Gå til innhold

Hardwarekaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Holder på å formatere en nyinnkjøpt Samsung SpinPoint F1 1TB hvor jeg setter av 96GiB til systemdisken. Maskina er i vedlig grei stand egentlig og satt opp akkurat slik jeg ønsker det. For å slippe å reinstalllere for å bruke denne disken som OS-disk så håpet jeg på noen tips her.

Hvordan kan jeg klone nåværende OS-disk over på den ny-installerte uten for mye tjas og mas. I is n00b når det gjelder slikt.

Lenke til kommentar
Holder på å formatere en nyinnkjøpt Samsung SpinPoint F1 1TB hvor jeg setter av 96GiB til systemdisken. Maskina er i vedlig grei stand egentlig og satt opp akkurat slik jeg ønsker det. For å slippe å reinstalllere for å bruke denne disken som OS-disk så håpet jeg på noen tips her.

Hvordan kan jeg klone nåværende OS-disk over på den ny-installerte uten for mye tjas og mas. I is n00b når det gjelder slikt.

De fleste her vil vel anbefale noen fæle, tunge GUI-programmer, men jeg ville bare brukt dd (manual). Syntaksen er svært enkel: dd if=inn of=ut. Burde følge med de aller fleste *nix-er, og det finnes en versjon for Windows.

(Disk = platelager; platelager/harddisker deler vi inn i virtuelle områder vi kaller partisjoner. Lær deg det, eller så låser jeg deg i kjelleren.)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

https://prisguiden.no/product.php?productId=96289

https://prisguiden.no/product.php?productId=102121

Det koster under 1k Anki=)

God serie også er det.

Det øverste koster 965 og det nederste 1014.

Asus har havnet på latsiden etter de ga ut x58, de klarer jo søren meg ikkeo g lage en sikkelig bios uten trøbbel. Først etter 3 totalt mongo bioser, så klarte de og komme med en som var nokenlunde.

Men de lager gode kort ja=)

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...