Gå til innhold

Hardwarekaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hovedkortet kødder litt med viftekontrolleren, så for øyeblikket står det at den ene CPU-viften kjører i 13.000 RPM. :p

Fantastisk :p

Kjører jeg deltaviftene mine på full guffe kan det høres ut som det letter et romskip fra en fjern planet i andromeda.

Lenke til kommentar

Noen som vet hva som skjedde med Msi GTX 780 lightning som skulle komme idag? Det eneste jeg har sett er en ny modell som heter GTX 760 Hawk og det var ikke akkurat det jeg forventet når jeg så den "i can hear the thunder" videoen. Noen som vet når det kommer i butikkene eller noe? :)

Lenke til kommentar

Det har jeg lurt på også! Satt å venta i hele går kveld på at noe informasjon skulle komme angående kortet, men ser dårlig ut gitt. Synes det er merkelig at det ikke har kommet egentlig da de har sluppet ut små bilder av kortet osv og sagt at det skal lanseres 7. august så får håpe på at det kommer noe i løpet av dagen.

http://www.tomshardw...orce,23786.html

http://www.tomshardware.com/news/GTX-780-Lightning-MSI,23468.html

Endret av ChristofferRudi
Lenke til kommentar

Da har jeg fått min oculus rift =D Kom jaggu til meg på bursdagen min og alt!

Så om noen er i drammensområdet å vil teste det ut, send meg en pm =)

EDIT: Nå skal jeg legge meg, siden jeg er sjøsjuk som f! xD

Endret av Taake89
Lenke til kommentar

Kjøpte du for å utvikle til OR eller kjøpte du det fordi du ville prøve det ut? Sistnevnte vil jeg si er litt bortkastet i dag da kvaliteten på Dev. utgaven ikke er spesielt god. Man for dog oppleve hvordan følelsen av bra gjennomfør VR er, men jeg ville ha ventet til commercial release før jeg hadde kjøpt det til "vanlig" bruk.

Lenke til kommentar

Jeg har fulgt med på oculus siden kickstarter var ferdig, jeg viste om ulempene med devkit, og jeg klare ikke å vente.

Problemet med oppløsning er langt ifra ille. Ei heller pixelfillratio. Å gå rundt på togstasjonen i hl2, var virkelig en opplevelse som var verdt kjøpet. Og minecraft? Omg, det var helt enormt.

Refsa, har du prøvd oculus?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk prøve det nylig da en jeg kjenner fikk det. Så klart fungerer det bra, det er ikke det jeg sier, men det er fortsatt mye som kan bli bedre. Spesielt etter at de fikk John Carmack på laget. Det er mange tekniske "problemer" ved bruk av LCD på så nær avstand. Mange av disse problemene blir det jobbet aktivt for å fjerne og utrette. Det er da blant annet Valve og OR selv som jobber med løsninger for dette. Man får bare en smakebit nå med devkit, noe jeg tror vil være en velidg liten en. 2. gen OR vil nok by på en 100x bedre opplevelse enn OR Dev. og OR 1.gen. Det er helt klart ikke et dårlig kjøp om man er spesielt interessert, men det er ikke et produkt man anbefaler å kjøpe dev. versjonen av til alle og enhver.

Lenke til kommentar

OR er i developer utgave atm. Det koster vel 300$ for den versjonen. Oculus Rift er bare en skjerm du trer over hodet. Denne enheten du har på hodet har da teknologi som går litt lenger enn en vanlig pc skjerm. Du kan bruke OR på alle spill som støtter det med alle kontrollere som ellers fungerer på maskinen. Enkelt og greit er det bare en ekstra monitor til pc'en.

Hjemmeside for OR: http://www.oculusvr.com/

Kjøpsside for developer utgave: https://www.oculusvr.com/pre-order/

Lenke til kommentar

Da har jeg fått min oculus rift =D Kom jaggu til meg på bursdagen min og alt!

Så om noen er i drammensområdet å vil teste det ut, send meg en pm =)

EDIT: Nå skal jeg legge meg, siden jeg er sjøsjuk som f! xD

Hvor mye vart det totalt for dev. kittet? Ser en i nabolaget selger en til 3000kr(Brukt en gang). Noe jeg tror jeg veldig overpriset? Har veldig lyst på en selv, men velger og vente på neste verson.

Endret av Papirkurven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...