Gå til innhold

Hardwarekaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Faren med å strekke kabel er at du etter hvert begynner å bygge på, så må du ha dyrere utstyr.

Og nå har jeg investert i 24 porters managed switch...

Med andre ord, ikke skaff deg en hjemmeserver, det ender bare med økende behov og at det stadig blir mer komplisert (LDAP / Domene pålogging for eksempel.)

Lenke til kommentar

Faren med å strekke kabel er at du etter hvert begynner å bygge på, så må du ha dyrere utstyr.

Og nå har jeg investert i 24 porters managed switch...

Med andre ord, ikke skaff deg en hjemmeserver, det ender bare med økende behov og at det stadig blir mer komplisert (LDAP / Domene pålogging for eksempel.)

Skal snart skaffe Gigabit router :p
Lenke til kommentar

I går fikk jeg Beyerdynamic DT770 og Asus Xonar Essence STX. Herregud, FOR en forskjell det ble! Helt fantastisk. Logitech og deres møkka-USB headsett kan bare gå å legge seg!

Lyden ble så detaljert og rik, hører lyder jeg aldri har hørt før. :D Bassen var jo helt syk også!

Endret av Papirkurven
Lenke til kommentar

I går fikk jeg Beyerdynamic DT770 og Asus Xonar Essence STX. Herregud, FOR en forskjell det ble! Helt fantastisk. Logitech og deres møkka-USB headsett kan bare gå å legge seg!

Lyden ble så detaljert og rik, hører lyder jeg aldri har hørt før. :D Bassen var jo helt syk også!

Vurderer å kjøpe et slikt lydkort, og et Sennheiser hedset :hmm:
Lenke til kommentar

Har nå et Giagbyte Radeon HD 7870 Windforce (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=746816), og har fått en ganske god pris på et til, så jeg kan kjøre Crossfire. Trenger ikke det umiddelbart ettersom kortet er fantastisk i forhold til pris, og maxer omtrent alt i BF3, som er omtrent det eneste jeg spiller.

Men greit å ha et kort til før det går ut av produksjon :)

Spørsmålet mitt er ang. strømforsyning. Hvor mange watt bør jeg ha for å kjøre anlegget mitt med et 3570K? Bør jeg gå opp på 850W eller lignende? Har nå 650W.

Lenke til kommentar

Ser ut som om det må bli nytt hovedkort nå gitt, da det gamle kortslutta i går. Plutselig så skrudde bare maskinen seg av, starter normalt med kun ATX-kabelen tilbkolet. men så fort 8-pin til prosessoren kobles til skjer det ingenting. Fått noen tips av Andrull jeg skal prøve når jeg kommer hjem. Løser det ikke problemet så sjekker jeg opp reklamasjonsretten på Komplett :hmm:

Hvis det blir til at jeg må kjøpe nytt har jeg sett på ASUS P8Z77-V DELUXE og i5-3570K. Noe annet og anbefale med tanke på hovedkortet, rundt samme prisklasse eller billigere som yter like bra eller er det et greit valg? Sett på ASUS P8Z77-V PRO også, men synes det er litt snaut med tilkoplinger iforhold til det andre.

Edit: MSI Z77 MPower ??

Endret av ChristofferRudi
Lenke til kommentar

Hehe, det er det ingen tvil om nei! Men med tanke på ytelse og det man faktisk får får pengene, hva er da det beste valget? Er jo kun 400,- opp til Deluxe og hvis det er veldig mye bedre på ytelse så har jeg heller et kort som ikke ser riktig så pent ut.

Lenke til kommentar

Hehe, det er det ingen tvil om nei! Men med tanke på ytelse og det man faktisk får får pengene, hva er da det beste valget? Er jo kun 400,- opp til Deluxe og hvis det er veldig mye bedre på ytelse så har jeg heller et kort som ikke ser riktig så pent ut.

Hovedkortet gir deg IO-muligheter, ytelsen kommer av CPU og RAM.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hovedkortet gir deg IO-muligheter, ytelsen kommer av CPU og RAM.

Så klart, men hovedkortet spiller jo alltids en rolle det også :) Men da blir det nok MSI sitt om/når jeg skal bestille. Takk! Det jeg ser mer possitivt med ASUS sitt er blant annet alle USB tilkoplingene men har jo ikke bruk for så mange så er jo egentlig bare bortkastet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...