Gå til innhold

Hardwarekaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jæva viftehelvete på HD4890. Dritten durer som faen på alt under 40% viftehastighet og det høres ut som et jordskjelv når den er under 40%.

Sitter og tenker på GTX Titan, men klarer ikke bestemme meg om det faktisk er verdt pengene. Det er et sykt single-gpu kort, men til gjengjeld koster det 7,5k. Vet ikke helt om jeg skal bruke 3-5k mer på et kort som yter 30-50% bedre. Og om det er virkelig er verdt 5k mer enn dette , eller om jeg skal gå for det og kaste litt penger på 700-serien senere isteden. Noen som har noe innsikt eller tips på hva jeg burde gjøre?

Endret av Refsa
Lenke til kommentar

Sitter på 3 skjermer og har planer om 2D surround og eventuelt 3D surround en gang i fremtiden. 2D surround fungerte ikke på mine to GTX560ti jeg hadde før. Endte bare opp med at maskinen måtte startes på nytt med en skjerm tilkoblet fordi ingenting skjedde og musepekeren bare blinket på en svart skjerm. Planen er også å ha kortet i Bitfenix Prodigy. Så SLI blir jo ikke mulig da. Blir vel å se på det frem til neste lønning og eventuelt ferie/skattepenger, så får jeg bestemme meg da.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Kan komme med en update for de interesserte. Var jeg som spurte etter en billig 27". Landet på Yamakasi Catleap. Akkurat fått den og den virker som en drøm! Fantastisk innsynsvinkel og farger sett sammen med prisen.

PS! Gikk utrolig nok gjennom tollen uten at jeg måtte betale mva. Smått utrolig.

Lenke til kommentar

Kan komme med en update for de interesserte. Var jeg som spurte etter en billig 27". Landet på Yamakasi Catleap. Akkurat fått den og den virker som en drøm! Fantastisk innsynsvinkel og farger sett sammen med prisen.

PS! Gikk utrolig nok gjennom tollen uten at jeg måtte betale mva. Smått utrolig.

Du kan nok vente deg en mva-regning opp til 2 måneder senere. Catleap virker for såvidt flott, men får du en med mange døde pixler er det kjipt og ikke like lett å sende tilbake til Busan. Eller et stort felt med lysblødning er i grunn enda verre. Plastikken rundt skjermen er elendig. Det blir oppskrapt bare ved at en ser på skjermen.

Foten er et annet kapittel. Gyngete og elendig, ingen tilt, kun muligheter for å justere til sidene. Da må man passe på den skrumekanismen under skjermen er teipet på plass, ellers vil den skrape opp hele pulten din. Spesielt hyggelig om man har sort benkeplate.

Det andre irritasjonsmomentet er strømadapteren. Den gir fra seg en svært høy høyfrekventlyd som er utrolig irriterende. Har du f.eks skjermen på samme rom som du sover på så må en ta ut kabelen for ikke å bli gal.

Alle klistermerkene rundt skjermen er et annet kapittel. Greit nok at man får dem av omsider, men limen rundt hele skjermen er utrolig lite delikat.

Selve bildekvaliten og oppløsningen er fantastisk dersom man ser bort fra at bildet flimrer i ny og ne, men jeg personlig ville ikke kjøpt skjermen på ny. Jeg ville personlig lagt til 1000-1500 for en Dell-skjerm der man vet hva man får...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Jæva viftehelvete på HD4890. Dritten durer som faen på alt under 40% viftehastighet og det høres ut som et jordskjelv når den er under 40%.

Sitter og tenker på GTX Titan, men klarer ikke bestemme meg om det faktisk er verdt pengene. Det er et sykt single-gpu kort, men til gjengjeld koster det 7,5k. Vet ikke helt om jeg skal bruke 3-5k mer på et kort som yter 30-50% bedre. Og om det er virkelig er verdt 5k mer enn dette , eller om jeg skal gå for det og kaste litt penger på 700-serien senere isteden. Noen som har noe innsikt eller tips på hva jeg burde gjøre?

Ville nok kjøpt 670 om man ikke skal kjøre flere skjermer. Hvorfor ikke evt. bare kjøpe et 670 og muligens gå opp til to stk når maskinen begynner å ligge litt etter?

Endret av Slettet+412
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...