Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror at GK110 blir andre boller enn GK104. Selv om 680 yter veldig bra, så føler jeg at det er et halvferdig produkt. Nvidia skjuler på noe, og gleder meg til å se GK110 in action. Blir vel 3x GK110 for deg EggMan88, hehe.

 

Nja, 3 vet jeg ikke. Er etter og ha gått fra 3-Way-SLI med GTX 570 til 3-Way-CF med 6970 så er jeg litt lei hele opplegget. Jeg drev også på den tiden med benching og konkuranse overclocking på min 24/7 rig.

 

Nå er det div potter på vei, et lass av cpu'er og en egen bencherig med 18x140mm vifter på en Mo-ra rad så neste oppgradering på min 24/7 rig blir nok noe mer moderert. Mest sansynligvis et GK110 vannkjølt, muligens 2 stk vis prisen er overkommelig.

Lenke til kommentar

Kom over denne. Er vell 90% BS, men om de så mye som er i nærheten av det som er sant så gleder jeg meg til GK110.

 

http://videocardz.co...ormance-preview

 

-snip-

 

For REAL??!

Nei, "Kalkulert ytelse"...

Like realistisk som at flygende biler om 3 år blir allemannseie (Back to the Future)

 

Flere shadere, minnebåndbredde og ROP-tall skalerer på ingen måte lineært. GTX 580 er mindre enn 150% raskere enn 8800GTX til tross for høyere klokkefrekvenser og 4 ganger antallet shadere.

Lenke til kommentar

Kom over denne. Er vell 90% BS, men om de så mye som er i nærheten av det som er sant så gleder jeg meg til GK110.

 

http://videocardz.co...ormance-preview

 

-snip-

 

For REAL??!

Nei, "Kalkulert ytelse"...

Like realistisk som at flygende biler om 3 år blir allemannseie (Back to the Future)

 

Flere shadere, minnebåndbredde og ROP-tall skalerer på ingen måte lineært. GTX 580 er mindre enn 150% raskere enn 8800GTX til tross for høyere klokkefrekvenser og 4 ganger antallet shadere.

 

Er div uenigheter om det rundt om på nettet. Stort sett alt som har noe og si er 2x.

 

Transistorer: 7.1 vs 3.54 = 100% økning.

Cudacores: 2880 vs 1536 = 88% økning

Text. Units: 240 vs 128 = 88% økning

ROPs: 48 vs 32 = 50% økning

 

Nå skal det også sier at 8800GTX bygger på 90nm mens GTX580 40nm.

 

Det har også lenge vært vist at Nvidia holdt tilbake GK110 fordi den rett og slett var for god vs 7970.

 

Jeg har på ingen måte forventninger om at ytelsen fra GK110 kommer til og bli lik 680 SLI, men har tro på og forventer at Nvidia slipper et kort som yter LANGT over det 680 gjør i dag, 50% raskere overall tror jeg er og forvente.

Lenke til kommentar

Har så lyst til å kjøpe vannblokker til mine 7950's, men blir dyrt å bytte ut hvis GK110 viser seg til å yte overlegen 680. Leste at gk110 skal lanseres august/september, er det bekreftet?

 

Var snakk om Q3/Q4 av 2012 ja, men hadde ikke forundret meg om det blir Q1 av 2013

Lenke til kommentar

Er div uenigheter om det rundt om på nettet. Stort sett alt som har noe og si er 2x.

 

Transistorer: 7.1 vs 3.54 = 100% økning.

Cudacores: 2880 vs 1536 = 88% økning

Text. Units: 240 vs 128 = 88% økning

ROPs: 48 vs 32 = 50% økning

 

Nå skal det også sier at 8800GTX bygger på 90nm mens GTX580 40nm.

 

Det har også lenge vært vist at Nvidia holdt tilbake GK110 fordi den rett og slett var for god vs 7970.

 

Jeg har på ingen måte forventninger om at ytelsen fra GK110 kommer til og bli lik 680 SLI, men har tro på og forventer at Nvidia slipper et kort som yter LANGT over det 680 gjør i dag, 50% raskere overall tror jeg er og forvente.

Du tok ikke poenget:

Sammenligner man klokkefrekvens, antall transistorer og ytelse får man ikke i nærheten av lineær skalering på ytelse. GTX 580 er bare 50% så effektivt per transistor x klokkefrekvens som 8800GTX var i sin tid. GTX 680 mot 560 Ti gir ca 80% skalering.

 

Med 100% flere transistorer når Nvidia skal legge på masse FP64-ytelse er det allerede mye å forvente så mye som +50% ytelse.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Er div uenigheter om det rundt om på nettet. Stort sett alt som har noe og si er 2x.

 

Transistorer: 7.1 vs 3.54 = 100% økning.

Cudacores: 2880 vs 1536 = 88% økning

Text. Units: 240 vs 128 = 88% økning

ROPs: 48 vs 32 = 50% økning

 

Nå skal det også sier at 8800GTX bygger på 90nm mens GTX580 40nm.

 

Det har også lenge vært vist at Nvidia holdt tilbake GK110 fordi den rett og slett var for god vs 7970.

 

Jeg har på ingen måte forventninger om at ytelsen fra GK110 kommer til og bli lik 680 SLI, men har tro på og forventer at Nvidia slipper et kort som yter LANGT over det 680 gjør i dag, 50% raskere overall tror jeg er og forvente.

Du tok ikke poenget:

Sammenligner man klokkefrekvens, antall transistorer og ytelse får man ikke i nærheten av lineær skalering på ytelse. GTX 580 er bare 50% så effektivt per transistor x klokkefrekvens som 8800GTX var i sin tid. GTX 680 mot 560 Ti gir ca 80% skalering.

 

Med 100% flere transistorer når Nvidia skal legge på masse FP64-ytelse er det allerede mye å forvente så mye som +50% ytelse.

 

Med mindre de henter ut opp mot 50% mer ytelse fra GK110 vs 680 så blir jeg skuffet. 680 i seg selv var en liten mindtwist for meg, Nvidia har så lenge jeg kan huske prioritert ytelse fremfor strømtrekk, men på 680 virker det som det motsatte, de pushet akuratt så mye ut av det at de la seg rett over 7970 og så sa stop der, vanligvis ville de pushet det så langt de klarte og holde det kaldt og si stop der.

 

Enkelt og greit, Time Will Show.

Lenke til kommentar

Det er faen ikke rart pcen er varm for tiden. Regna med det var fordi det var så varmt ellers, men den andre Corsair vifta på H80'n har jo daua. Gudene veit når den daua. Egentlig samme faen om den har daua eller ikke. Den har jo bare to hastigheter; flyturbin eller av. Da ble det to Xigmatek vifter på den isteden så får jeg se om jeg oppgraderer til noen scythe vifter senere.

 

Snudde også vannkablene til toppen av kabinettet slik at de slipper å koke i varmen fra skjermkortene. Stakkars radiatoren kunne det jo stekes egg på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...