Mr. A Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 (endret) Mr.A lurte på en ting. Har gått fra matx til mini-itx pc så da mistet jeg mitt xonar lydkort. Hovedkortet mitt er Asus p8z77-I deluxe, så mister vel mye lydkvalitet der. Husker en kompis linket en ting fra hifiklubben eller soundgarden som kostet tusenlappen og sa det var et mellomledd fra pc til lydanlegg. Hva er dette for en sak? Kanskje man kan plugge hodetelefonene i den og få lyd tilsvarende eller bedre enn et lydkort? Tror ikke det var en hodetelefonforsterker men mer noe til et anlegg Han snakket mest sansynelig om en DAC(Digital/analog converter). Denne plugger du til pc'en din via feks usb/SPDIF så omgjør det digitale signalet til et analogt signal. http://www.soundgard...h/result/?q=dac Endret 6. februar 2013 av Mr. A Lenke til kommentar
paithlezz Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Takk folkens! Vil dette være et bra alternativ for meg som ikke har pci spor til lydkort? PC - DAC - forsterker - høyttalere. Sånn det er satt opp? Har 0 peiling på lyd Lenke til kommentar
Kiriev Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 (endret) Tja.. det er sikkert greit nok, men hvor mye hadde du tenkt å bruke på en DAC? Er ikke sikker på hvor stor gevinst du får fra det i forhold til å kjøpe f.eks et eksternt lydkort. Kan du skrive hvilket oppsett du har med modell og merke? Hadde du også tenkt å bruke den til å drive hodetelefoner, eller er den kun til anlegget? Endret 6. februar 2013 av Kiriev Lenke til kommentar
paithlezz Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Tja.. det er sikkert greit nok, men hvor mye hadde du tenkt å bruke på en DAC? Er ikke sikker på hvor stor gevinst du får fra det i forhold til å kjøpe f.eks et eksternt lydkort. Kan du skrive hvilket oppsett du har med modell og merke? Hadde du også tenkt å bruke den til å drive hodetelefoner, eller er den kun til anlegget? Jeg har ikke brukt anlegget på mange år. Det er to proson fronthøyttalere og en gammel forsterker som heter noe på sanyo eller noe annet på S, haha. Til pc høyttalere bruker to små hvite fra logitech som koster 99kr og beyerdynamic når jeg spiller. Tenkte først og fremst å på en eller annen måte koble pc og anlegget sammen. Er jo dumt å ha noen gode høyttalere som bare står ubrukt. Så hvis jeg kan koble hodetelefonene på samme greia og samtidig få bedre lyd fra dem enn å ha dem direkte i pc så kan det være noe jeg er interessert i. Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Vell, jeg har hatt 2 Logitech G35 og 1 G930 som jeg har nå. Alle disse 3 har høyre ørekopp knekt av så den henger bare etter ledningene. Jeg har vært svært forsiktig så det er ikke derfor. Rett og slett dårlig kvalitet. Jeg fatter ikke hvordan folk klarer å ødelegge G35 så fort. Har hatt mine i over 2 år nå og de er like fine. De har hvert gjennom mye og blitt kastet rundt. De har blitt dratt av hodet mitt etter ledningen, kastet i gulvet, slengt i pulten og hvert trøkket ned i en sekk under transport. Jeg tror ikke på at folk har hvert veldig veldig forsiktig meg g35 headsettet sitt når det knekker med en gang. G930 skjønner jeg at knekker fort. Det er mye svakere konstruksjon og inneholder ett ekstra ledd. Jeg kommer uansett ikke til å anbefale G35 eller kjøpe det igjen da foringen eller "læret" på øreklokkeputene er av elendig kvalitet. Ikke at de er ukomfortable, men at "læret" blir ødelagt av at du bruker det, fortere enn nødvendig. Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Jeg hadde mitt i 20 måneder til det knakk... Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 (endret) Jeg fatter ikke hvordan folk klarer å ødelegge G35 så fort. Har hatt mine i over 2 år nå og de er like fine. De har hvert gjennom mye og blitt kastet rundt. De har blitt dratt av hodet mitt etter ledningen, kastet i gulvet, slengt i pulten og hvert trøkket ned i en sekk under transport. Jeg tror ikke på at folk har hvert veldig veldig forsiktig meg g35 headsettet sitt når det knekker med en gang. G930 skjønner jeg at knekker fort. Det er mye svakere konstruksjon og inneholder ett ekstra ledd. Jeg kommer uansett ikke til å anbefale G35 eller kjøpe det igjen da foringen eller "læret" på øreklokkeputene er av elendig kvalitet. Ikke at de er ukomfortable, men at "læret" blir ødelagt av at du bruker det, fortere enn nødvendig. Merkelige greier. Jeg er iallefall ganske sikker på at jeg ikke har mistet det en eneste gang på gulvet. Eneste forklaringen jeg kommer på er at jeg har litt stort hode, og at det er det som sliter disse da jeg bruker de MANGE timer hver dag. G930 tar jeg neste ikke av hode engang, da jeg har det på hode hele tiden, selv når jeg går på dass osv. Har aldri tatt de med andre plasser heller, så de ligger i ro hjemme. Knekker på akkurat samme plass. edit: Har iallefall bestilt meg Asus Xonar Essence STX og Beyerdynamic DT770 nå. Bare synd den ikke har mic.. Anbefalinger til clip-on mic? Så noen poste en side for en stund siden. Men husker ikke hva det var. Endret 6. februar 2013 av Papirkurven Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Merkelige greier. Jeg er iallefall ganske sikker på at jeg ikke har mistet det en eneste gang på gulvet. Eneste forklaringen jeg kommer på er at jeg har litt stort hode, og at det er det som sliter disse da jeg bruker de MANGE timer hver dag. G930 tar jeg neste ikke av hode engang, da jeg har det på hode hele tiden, selv når jeg går på dass osv. Har aldri tatt de med andre plasser heller, så de ligger i ro hjemme. Knekker på akkurat samme plass. edit: Har iallefall bestilt meg Asus Xonar Essence STX og Beyerdynamic DT770 nå. Bare synd den ikke har mic.. Anbefalinger til clip-on mic? Så noen poste en side for en stund siden. Men husker ikke hva det var. Da burde du jo kjøpt QPAD QH-1339! Beyer dynamic 32 OHM med mic. Det er derfor jeg har DT770 og en QPAD QH-1339 nå Måtte ha med mic Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 (endret) Jeg trodde 900D skulle være samme pris som 800D? Nå har jeg jo sett på Komplett da... EDIT: NVM så på denne og da sa han at den ble kostenes mer Endret 6. februar 2013 av Kabom Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 @Nizzen, hvordan går mitt iherdige forsøk på å spamme "Deres kabinetter her" tråden? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 @Nizzen, hvordan går mitt iherdige forsøk på å spamme "Deres kabinetter her" tråden? 11. plass med 131 innlegg Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 This Skuffet over at jeg ikke nådde top 10 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 (endret) Noen som vet hvor og hva som kan sette en LD PC-V8 opp i en høyda på ca. 90CM? Skal helst ikke være så veldig bred LD PC-V8 mål: 650 x 220 x 720 mm Endret 7. februar 2013 av MariusJS Lenke til kommentar
C.. Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 (endret) Du kan for eksempel spesial bestille fra IKEA med akkurat de målene du ønsker Endret 7. februar 2013 av ChristofferRudi Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 En stor colakasse er nesten 90cm Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Du kan for eksempel spesial bestille fra IKEA med akkurat de målene du ønsker Hmmm... Prøver å "Chatte" med dem nå @Samye83 Den er vel ikke 65Cm (lengde) * 22Cm (bredde) * 72Cm (høyde)? Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Bruke 2x colakasse med fin duk over, hehe. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 @ChristofferRudi De kan ikke det Lenke til kommentar
C.. Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Åja. Hva sa de, for smått eller? Jeg driver å skal bestille nytt bord og da er det ikke noe problem å få akkurat de målene jeg ønsker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå