Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har kjøpt en slik, men det kommer opp "USB Device Not Recognized" (One of the USB Devices attached to this computer has malfunctioned, and Windows does not recognize it)..

 

Det står at Vista eller XP ikke trenger driver, jeg kjører Win 2008 Server (samme som vista).

 

Defekt, kansje?

 

EDIT: Snakker om USB og SATA. Har prøv flere harddisker samt å bruke jumper slik at de kjører på SATA150.

Endret av todda7 -2rst1-
Lenke til kommentar
Du kan prøve følgende:

 

1) Bruk en kortere USB kabel.

2) Prøv å plugge inn på baksiden av datamaskinen, istedenfor front USB port (Det kan hende at du ikke har nok power i front USB port)

3) Prøv å downgrade alle USB port fra 2.0 til 1.1, Du kan gjøre det i BIOS.

1) USB kabelen er spesiell, og er sikker på den fungerer siden jeg fint klarer å lese minnekort

2) Prøvd alle USB-porter. Men power er ikke problemet, har egen strømforsyning til disken. Kjører laptop så kun 3 USB porter dessverre, og boksen krever at to plugges inn. Det er en mini usb->2usb kabel. En USB til minnekort og USB til disk kan jeg tenke meg.

3) Godt tips, dette skal jeg prøve på.

 

Takk for hjelp.

 

Andre tips, noen?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Var så lite respons i den andre tråden min så jeg hiver ut spørsmålet mitt her jeg. Skal kjøpe nytt HK, CPU, ram og evnt skjermkort til under 1500kr men er litt usikker på hva jeg skal kjøpe. Har satt sammen to oppsett her som jeg gjerne vil ha litt innspill på.

 

Intel

 

AMD

 

For det første: hva skal systemet brukes til? Kan være greit og vite hva bruksområdet er før en begynner og komme med forslag.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...