Gå til innhold

Hardwarekaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+412

Takk for svar, Rudi! :)

Kommer neppe til å ta Copper ed. grunnet lenge til kjøp av vannkjøling.

Tenkte jeg skulle gå for Asus GTX 780 DC2 Ed. men er litt teit at fargen ikke passer helt inn. Topic'et er jo blå og vurderer å gå for MSI 780 ref eller EVGA 780 ref.

Lenke til kommentar

Takk for svar, Rudi! :)

Kommer neppe til å ta Copper ed. grunnet lenge til kjøp av vannkjøling.

Tenkte jeg skulle gå for Asus GTX 780 DC2 Ed. men er litt teit at fargen ikke passer helt inn. Topic'et er jo blå og vurderer å gå for MSI 780 ref eller EVGA 780 ref.

Hvis du vil ha en blå look i maskin så vil jo fort også ref korta ødelegge da de har grønn logo, eller? Med tanke på det du sier der er vil nok EVGA sine kort med ACX-kjøler ta seg best ut med tanke på design. Det jeg tror i hvert fall. :)

Æsj.

At den ser kul ut kommer an på hva annet du har i builden, men den passer ikke til noe som helst.

Haha, det blir nok en populær julegave i år det der tenker jeg til en rekke ungdomsskole elever. Problemet er bare at de fleste ikke vet hva hensikten med den er annet enn at de synes den ser veldig tøff ut :tease:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Hvis du vil ha en blå look i maskin så vil jo fort også ref korta ødelegge da de har grønn logo, eller? Med tanke på det du sier der er vil nok EVGA sine kort med ACX-kjøler ta seg best ut med tanke på design. Det jeg tror i hvert fall. :)

Grønn logo gjør ingenting. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Tror jeg går for Asus DC2 as, best klokk og billigst faktisk. :ohmy:

MSI ref eller EVGA ref er også vurdert men vet ikke helt sikkert hva det blir :p

Lenke til kommentar

Haha, det blir nok en populær julegave i år det der tenker jeg til en rekke ungdomsskole elever. Problemet er bare at de fleste ikke vet hva hensikten med den er annet enn at de synes den ser veldig tøff ut :tease:

Jeg er 15 da, og noctuagutt

Lenke til kommentar

Tror jeg går for Asus DC2 as, best klokk og billigst faktisk. :ohmy:

MSI ref eller EVGA ref er også vurdert men vet ikke helt sikkert hva det blir :p

Best klokk? Jeg kan faktisk si at det ikke vil yte best overklokket, det har dårligere overklokkings-potensiale enn f.eks Classy, Lightning og TwinFrozr.

Jeg gir fullstendig f*** i hvilket merke det er, så lenge det fungerer som jeg ønsker.

Så..

Du kjøper noe stygt så lenge det fungerer?

Hva med noe som fungerer fabelaktig og ser mye bedre ut, men koster mer?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Noen har maskiner som ikke skal bli sett inn i, hvor design er nada. Mens man også kan ha maskiner som er ment å se bra ut.

Skjønner godt man velger best ytelse/pris om man ikke har tenkt å vise frem maskinen.

Jeg skjønner ikke, det er veldig normalt å legge inn et fint design i noe som ikke skal bli sett. Vet du hvorfor? Fordi det er latterlig praktisk. Skulle tatt seg ut med en megaserver med bare et helvete kabelfaenskap.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke, det er veldig normalt å legge inn et fint design i noe som ikke skal bli sett. Vet du hvorfor? Fordi det er latterlig praktisk. Skulle tatt seg ut med en megaserver med bare et helvete kabelfaenskap.

Et fint design har ingenting med noe annet enn et estetisk utseende. Om det er produkter som er mer praktisk utformet, så blir det mer praktisk, selvsagt. Men det blir jo en annen sak. Grønn logo, gul logo, noctua vifte, corsair vifte? Ikke noe mer praktisk eller ikke.

Og hva i alle dager har kabelfaenskap med design å gjøre? Nei, nettopp, ingenting. Kabelfaenskap kommer av at man ikke gidder å gjøre jobben skikkelig, og har lite med pris/ytelse til en komponent. Eneste i gråsonen må være modulær strømforsyning, selv om det er og har vært null problem å skjule kabler som ikke blir brukt. Det var slik man gjorde før i tiden og fungerte knall det også. Eneste er at det ikke er like estetisk med en rull ved siden av PSUen, men har ikke noe med kabelhelvette å gjøre. ;)

De som legger opp en kjempeserver tenker ikke design, de tenker ut måter de kan legge det opp praktisk. Selv om de to noen ganger går hånd i hånd, så var det altså pris/ytelse som ble diskutert, ikke utlegg.

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et fint design har ingenting med noe annet enn et estetisk utseende. Om det er produkter som er mer praktisk utformet, så blir det mer praktisk, selvsagt. Men det blir jo en annen sak. Grønn logo, gul logo, noctua vifte, corsair vifte? Ikke noe mer praktisk eller ikke.

Og hva i alle dager har kabelfaenskap med design å gjøre? Nei, nettopp, ingenting. Kabelfaenskap kommer av at man ikke gidder å gjøre jobben skikkelig, og har lite med pris/ytelse til en komponent. Eneste i gråsonen må være modulær strømforsyning, selv om det er og har vært null problem å skjule kabler som ikke blir brukt. Det var slik man gjorde før i tiden og fungerte knall det også. Eneste er at det ikke er like estetisk med en rull ved siden av PSUen, men har ikke noe med kabelhelvette å gjøre. ;)

Selvfølgelig har det noe med pris å kjøre. Det koster mer for å få det fint, slik er det. Altså, det koster mer og har noe med sammenhengen og gjøre. ;-D Skal du ha sleeves, skal du har riktige farger, tar lengre tid og jobber ikke gratis. HUEHUEHUE

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...