Andrull Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 (endret) Selvfølgelig har det noe med pris å kjøre. Det koster mer for å få det fint, slik er det. Altså, det koster mer og har noe med sammenhengen og gjøre. ;-D Skal du ha sleeves, skal du har riktige farger, tar lengre tid og jobber ikke gratis. HUEHUEHUE Det finnes ingenting som gjør sleeving mer praktisk. Heller motsatt. Det tar opp tid, og koster penger. Ja, faktisk så er de ofte sleevet på mest praktisk måte fra fabrikken (altså at småkabler som skal til samme sted er sleevet sammen i en stor kabel). Det koster mer å gjøre det fint, og det er jo poenget her. Det koster mer og gir ingenting tilbake, annet enn i noe estetisk, og derfor er slikt rimelig ubrukelig når du skal sette sammen en PC som ikke skal bli sett. Endret 27. august 2013 av Andrull 2 Lenke til kommentar
Kurio Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 Det finnes ingenting som gjør sleeving mer praktisk. Heller motsatt. Det tar opp tid, og koster penger. Ja, faktisk så er de ofte sleevet på mest praktisk måte fra fabrikken (altså at småkabler som skal til samme sted er sleevet sammen i en stor kabel). Det koster mer å gjøre det fint, og det er jo poenget her. Det koster mer og gir ingenting tilbake, annet enn i noe estetisk, og derfor er slikt rimelig ubrukelig når du skal sette sammen en PC som ikke skal bli sett. Og det er din mening for å ha det klart. Bruke mer penger på noe som ser fint ut, selvom du ikke skal se det, totally worth. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 (endret) Og det er din mening for å ha det klart. Bruke mer penger på noe som ser fint ut, selvom du ikke skal se det, totally worth. Nei, det er ikke bare en mening. Det er det eneste logiske eller fornuftige valget. Hvis du sleever kablene i PCen din, setter opp fine farger osv.. så er det KUN av en ting, og det er fordi du enten ønsker å se på noe fint, vise frem noe fint, eller fordi du føler deg bedre når det er estetisk fint. Med en gang man prøver å gi det mer mening så faller argumentet bort. For det har altså ikke noen mer mening/hensikt enn rent estetisk og det er det jeg prøver å få frem. Jeg sier ikke at det ikke har noe for seg, jeg sier at det ikke har noen praktisk betydning, og på en PC som ikke skal sees så har slikt INGENTING for seg. (for de PCene du snakker om, er egentlig ment for å bli sett, enten det er av andre eller deg selv) Endret 27. august 2013 av Andrull 1 Lenke til kommentar
Kurio Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 Eller kanskje bare ha FØLELSEN av at alt er på skikkelig stell? Finnes slike personer og. Jeg har ihvertfall ingen problemer med å påkoste en server 3000 ekstra for litt dilldall som ser bra ut. Lenke til kommentar
C.. Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 (endret) Det er jo nettopp det Andrull prøver å si.. Serveren din blir ikke noe bedre ytelsesmessig selv om du har brukt 3000,- kr ekstra på noe som ser bra ut, eller? Endret 27. august 2013 av ChristofferRudi Lenke til kommentar
Kurio Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 Det er jo nettopp det Andrull prøver å si.. Serveren din blir ikke noe bedre ytelsesmessig selv om du har brukt 3000,- kr ekstra på noe som ser bra ut, eller? Nei, men for noen har ikke det noe å si. Noen vil vite at det ser fabelaktig ut, selvom det ikke er behovet. DAMN Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 Server pc-en skal jo bare dyttes borti en krok uansett. Ganske så bortkastet å bruke 3k ekstra på fancy smancy effekter da. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 (endret) Med følelsen så tipper jeg du mener at du liker at den ser fint ut når du bygger den. Altså, en PC du skal se. ^^ Om det så er noe du sturer bort, og har bilde av i hodet ditt. Men det er jo også poenget her, den blir ikke noe bedre og koster bare mer. I mine øyne helt bortkastet.FOr som jeg sa i stad, så nevnte jeg at man kunne ha flere PCer også. For jeg bruker jeg heller mer penger på de PCene jeg bygger som SKAL bli sett, og mindre på de som ikke skal bli sett. Men for all del, man må gjerne kaste bort tre tusen ekstra på noe fint til hver av PCene man har. Men jeg velger heller å bruke alt på det kuleste av det kule i PCen man ønsker å vise frem. Endret 27. august 2013 av Andrull Lenke til kommentar
