Gå til innhold

Hardwarekaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da trengs det ikke noe test av cpu. Fikk hovedkort til å starte idag. Det er jo den berømmte 6A på Gigabyte X79 UD7. Jeg tok av viften som var kobblet på cpu. Det var det eneste som var på. Ikke mus eller keyboard. Pluttselig startet den.

Testet med å sett vifte på plass å med keyboard i. Fikk fram 6A feil. Tok av vifte fra hk å cleara bios. Gikk ikke, så tok ut keyboard og cleara bios. Da funnka det gitt. Så må kjøre viffte i en anna kontakt på hk for å få viffte til å gå.. Dette har jeg ikke lest om noen steder, å dette skal postes på XS forumet asap når dem får igang ting igjenn.

Dette hovedkortet lages jo ikke lenger så er nessten ett LE hk

Lenke til kommentar

Jepp det og att det virker som att sokkelen er trykk f noen har kommentert på xs forumet.

Måtte vri litt på kjøler'n så kom den etter hvert. Men det var testet med vifte kobblet opp, å da ville den jo ikke. Men testa bare å jammen tror du ikke vi fikk start.

Sorry om det er litt OT i denne tråden, men.. Får lage en egen tråd på hk delen å skeive erfaring om noen sliter med dette i norge. Har jo ett till jeg kan teste det samme på og.. Håpe det er samme feil

Lenke til kommentar

Noen som har gode erfaringer med disse? blir sprø av vibreringen som kommer i 800D når en benytter de to nederste baysa. Noen som vet om det passer?

Det går an å lage slike støydemping selv som ikke koster så mye. Bruke de hvite/tykkere strikkene, eller kan du kjøpe o-ring av litt større versjon. Visuelt blir det ikke like fint som den dingsen du linket til, men funker knall.

Edit: Den sunbeam saken får plass i en 5.25" bay, dvs den er litt mindre enn 5.25"= ca. 13cm. Du kan ta frem linjalen å måle litt ;)

Endret av samye83
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prøvde meg i går på en fiskesenløsning. Det ble ikke bra. Fikk den til å henge i lutfta, men den ble for vinglete. Ett to timers prosjekt endte med at jeg klippet diskene løst igjen. Tviler på at disken har noe godt av å bevege seg for mye. Da står jeg i 49,- for skikkelig oppheng. 800D har skrueløse feste, slik at det ikke er like enkelt å feste strikk heller.

Lenke til kommentar

Noen som har festet harddisker med strikk/o-ring som vil dele erfaringer? Hvordan gjøre det best mulig etc.

Jeg har brukt strikk i mange år nå, funker som fjell. Så lenge du får festet harddisken til skikkelig. Kabinetter har forskjellige harddiskhyller, så du får prøve deg frem hva som er best i ditt kabinett. Om du har gummihansker hjemme, så kan du klippe av fingrene. De(fingrene) funker også som demper ;)
Lenke til kommentar

For at toll skal kunne beregnes må der vær en kjøpepris og det er det jo ikke på en retur. Blir vel samme greia som om det skulle vært en gave

Når jeg var på posten og skulle sende pakken måtte jeg fylle ut skjerma hvor jeg ble fortalt at jeg måtte skrive pris... Burde vel ha skrevet 200kr der :p

Den skulle forøvrig til Nederland, kanskje derfor?

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

Fikk Evga GTX 670 SC igår, og den har fungert sånn hallveis frem til nå hvor jeg sliter med dette

http://www.evga.com/...1595704&mpage=1

PCen restarter seg heletiden, skjermen blir svart, kommer masse rare farger osv.

Er korte dødsdømt eller kan man fikse dette?

Ingen problemer med temperatur.

edit: Så det jeg lurer på er om jeg ska vente på ny driver fra nvidia eller bare sende tilbake kortet?

Endret av Papirkurven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...