Gå til innhold

Hardwarekaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+412

Beklager at opptaket ble dårlig, brukte en 3GS. Kan åpne PC'en og ta en lydprøve til om du ønsker. Den er ikke så svak, den kan jeg garantere. Om du hadde vært i samme rom som meg så er den utrolig merkbar.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Standard frekvens ja.

Yes, skjermkortet blir sendt inn så snart som mulig og blir erstattet (muligens reparert om det faktisk er mulig).

Lenke til kommentar

Jeg sitter og vurderer Haswell CPU og HK, da jeg føler min 920 begynner og bli gammel og treg (Og varm!)

Men hvor viktig er det å formatere SSD med OS når man har byttet HK og CPU? Må man fortsatt det eller var det kun i gammle dager? Var ikke lenge siden jeg gjorde det, og det er så gørr og måtte installere alle drivere og spill på nytt igjen, da jeg ikke har plass på noen av HDD'ene mine til backup. :p

Lenke til kommentar

Jeg sitter og vurderer Haswell CPU og HK, da jeg føler min 920 begynner og bli gammel og treg (Og varm!)

Men hvor viktig er det å formatere SSD med OS når man har byttet HK og CPU? Må man fortsatt det eller var det kun i gammle dager? Var ikke lenge siden jeg gjorde det, og det er så gørr og måtte installere alle drivere og spill på nytt igjen, da jeg ikke har plass på noen av HDD'ene mine til backup. :p

Du bør nok formatere ja, Hvis du har Windows 8 vil det gå lettere da du kan formatere uten og tape personlig data. Men man bør uansett formattere slik at man unngår driverproblemer.

Lenke til kommentar

Jeg håper jeg kan ta dette spørsmålet her:

Er det OK at harddisker aldri går i dvale?

Jeg har SSD som systemdisk og jeg hindrer derfor at denne går i dvale. Innstillingene berører alle lagringsmedier selvfølgelig. Harddisken jeg lagrer på er en WD Caviar Black 2TB.

Lenke til kommentar

Så lenge tempen på harddiskene holder seg innenfor et nogenlunde greit område, så er det vel ikke akkurat noe problem det. Selvsagt, det vil jo følgelig slite litt ekstra på disken, da du da bruker den mer. Men det er ikke noe som jeg ikke ville kalt for rimelig OK.

Det kan være vel så ille om man hadde en harddisk som skrudde seg av og på hele tiden.

Lenke til kommentar

Så lenge tempen på harddiskene holder seg innenfor et nogenlunde greit område, så er det vel ikke akkurat noe problem det. Selvsagt, det vil jo følgelig slite litt ekstra på disken, da du da bruker den mer. Men det er ikke noe som jeg ikke ville kalt for rimelig OK.

Det kan være vel så ille om man hadde en harddisk som skrudde seg av og på hele tiden.

JEg har 30 harddisker bare i harddisken, og ingen av dem går noen sinne i dvale :p

Raid-6 FTW :p

Lenke til kommentar

Kremt, kommer litt ann på hvilken modell man snakker om. F3 verjsonene hadde/har aldri problemer hos meg, men F1 har vært et sant problem nesten siden start. 2 år etter innkjøp så fungerte 1 av 3 disker, og den siste viste tendenser til å ta kvelden. Ingen fungerer den dag i dag. :(

De ble kjøpt på forskjellig tidspunkt og sted til og med. Mener å huske jeg ikke var alene, men det om det. ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...