Kurio Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 Jeg snakker da forøvrig om at du har pengene tilgjengelig da. Men forstår, alle er forskjellige, mehe. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 Eller kanskje bare ha FØLELSEN av at alt er på skikkelig stell? Finnes slike personer og. Jeg har ihvertfall ingen problemer med å påkoste en server 3000 ekstra for litt dilldall som ser bra ut. Funksjonelt pent: Estetisk pent: http://www.million-dollar-pc.com/systems-2009/lian-li/franky-blaxxxun/030.htm 3 Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 HHar faktisk flere delta-vifter enn noctua. Men jeg skal enten ha det HELT tyst, eller ha pcen så kald som mulig. Jeg foretrekker å få det beste av 2 verdener jeg da Nesten lydløs, med kjempegode kjøleegenskaper. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 Jeg gir fullstendig f*** i hvilket merke det er, så lenge det fungerer som jeg ønsker. Harmløs vits, wow. Noctua er stygt, men det fungerer. Fungerer i praksis. Jepps. Best klokk? Jeg kan faktisk si at det ikke vil yte best overklokket, det har dårligere overklokkings-potensiale enn f.eks Classy, Lightning og TwinFrozr. Best fabrikkklokk. Hvordan det blir å overklokke selv blir nok noe annet. Lenke til kommentar
Lakrisbåt Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 Noen som vet hvordan man får bort den der hakkingen i lyd når en går fra window mode til fullscreen i f.eks youtube? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 Noen som vet hvordan man får bort den der hakkingen i lyd når en går fra window mode til fullscreen i f.eks youtube? Skaff deg bedre maskin, jeg får det ikke på noen av mine 1 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 (endret) På tide med en formatering kanskje? Er nok tvilsomt et maskinvarerelatert problem når det er så spesifikt. Kan jo være alt fra driver til nettleser til operativsystemproblem, og kanskje en kombinasjon av det. DU kan selvsagt prøve å reinstallere windows, drivere, bytte nettleser osv.. Men personlig kjører jeg en formatering om det er lenge siden, da det ofte tar like kort tid. Edit: Tror jeg missforstod problemstillingen. Anbefaler egentlig bytte av nettleser. Mener også jeg hadde problemer en gang med noe lignende når jeg brukte opera. Går mest i Chrome og noe Firefox nå. Endret 31. august 2013 av Andrull Lenke til kommentar
kremt Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 Skaff deg bedre maskin, jeg får det ikke på noen av mine Slikt er unødvendig og si. Testet det selv nå og fikk et øyeblikks hakking med Opera, men ikke IE. Og har en maskin som ikke står noe særlig tilbake for snittet. Lenke til kommentar
Kurio Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 Skaff deg bedre maskin, jeg får det ikke på noen av mine Lol. Jeg får det og, og har vell hakket sprekere rigg enn deg. Jeg får det med Win 8, men ikke Win 7. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 Jeg hadde det før, har det ikke nå lengre. Usikker på hva det er. Kanskje det er hardware acceleration relatert? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Lol. Jeg får det og, og har vell hakket sprekere rigg enn deg. Jeg får det med Win 8, men ikke Win 7. Dårlige Nvidia-drivere er forklaringen Hakket sprekere? Det er jammen ikke store forskjellen i praksis Lenke til kommentar
Kurio Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Dårlige Nvidia-drivere er forklaringen Hakket sprekere? Det er jammen ikke store forskjellen i praksis Jeg hadde det samme med CFX 7950. Problems? Kanskje ikke store forskjell i praksis da, meeeeeeeeeeeen. D: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå