Taake89 Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 Haha, jeg måtte bruke bordvite når jeg kjørte på min gamle x58 rigg. Av en eller annen grunn var den ikke helt stabil uten. Jeg er sikker på at den ble bortskjemt! Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 (endret) Bordvifte er fortsatt flittig i bruk når jeg skal benche med altfor høye spenninger. Greit at alle kroker i pc'en får litt frisk luft. Om sommeren er det en hit både for meg og pc'en, hehe. Ikke sant. I dag trenger jeg bare å åpne opp kabinettdøra litt, så har jeg frisk aircondition-kjøling til meg selv. Forrige TG ble kabinettet også flittig brukt som kjøleskap for Cola og Redbull. TG før det så lagde jeg mitt eget kjøleskap kun for TG, av kun datadeler, hvor ingen av komponentene var ulovlige å ha på TG (fasekjøler koblet til en CPU-kjøler). Men kombinasjonen ble nektet etter 2-3 dager. Ps: For de som ikke visste det så er det strengt forbudt med hvitevarer og kjøleskap generelt på TG. Jeg liker bare å utfordre definisjonen på kjøleskap. Endret 9. november 2013 av Andrull Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 For de som har med litt sjømat til TG og er redd for holdbarheten så er det bare til å godsnakke med Andrull, 3 Lenke til kommentar
sevs Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 Ikke sant. I dag trenger jeg bare å åpne opp kabinettdøra litt, så har jeg frisk aircondition-kjøling til meg selv. Forrige TG ble kabinettet også flittig brukt som kjøleskap for Cola og Redbull. TG før det så lagde jeg mitt eget kjøleskap kun for TG, av kun datadeler, hvor ingen av komponentene var ulovlige å ha på TG (fasekjøler koblet til en CPU-kjøler). Men kombinasjonen ble nektet etter 2-3 dager. Ps: For de som ikke visste det så er det strengt forbudt med hvitevarer og kjøleskap generelt på TG. Jeg liker bare å utfordre definisjonen på kjøleskap. Merkelif at jeg for 5 min siden satt og tenkte på å lage kjøleskap av et par gamle dell kabinetter. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 For de som har med litt sjømat til TG og er redd for holdbarheten så er det bare til å godsnakke med Andrull, Hehe. Når jeg tenker meg om så var faktisk hovedgrunnen til ideen å holde melka kald, da det ikke er noe som slår det til frokost. ^^ Merkelif at jeg for 5 min siden satt og tenkte på å lage kjøleskap av et par gamle dell kabinetter. Si det. ^^ Var planen å bruke peltier-kjøling da eller? Lenke til kommentar
Kurio Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 Har Hehe. Når jeg tenker meg om så var faktisk hovedgrunnen til ideen å holde melka kald, da det ikke er noe som slår det til frokost. ^^ Si det. ^^ Var planen å bruke peltier-kjøling da eller? Har du ikke noe bilde av kjøleløsningen og riggen atm da Andreas? :-PP Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 (endret) Har Har du ikke noe bilde av kjøleløsningen og riggen atm da Andreas? :-PP Tja, du får kanskje se de mest helhetelige bildene i hardware sin artikkel fra TG: Er dette The Gathering heftigste maskin? Men bruker man peltier-elementer for å lage et dedikert kjøleskap så er nok dette 100 ganger lettere enn en slik sak, som ærlig talt er og har vært hodebry hver natt de siste 400 dagene. (det du ser er jo bare en tidlig prototype med et dårlig strøk grunning) Endret 9. november 2013 av Andrull Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 Linken var litt ødelagt Andreas http://www.hardware.no/artikler/er-dette-the-gatherings-heftigste-maskin/131019 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 Linken var litt ødelagt Andreas http://www.hardware.no/artikler/er-dette-the-gatherings-heftigste-maskin/131019 Ahh fuck. Takker. Link skal nå være fikset. Når vi først er i gang med å snakke om kabinettet så kan jeg nevne at jeg driver å forbedrer varmeveklsingen som foregår mellom air-condition-unit'en og vann-loopen til komponentene. Har jo før hatt en svær radiator fra vann-loopen inni et isolert og lukket rom med en kraftig vifte som sirkulerer luften fra den kalde siden til AC-enheten. Men med overklokket GTX 480 og CPU og kjøling av kabinettempen på innsiden så ble temperaturdifferansen på AC-enheten og vannloopen ganske mange grader forskjellig. Har derfor tatt fra hverandre hele driten, og har nå bygd plexiglass rundt hele den kalde AC-enheten. Vannet vil nå måtte sirkulere gjennom hele den kalde AC-radiatoren. Problemet er jo at jeg må bygge plexiglasset rundt en radiator jeg nesten ikke kan røre på. (stive kobberrør + 20 bars trykk (10 ganger mer enn ett bildekk)) Og så i tillegg gjøre hele driten vanntett! Argh... det går i mye silikon for å si det sånn. Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 Ahh fuck. Takker. Link skal nå være fikset. Når vi først er i gang med å snakke om kabinettet så kan jeg nevne at jeg driver å forbedrer varmeveklsingen som foregår mellom air-condition-unit'en og vann-loopen til komponentene. Har jo før hatt en svær radiator fra vann-loopen inni et isolert og lukket rom med en kraftig vifte som sirkulerer luften fra den kalde siden til AC-enheten. Men med overklokket GTX 480 og CPU og kjøling av kabinettempen på innsiden så ble temperaturdifferansen på AC-enheten og vannloopen ganske mange grader forskjellig. Har derfor tatt fra hverandre hele driten, og har nå bygd plexiglass rundt hele den kalde AC-enheten. Vannet vil nå måtte sirkulere gjennom hele den kalde AC-radiatoren. Problemet er jo at jeg må bygge plexiglasset rundt en radiator jeg nesten ikke kan røre på. (stive kobberrør + 20 bars trykk (10 ganger mer enn ett bildekk)) Og så i tillegg gjøre hele driten vanntett! Argh... det går i mye silikon for å si det sånn. congratz me 10 000 inlegg:) syns du burde fått en gtx 780 ti som gave ;p Lenke til kommentar
sevs Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Er det verdt det å vannkjøle en core 2 quad og et 3870, samt å sette inn en ssd? Brudern sin pc bråker fælt Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 congratz me 10 000 inlegg:) syns du burde fått en gtx 780 ti som gave ;pHar du 10k innlegg bare på hardware delen av forumet ig ikkje i off topic delen, så kan det være jeg donerer noe til deg 1 Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Har du delene liggende så hvorfor ikke, men ville nok heller ha prioritert en ny pc som kan kjøre stille, enn å kjøre mcgyver på en gammel sliter. Har du 10k innlegg bare på hardware delen av forumet ig ikkje i off topic delen, så kan det være jeg donerer noe til deg Oh shit, jeg må begynne å bli mer aktiv! 1 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 congratz me 10 000 inlegg:) syns du burde fått en gtx 780 ti som gave ;pThanks! :-)Har du 10k innlegg bare på hardware delen av forumet ig ikkje i off topic delen, så kan det være jeg donerer noe til deg Hehe, jo takk, det hørtes jo fantastisk hyggelig ut da. Men har nok 174 poster i off-topic delen gitt. Samt et par hundre i battlefield-delen, samt et par hundre i andre spill (dog har nok 99% av disse vært å snakke off-topic om hardware). :-P Tipper jeg også har noe og hundre poster i helsedelen. Kort sagt, så mangler jeg nok litt før jeg faktisk har 10000 poster i hardware. Så jeg fortjener vel kanskje ikke din fulle respekt helt enda. Lenke til kommentar
sevs Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Hvorfor vil ikke pcen boote fra usb? Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Hva har du på USBen? Windows, Linux distro, etc? Har du satt den til å boote fra USB i bios? Lenke til kommentar
sevs Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 En med Windows 7 Ultimate x64, som har virket flere ganger, og virket i går på den pcen, i tillegg til 7 forsøk på å boote diverse versjoner av Ubuntu ved hjelp av den andre minnepinnen. Lenke til kommentar
Kurio Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 (endret) Hvilket hovedkort er det? Mange BIOS's der du må faktisk enable USB boot. Endret 11. november 2013 av Kurio Lenke til kommentar
sevs Skrevet 11. november 2013 Del Skrevet 11. november 2013 (endret) BTXdritt i en dell xps 420 Endret 11. november 2013 av Jon Håvard (sevs) Lenke til kommentar
sevs Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 http://cdrlab.pl/article_strona_6411_1.html haha wow Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå