Gå til innhold

Hardwarekaféen

Anbefalte innlegg

Et kjapt spørsmål, godtfolk!

Vi skal bestille internett til leiligheten nå, og vi står mellom 40/20 og 30/5 fra NextGentel. Prisforskjellen er på en snau 100-lapp, men det er nå fortsatt penger spart eventuelt. For ting som Dropbox og annet som laster mye opp, vil vi merke en forskjell fra å gå fra 5 til 20?

Du vil merke evig forskjell. Dama holder jo på å daue etter at vi flytta fra 100/100 linje til 70/10 (Oslo til Molde) Laste opp bilder tar tid, særlig når man tar mange speilrefleksbilder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et kjapt spørsmål, godtfolk!

Vi skal bestille internett til leiligheten nå, og vi står mellom 40/20 og 30/5 fra NextGentel. Prisforskjellen er på en snau 100-lapp, men det er nå fortsatt penger spart eventuelt. For ting som Dropbox og annet som laster mye opp, vil vi merke en forskjell fra å gå fra 5 til 20?

Ja

Lenke til kommentar

Kanskje ikke helt rett tråd, men sliter litt og trenger hjelp fort. :p

Jeg har nettopp installert nytt hovedkort og cpu, fått installert win7, med DVD. Men i windowsen finner jeg ikke DVD-rommen. Jeg finner den i biosen og får bootet med den. Noen som vet hva jeg må gjøre? Får ikke installert noen drivere og får ikke internett.

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar

Ting lastes opp 4 ganger så fort. Så klart vil du merke stor forskjell om du bruker dropbox/imgur/osv mye.

Men har de tjenestene noe i nærheten av god nok linje til å utnytte så høy upload da?

Har egentlig bare 10/10 fiber, men av en rar grunn så peaker upload på rundt 50-60 Mbps til vanlig... og 11 Mbps download.

Ikke at jeg merker noen som helst forskjell fra de 2-3 Mbps'ene upload jeg hadde fra før. Jeg trodde det mest hadde med at alle tjenere jeg bruker for å opplaste bilder og slikt generelt sett er for trege til dra nytte av så mye mer.

Lenke til kommentar

Men har de tjenestene noe i nærheten av god nok linje til å utnytte så høy upload da?

Har egentlig bare 10/10 fiber, men av en rar grunn så peaker upload på rundt 50-60 Mbps til vanlig... og 11 Mbps download.

Ikke at jeg merker noen som helst forskjell fra de 2-3 Mbps'ene upload jeg hadde fra før. Jeg trodde det mest hadde med at alle tjenere jeg bruker for å opplaste bilder og slikt generelt sett er for trege til dra nytte av så mye mer.

Eller har for mange brukere...

Uansett, så peaker dropbox på alt fra 1 til helt oppe i 10Mbit her ;)

Lenke til kommentar

GA-X79-UD7 BIOS F11z mod3
Modified with :
Intel Legacy RAID for SATA 11.6.0.1702 to 12.7.0.1936
Intel RSTe RAID SATA 3.5.0.1005 to 3.8.0.1009
ME Firmware 8.1.30.1350
Intel PCI Accelerated SVGA BIOS 2158 PC 14.34
Intel Boot Agent GE 1.3.72 to 1.5.35
Intel (06D7) CPU Microcode 70B to 710
Intel (06E0) CPU Microcode 008 added
Intel (06E3) CPU Microcode 308 added
Intel (06E2) CPU Microcode 209 to 20D
Intel (06E4) IvyE CPU Microcode 416 added :green:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er denne skjermen bang for da bucks? http://www.dustinhome.no/product/5010517613/asus-ve248h-24-wide-tft-led-black/

Synes den ser meget bra ut og vil passe utrolig bra inn i setupen.

Helt ok skjerm, men ikke noe å skryte av. Den er ikke bang for da bucks og blir ikke det før den når 1000-lappen. Må nesten legge til at om høyde, vinkler, osv passer inn med resten av skjermene dine er det helt klart verdt det. Jeg sitter med tre forskjellige skjermer der alle har forskjellige vinker og høyder.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Helt ok skjerm, men ikke noe å skryte av. Den er ikke bang for da bucks og blir ikke det før den når 1000-lappen. Må nesten legge til at om høyde, vinkler, osv passer inn med resten av skjermene dine er det helt klart verdt det. Jeg sitter med tre forskjellige skjermer der alle har forskjellige vinker og høyder.

Takk for svar, Refsa! :)

Synes det virket som en utrolig bra skjerm for pengene. Kjører atm en Asus VG248QE 24" og vurderte å kjøpe en til men det ble litt lite vits dersom den ikke skulle bli brukt til gaming men å ha random skjit på. :p

Vinkel, høyde og str ser ut til å være en veldig god match. :)

Lenke til kommentar

noen i nabolaget hacker stadig wifi nettverket vårt som har et 15 tall/sifferet kode.

hvordan kan jeg finne ut hvem dette er?

Ikkje sikkert det er en som hacker seg inn? ny firmware og passord med bokstaver rall og tulletsll tar ganske lang tid å bryte seg inn på, hvis ikkje det er en bakdør en plass.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...