. Men siden oppdateringen skjedde for lenge siden, og det ikke hjelper å resette eller bytte BIOS (dual-BIOS), så kan det vel ikke være software-problem?Ingen tegn til noen visuell skade (inkl. pins), eller lukt som skulle indikere noen kortslutninger eller sprengte komponenter. Endret 2. januar 2014 av Andrull Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 2. januar 2014 Del Skrevet 2. januar 2014 USB 3.0 trenger egen driver. Må vertfall jeg ha på rampage 3 formula Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 2. januar 2014 Del Skrevet 2. januar 2014 (endret) USB 3.0 trenger egen driver. Må vertfall jeg ha på rampage 3 formula Ok. Hadde bare installert det som kom med hovedkortet, men det var vel bare for "USB 3.0 hastighetsforbedring" av noe slag. Synes også det var litt rart at det var veldig frem og tilbake. (kunne virke i BIOS i noen sekunder), mens andre ganger leverte det ikke strøm engang til ladekabler eller noe som helst. Fant heller ikke noen sammenheng med når det funket og hva det funket med. Fullstendig random. :S Endret 2. januar 2014 av Andrull Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 2. januar 2014 Del Skrevet 2. januar 2014 Du må laste ned noen USB drivere for at USB 3 portene skal fungere. Megairriterende. Kode 00 er såvidt jeg vet at HK ikke finner CPU. Hatt den selv etter ett lite uhell. Lenke til kommentar
C.. Skrevet 2. januar 2014 Del Skrevet 2. januar 2014 Sliter veldig med USB 3.0 selv på MSI MPower. Alt av drivere er installert korrekt, men fortsatt bare kluss hver gang jeg starter PCen etter at den har vært avskrudd og jeg må ofte restarte 2-3 ganger før alt fungerer som det skal. Det som er det snåleste av alt er at hver gang jeg skrur av maskinen så skrur den seg av på normal måte, men tastaturet fortsetter å lyse helt til jeg starter maskinen igjen og da kutter det så da må jeg skru av en gang til også fungerer det som regel som det skal Så hvis noen har et godt svar på hvorfor det skjer så vil jeg gjerne vite det. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 2. januar 2014 Del Skrevet 2. januar 2014 (endret) Du må laste ned noen USB drivere for at USB 3 portene skal fungere. Megairriterende. Kode 00 er såvidt jeg vet at HK ikke finner CPU. Hatt den selv etter ett lite uhell. Hmm, riktig, ja. Det kan neves at CPUen i hvert fall får strøm (den blir fortsatt varm om jeg prøver uten kjøler). Og prøver jeg å se hva som skjer om jeg ikke har i CPUen overhode, så vil den ikke skru på strømmen en gang. Får stikke en tur innom DigitalImpuls å se om det må på RMA. Kanskje de har en annen CPU å teste med, for å se om det er HKet. Endret 2. januar 2014 av Andrull Lenke til kommentar
Unlikely Skrevet 2. januar 2014 Del Skrevet 2. januar 2014 Er det lov med gledesutbrudd her i tråden? Fikk endelig intel i5 4670k og gigabyte z87mx-d3h i dag! Fantastisk stor forskjell i lydnivå fra mitt gamle hovedkort hvor alle viftene måtte kjøre på molex. Nå styres alt fra hovedkort og viftene spinner såvidt idle. Noen som vet om et bra program for viftestyring på gigabyte hk eller bør jeg gjøre det i bios? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 2. januar 2014 Del Skrevet 2. januar 2014 Ok. Hadde bare installert det som kom med hovedkortet, men det var vel bare for "USB 3.0 hastighetsforbedring" av noe slag. Synes også det var litt rart at det var veldig frem og tilbake. (kunne virke i BIOS i noen sekunder), mens andre ganger leverte det ikke strøm engang til ladekabler eller noe som helst. Fant heller ikke noen sammenheng med når det funket og hva det funket med. Fullstendig random. :S Synes det er litt rart at ikke Windows har en usb 3.0 driver med tanke på det store driverbiblioteket de har. Det meste jeg har koblet til klarer windows selv å finne driver til, men usb 3.0 og ftdi drivere må jeg manuelt laste ned og installere. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Synes det er litt rart at ikke Windows har en usb 3.0 driver med tanke på det store driverbiblioteket de har. Det meste jeg har koblet til klarer windows selv å finne driver til, men usb 3.0 og ftdi drivere må jeg manuelt laste ned og installere. Her er det litt delt Ja windows fungerer med mange enheter, og ja det kommer en del drivere med windows, men de aller aller fleste enheter i dag kommer med plug and play kompabilitet, så de bruker standard-drivere til å utføre sine funksjoner. På så vis trenger ikke windows nødvendigvis å ha en dedikert driver til hver enhet. USB3.0 er en helt ny standard, og har således ingen pnp drivere enda. Men det kommer. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Er det lov med gledesutbrudd her i tråden? Fikk endelig intel i5 4670k og gigabyte z87mx-d3h i dag! Fantastisk stor forskjell i lydnivå fra mitt gamle hovedkort hvor alle viftene måtte kjøre på molex. Nå styres alt fra hovedkort og viftene spinner såvidt idle. Noen som vet om et bra program for viftestyring på gigabyte hk eller bør jeg gjøre det i bios? Nei, her er det bare sorg, irritasjon og sinne. Du kan ikke bruke speedfan, eller noe medfølgende programvare? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Her er det litt delt Ja windows fungerer med mange enheter, og ja det kommer en del drivere med windows, men de aller aller fleste enheter i dag kommer med plug and play kompabilitet, så de bruker standard-drivere til å utføre sine funksjoner. På så vis trenger ikke windows nødvendigvis å ha en dedikert driver til hver enhet. USB3.0 er en helt ny standard, og har således ingen pnp drivere enda. Men det kommer. Mener på at usb3.0 støttes med win 8.1 og haswell under installasjon. Oppdatert 8.1 install på usb. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Sliter veldig med USB 3.0 selv på MSI MPower. Alt av drivere er installert korrekt, men fortsatt bare kluss hver gang jeg starter PCen etter at den har vært avskrudd og jeg må ofte restarte 2-3 ganger før alt fungerer som det skal. Det som er det snåleste av alt er at hver gang jeg skrur av maskinen så skrur den seg av på normal måte, men tastaturet fortsetter å lyse helt til jeg starter maskinen igjen og da kutter det så da må jeg skru av en gang til også fungerer det som regel som det skal Så hvis noen har et godt svar på hvorfor det skjer så vil jeg gjerne vite det. Du har ikke haket av at det er kun lading som går gjennom usb3en? På mitt Mpower Max hovedkort, så kan jeg gjøre dette at du kun kan sende strøm gjennom. Haker jeg av dette så kan jeg bruke USB 3 portene akkurat slik som jeg vil. Lenke til kommentar
Unlikely Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 (endret) Nei, her er det bare sorg, irritasjon og sinne. Du kan ikke bruke speedfan, eller noe medfølgende programvare? Har ikke CD-rom på PCen og nettsiden til Gigabyte har ikke noen beskrivelse på programvaren/utilities. Får prøve det som heter EasyTune å se om det er kurrant. Endret 6. januar 2014 av Cheesepolice Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Hva har du satt usb 3 til i BIOS? Legacy? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Hvilken vifte anbefales radiator av Corsair sine? Forstod meg ikke så mye på SP og AF. SKal ha en vifte som trekker luft gjennom radiatoren og så ut av kabinettet. Lenke til kommentar
C.. Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Du har ikke haket av at det er kun lading som går gjennom usb3en? På mitt Mpower Max hovedkort, så kan jeg gjøre dette at du kun kan sende strøm gjennom. Haker jeg av dette så kan jeg bruke USB 3 portene akkurat slik som jeg vil. Takk for tipset! Skal sjekke det ut når jeg kommer hjem Hvilken vifte anbefales radiator av Corsair sine? Forstod meg ikke så mye på SP og AF. SKal ha en vifte som trekker luft gjennom radiatoren og så ut av kabinettet. SP - Static pressure AF - Air flow Så til radiator er Corsair sine SP vifter et godt valg. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Hvilken vifte anbefales radiator av Corsair sine? Forstod meg ikke så mye på SP og AF. SKal ha en vifte som trekker luft gjennom radiatoren og så ut av kabinettet. Ingen, og jeg har hatt de fleste Noiseblocker på kabinett, og Gentle Typhoon på rad/cpu kjøler 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå