w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 Oppdatert driverne? Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 Så klart. Helt ferske drivere fra Asrock sine sider. Hele greia er at orientasjonen på antenna har alt å si på signalkvaliteten. Så fra å ligge nede til å stå oppreist går signalkvaliteten opp 20 dbi. Antenna er lagd for å ligge sidelengs da det følger med dobbeltsidig tape man kan feste den fast med. Jeg skjønner heller ikke hvorfor de ikke har en magnet i antenna slik MSI har på sine i Mpower. Generelt sett er jeg ikke fornøyd med kvaliteten på Asrock og for 1200 kroner føler jeg ikke jeg får nok for pengene. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 (endret) WiFi antenna som følger med Asrock Z87E-ITX er elendig dårlig. Jeg er 2-3 meter unna routeren og signalnivået er veldig lavt. Klarer heller ikke ta inn noen av naboenes nettverk. Noe som både telefon, tablet og MSI Mpower sitt trådløse nettverk klarer. Bios og drivere oppdatert. Er ikkje alltid det er galt med alle disse korta heller. Kan være enkelttilfelle. Men vet at en av msi sine z87 hadde problemer med wifi. Detteble rettet i nyeste bios. Husk å installer nyeste intel ME driver... Er nesten sikker på at det er noe bios/driver relatert. Endret 4. juli 2013 av Nizzen Lenke til kommentar
007CD Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 Ofte er antenne problemet med trådløse kort med antenner som sitter rett på utgangen at de tar inn for mye støy fra selve maskinen. Hadde ett lignende problem selv, alt jeg gjorde for å bedre det var en kabel og monterte antenna på den, BAM plutselig fantastisk signal. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 (endret) Det er nok egentlig brukerfeil Intel ME og andre drivere/bioser www.station-drivers.com/ Endret 4. juli 2013 av Nizzen Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 (endret) Har faktisk akkurat samme problem på mitt Asus Z77-Deluxe, som er mitt 2. kort av akkurat samme modell, da det første døde... Endret 4. juli 2013 av MariusJS Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Føler meg litt idiot som spør men hva er vitsen med å oppdatere BIOS (rev.) på hovedkortet og bør jeg gjøre det? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Hvis du er usikker på om du skal oppdatere BIOS eller ei, så skal mest sannsynlig ikke gjøre det. Du oppdaterer den om du har bugs relatert til BIOS, eller mangler du kun kan løse til en oppgradering. Det er ofte siste utvei, har gjerne en viss fare relatert til seg (kommer ann på hovedkortet), og er rett og slett nervepinende om man skal gjøre det første gang. Ingen grunn til å fikse noe som funker. Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Jeg klarte å drepe et hovedkort når jeg skulle oppdatere, og det hadde faktisk dual BIOS uten at det var til noe hjelp. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Hørtes skremmende ut gitt. Funker top notch er så tror jeg skal la vær inntil videre. Må nok lære mer om dette før jeg gjør noe. 2k rett i dass er ikke noe særlig... Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 (endret) Jeg klarte å drepe et hovedkort når jeg skulle oppdatere, og det hadde faktisk dual BIOS uten at det var til noe hjelp. Haha, det hørtes da litt godt gjort, men jeg skal ikke dømme. Har selv nesten ødelagt et hovedkort (første gang). Hele driten hang seg under flashing -> svart skjerm -> PCen nekter å gi bilde på skjermen SPesielt med tanke på at jeg ikke hadde råd til nytt utstyr, eller hadde noe annet PCutstyr, så var jeg ikke særlig høy i hatten akkurat da. Prøvde å sette i Driver-DVDen til hovedkortet, som på utrolig nok vis fikset problemet. o,O (var visst noe recovery-greier der) I ettertid så er jeg sikker på at det det kom et lys ned fra himmelen og inn vinduet. Jeg er nå sikker på at det var guds verk. Edit: Mulig jeg overdrev siste linjen. Men ja, følelsen var i hvertfall som om det hadde skjedd et mirakel. Endret 5. juli 2013 av Andrull 1 Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Som oftest går det bra, men Andrull har et godt poeng, trenger ikke å fiske noe som funker. Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Er det Q Flash eller en anen "automatisk" flashing tjeneste på hovedkortet er det ikke mye risky å gjøre det. Har aldri hatt et problem med flashing de titalls gangene jeg har gjort det. Prosessen er slik: 1: Hent BIOS fra hovedkortprodusentens hjemmeside 2. Putt filene på en USB stikke 3. Start maskinen og gå inn i BIOS 4. Trykk knappen for flashing tjenesten 5. Vent 6. Ferdig Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 (endret) Som oftest går det bra, men Andrull har et godt poeng, trenger ikke å fiske noe som funker. Nei, er bare når alt går til helvette at man bør gå ut på sjøen for å fiske. Ellers blir det raskt overfiske. Refsa: Mulig ting har blitt lettere, men var IKKE så lett som du skal ha det til. ^^ Ja, bare det å lage boot-minnepenn var skjitarbeid (som jeg kan huske). Og den automatiske skjiten til Asus klarte alltid å fucke opp. XD Edit2: Måtte som regel skrive en del kode, navgi korrekte filer, laste ned forskjellige 3dje parts programvare osv. Meeen mulig jeg bare begynner å bli "gammeldags". Endret 5. juli 2013 av Andrull Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Er det Q Flash eller en anen "automatisk" flashing tjeneste på hovedkortet er det ikke mye risky å gjøre det. Har aldri hatt et problem med flashing de titalls gangene jeg har gjort det. Prosessen er slik: 1: Hent BIOS fra hovedkortprodusentens hjemmeside 2. Putt filene på en USB stikke 3. Start maskinen og gå inn i BIOS 4. Trykk knappen for flashing tjenesten 5. Vent 6. Ferdig God intruksjonsguide det her ja. Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Haha, det hørtes da litt godt gjort, men jeg skal ikke dømme. Har mange ganger lurt på hva som faktisk gikk galt. Hvis jeg ikke husker helt feil så skjedde dette på et hovedkort du ikke hadde tid til å teste for ITpro som jeg skulle skrive omtale på istedenfor. Nei, er bare når alt går til helvette at man bør gå ut på sjøen for å fiske. Ellers blir det raskt overfiske. Hehe, kom med en liten skrivefeil der ja. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 6. juli 2013 Del Skrevet 6. juli 2013 Har mange ganger lurt på hva som faktisk gikk galt. Hvis jeg ikke husker helt feil så skjedde dette på et hovedkort du ikke hadde tid til å teste for ITpro som jeg skulle skrive omtale på istedenfor. Hehe, good times. Flaks for min del da! Skjebnen kan være en bitch (flaks for meg at jeg slapp å bricke hovedkortet). Hva var det som var problemet, om du husker? Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 6. juli 2013 Del Skrevet 6. juli 2013 Ja, gode minner det! Hvis jeg ikke husker helt feil så var det en av de første hovedkortene som tok i bruk dual BIOS, som var Asus Rampage Extreme X48. En av funksjonene var jo at man kunne ha to forskjellige overklokk og bytte mellom de i sanntid. Det endte med at jeg klarte å kopiere BIOS2 til BIOS1 og når det var gjort var hovedkorte helt dødt, prøvde alle triks i boken men ingenting ville få liv i hovedkorte igjen. Asus tok det hele med et smil og beklaget siden dette var jo noe som ikke skulle ha skjedd, og sendte et nytt hovedkort sånn jeg kunne fullføre testen. Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 6. juli 2013 Del Skrevet 6. juli 2013 Hvis man klarer å bricke hovedkortet ved å oppdatere BIOS, vil garantien da gjelde og man får et nytt ett, eller er man rett og slett "stuck"? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 6. juli 2013 Del Skrevet 6. juli 2013 Hvis man klarer å bricke hovedkortet ved å oppdatere BIOS, vil garantien da gjelde og man får et nytt ett, eller er man rett og slett "stuck"? De fleste nyere hovedkort har flere bioser, så man har backup. Klarer man å fucke det opp alikavel så sendet man det inn som rma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå