Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slå på slik at den kan være i standby state, er i hvertfall en option for det i bios hos meg. Annet enn det kan du kanskje senke spenningen litt på den, men ser ikke poenget, tror power gating gjør den til en veldig liten del av effektforbruket.

 

Takk for svar. Jeg kan jo prøve selv men det er leit å stoppe Prime95 for å så teste på nytt i 12 timer. Jeg har også noen andre spørsmål om Virtu MVP som jeg ikke får besvart gjennom google..

 

Er det mulig å overklokke IGP'en? Vil dette resultere i enda bedre ytelse dersom jeg bruker HyperFormance i spill? Eller er det ikke verdt det?

Lenke til kommentar

Hvorfor bruke prime95 når IBT tester mye raskere? Har også opplevld at cpu er stabil i IBT, men likevell kræsjer spill og annet snacks. Så tok bare opp spenningen litt og litt til alle kræsj og feil forsvant.

Mulig prime95 er bedre sånn sett.

 

Vet ikke ang. igp.

 

Jeg har aldri kræsjet etter å kjørt Prime95 i 12 timer hvorav den gjør CPUen cirka 10c varmere enn noe annet jeg har brukt. Men IBT skaper ytterligere 5-10c mer varme enn Prime95 så jeg syntes at den dermed blir unødvendig. Jeg kan jo egentlig bruke begge men Prime95 har aldri sviktet meg og den nyeste versjonen er veldig bra.

Lenke til kommentar

Fortrekker prime selv jeg da har vært borti flere ganger at noen som har vært IBT stabilt har trynet i bf:bc2.

@symetrical: hva har du fått til av overklokk på den ivy'en din?

 

Den stod cirka 3 timer med Prime95 på 4.5Ghz og 1.1v men stoppet for å skru av IGP'en for å se om det gjorde noen forskjell med tanke på spenningen jeg trenger for overklokking av CPUen. Jeg har fortsatt ikke testen høyere overklokk eller lavere voltage. Skal forsette i morgen da jeg ikke kan sove med PCen på - det bråker ikke mye av viftene men luftstrømmen er irriterende. Men det er mye eksamener framover så det blir lite tid. Jeg skal uansett lage en worklogg seinere da jeg har tenkt til å gjøre en del andre forandringer i tillegg. Kommer til å poste resultater seinere som jeg skal sammenligne med i7-930.

 

Selv om jeg ikke har benchmarket CPUen enda så er jeg veldig glad for oppgraderingen da min gamle X58 sin northbridge nettopp traff cirka 90c. Har ikke sett temperaturen på Asus Z77 - deluxe MOBOen enda men forventer at den er mye bedre enn X58' som jeg har nå. Tror faktisk at X58en er i ferd med å pensjonere seg..

Endret av Symmetrical
Lenke til kommentar

Er d northbridge som er 90 eller er d pwm? 90 på NB hørtes ganske ekstrem ut.

 

Jeg bruker HWmonitor og der står det at Northbridge er på cirka 90c (nå er den rundt 85c) når jeg starter Prime95. Dette er altså med Gigabyte X58A-UD3R. Den har egentlig vært sånn i et par måneder men jeg har ikke gjort noe da noen fortalte meg at den kan tåle det. På en annen side så skal jeg fjerne det hovedkortet snart så da er det egentlig ikke så viktig. Kanskje jeg skal forsøke å fikse det dersom jeg bestemmer meg for å bruke den i en annen case.

Lenke til kommentar

Noen som vet om en bra stress test for GTX 580 med tanke på at den throttler i alle stress test programmer?

Har hørt at Heaven skal være ganske bra om du følger med og ser etter artifakter.

3DMark11 Performance med test 4 i 20 loops pleier å stresse mitt 7970 rimelig hardt også, men det kan være annerledes med Nvidia med tanke på at 580 er helt annerledes dimensjonert.

Lenke til kommentar

Noen som vet om en bra stress test for GTX 580 med tanke på at den throttler i alle stress test programmer?

Har hørt at Heaven skal være ganske bra om du følger med og ser etter artifakter.

3DMark11 Performance med test 4 i 20 loops pleier å stresse mitt 7970 rimelig hardt også, men det kan være annerledes med Nvidia med tanke på at 580 er helt annerledes dimensjonert.

 

Takk, skal prøve det. Jeg vet at det å øke Core kan forbedre ytelsen en del men gjelder dette også for memory? Er det verdt å overklokke minnet på GPUen mye?

Lenke til kommentar

Noen som vet om en bra stress test for GTX 580 med tanke på at den throttler i alle stress test programmer?

Har hørt at Heaven skal være ganske bra om du følger med og ser etter artifakter.

3DMark11 Performance med test 4 i 20 loops pleier å stresse mitt 7970 rimelig hardt også, men det kan være annerledes med Nvidia med tanke på at 580 er helt annerledes dimensjonert.

 

Takk, skal prøve det. Jeg vet at det å øke Core kan forbedre ytelsen en del men gjelder dette også for memory? Er det verdt å overklokke minnet på GPUen mye?

Satser alltid på core først og fremst og så minnet i etterkant. Har hørt at GTX 570 har endel å hente på å overklokke minnet, men det er ikke godt å si. Beste er nok å prøve seg frem ;)

Lenke til kommentar
Satser alltid på core først og fremst og så minnet i etterkant. Har hørt at GTX 570 har endel å hente på å overklokke minnet, men det er ikke godt å si. Beste er nok å prøve seg frem ;)

 

Takk igjen. Skal forsøke det du skrev og klokke tilbake minnet til standard og øke Core med cirka 10mhz om gangen i 3Dmark11. Får se hvor langt jeg kommer med 1.088v da temperaturen er bra med denne voltagen. Men jeg har problemer med Heaven hvorav 'gresset' har en eller annen flicker eller oppfører seg rart - selv på stock clocks. Har alltid hatt dette problemet helt siden jeg kjøpte kortet i fjor. Er det vanlig? Opplever ikke lignende problemer i andre spill. Med artifacts så mener du farger som blinker osv?

Endret av Symmetrical
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...