Rudde Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 MTP feil har utrolig liten feilprosent og om det er dine bekymringer bør du minst investere i både BBU og UPS backup om du kjører hardware raid, da det er mye mer sårbart når det kommer til strømbrudd. Og hvorfor så dyre enterprice harddisker? Red serien til WD er også designet for 24/7 oppetid, tenkte kanskje denne: http://www.prisjakt.no/product.php?p=1335006 Kjenner noen som kjører flexRAID i Windows og er fornøyde med det men om du skal ha HW-raid ville jeg nok importert en god areca kontroller fra utlandet. areca ARC-1223-8I f.eks. får du til en ok pris. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Hva legger du i "til en ok pris"? Hvor mye snakker vi egentlig om her? Googlet kjapt og fant kontrolleren til rundt 470USD hos newegg. Det blir omtrent 2600 pluss frakt. Det kombinert med disker til 3-4k blir det litt mere en jeg planlegger å legge i det. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Det er hva Hardware raid koster. Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Får hardware raid kontroller billig også, men kvaliteten er jo langt i fra god. Spesielt ikke i forhold til software raid Lenke til kommentar
C.. Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 (endret) Tips til gode hovedkort som har god støtte for overclocking som ikke skrapet lommeboken helt? Endret 12. januar 2013 av ChristofferRudi Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Alltid like gøy å lese når folk vil ha "tryggest mulig datalagring og best!", men det skal være jævlig billig 4 Lenke til kommentar
Lakrisbåt Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Synology nas som spinner 24/7 satt opp med raid-5 og sync mot Jotta. Null stress med hverken diskkrasj eller om huset brenner ned Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Synology nas som spinner 24/7 satt opp med raid-5 og sync mot Jotta. Null stress med hverken diskkrasj eller om huset brenner ned Syncen til jotta er vel gjennom en Windows maskin? Og hvor mye data er det som blir synca mot jotta? Bruker ~500 GB nå men føler at og bruke mer av plassen dems blir slemt når de er så billige Lenke til kommentar
Lakrisbåt Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Ja, er via maskin. Er mulig å sette det opp inni, men har ikke orket å sette meg inn i det enda. Per nå har jeg 2,5 TB der ute. Er ikke halvveis med å synca enda... :/ Går ikke så kjapt med ei 40/40 linje. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 2.5 TB ja, var en del stakkars lille jotta Lenke til kommentar
Lakrisbåt Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Hehe, er det uendlig så er det uendlig Lenke til kommentar
C.. Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 (endret) Tror dere ASUS Radeon HD 7970 3GB GDDR5 vil være et godt valg til nytt skjermkort- eller er det noe annet å anbefale? Kjører tre 24" i Eyefinity Endret 18. januar 2013 av ChristofferRudi Lenke til kommentar
Multiverktøy Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 hvis du feks skal spille bf3 tviler jeg på at det holder med et kort isåfall. noen som vet noe om de neste skjermkortseriene ? Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 hvis du feks skal spille bf3 tviler jeg på at det holder med et kort isåfall. noen som vet noe om de neste skjermkortseriene ? Amd = Rebranding Lenke til kommentar
C.. Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 (endret) hvis du feks skal spille bf3 tviler jeg på at det holder med et kort isåfall. noen som vet noe om de neste skjermkortseriene ? Kommer nok ikke til å spille så veldig mye FPS spill i eyefinity. Blir nok mer bil spill og lignende over tre skjermer, men sett at jeg skal spille BF3 i eyefinity, hvilket skjermkort er da å anbefale? Endret 18. januar 2013 av ChristofferRudi Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 Kommer nok ikke til å spille så veldig mye FPS spill i eyefinity. Blir nok mer bil spill og lignende over tre skjermer, men sett at jeg skal spille BF3 i eyefinity, hvilket skjermkort er da å anbefale? 2-3 7970's Minst Lenke til kommentar
C.. Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 Var det jeg frykta, blir fort dyrt da En mulighet er jo å kjøpe det jeg linka til også eventuelt kjøpe et til etterhvert hvis jeg føler jeg har bruk for det. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 Var det jeg frykta, blir fort dyrt da En mulighet er jo å kjøpe det jeg linka til også eventuelt kjøpe et til etterhvert hvis jeg føler jeg har bruk for det. Ja, men da ville jeg heller kjøpt http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=757654#extra Lenke til kommentar
C.. Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 (endret) Ja, men da ville jeg heller kjøpt http://www.komplett....ku=757654#extra Ok, takk Blir nok ikke kjøp med det første, men greit å ha oversikt så jeg vet hva jeg har å sette av litt penger til. Men hva gjør det bedre enn Asus kortet jeg linket? Endret 18. januar 2013 av ChristofferRudi Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 Ok, takk Blir nok ikke kjøp med det første, men greit å ha oversikt så jeg vet hva jeg har å sette av litt penger til. Men hva gjør det bedre enn Asus kortet jeg linket? Bruker kun 2 PCIe slotter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå