Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Hvorfor i alle dager er 6-pins koblingene på midten av kortet?

 

EDIT:

Er nesten så de håper å ikke selge dette kortet.

Så stygt å ha de midt på...

 

 

Men, jeg har et merkelig problem med mitt tastatur, steelseries 6gv2.. Hvert 7ende minutt blinker numlock, capslock og scroll lock ledsene, selv når maskinen det er koblet til ikke har strøm til psu en gang. Hvordan er det mulig,mog hvorfor??!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ett lite spørsmål..

 

Det er ikke noen inne her som er eller er fra ifra nærheten av Molde by. Og om det er noen som kjører Sockel 2011, og kunne hatt mulighet til og teste en 3930K prosessor for meg.

 

Har jo to Gigabyte UD7 HK som jeg ikke får startet, å tenkte å høre om noen kunne sjekket om cpu er iorden. Er det eneste jeg ikke har fått testa. Slik att jeg visste att det ikke er cpu som gjør att dem ikke starter. Før jeg sender dem inn for nye kort...

Lenke til kommentar

Tror ikke du trenger å spekulere i at CPUen er død, er mer sannsynlig at ASUS kortet ditt har avgått med døden.

CPUer dør sjeldent til aldri, eneste unntaket er de som kjører høy spenning og LN2 slik at de "sveiser" seg fast i sokkelen.

99,9% sjanse for at CPUen din er skjønneste orden, for jeg har til gode å høre om en DOA CPU enda, men har hørt om 2 døde hovedkort, PSU problemer og annet snacks som har laget problemer som ikke lar deg få start.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er gigabyte kort :p men men. Var endel av dem som kom med den berømte 6a feilen. Der du ikke får bilde å dem ikke kommer så langt som bilos. Men dette hk er jo ikke produsert lenger heller tror jeg. Så er heldig om jeg får tak i to til som funnker..

 

Men hadde vært greit å fått testa cpu på en måte, eller testa med en anna på hk mitt.

Sikkert bare å RMA, selv om dem var skaffet rundt jule tider.. Bare ikke giddet å gjordt det enda..

Lenke til kommentar

Hvordan er disse viftene som er med Corsair vannkjølerene til CPU? H50, H100 osv.

Skal kjøpe meg H100 og lurer på om jeg bør kjøpe meg nye / ekstra vifter.

 

Er så møkklei den Asus CPU kjøleren jeg har nå. CPUen idler på 50-60 grader.

Bråker noe sinnsykt gjør den å. Men det er vell mest pga. mye støv.

Lenke til kommentar

PCen bråker såppass mye fra før av så tror nokk det går greit. ^^

Tenkte på og kjøpe meg Noctua vifter også, men de er jo så jævla stygge. Skjønner virkelig ikke hvorfor de velger de to styggeste fargene man kan ha på PC vifter.. :S

Prøv neon-grønne blad med samme farge på ramma som nåværende Noctua-vifter, så får du stygt ;)

De har nok valgt fargene så de skal være lette å kjenne igjen.

Lenke til kommentar

Hehe ja. Har noen billige 120mm vifter i toppen nå med rødt LED lys. Skrur jeg de opp 10% hørest de godt, skrur jeg de på 100% blir det som en støvsuger. xD

Men spørs om det blir Noctua vifter uansett, de er jo veldig bra, så får jeg kjøpe 4 stk så jeg får push/pull på H100'en. De vises jo ikke så godt uansett når de står i toppen. ^^ Ikke at jeg bryr meg så mye lell. Er jo bare jeg som ser PCen min. :p

Endret av Papirkurven
Lenke til kommentar

For å være ærlig trenger du ikke push-pull på H100. Kjøper du feks noctua NF-F12 vil du få en forskjell på 1-3 maksimalt ved å kjøre push-pull kontra bare push.

 

Er ikke verdt det, spør du meg.

 

NF-F12 er vistnok laget for å yte godt i "krevende" miljøer som en radiator. Lag deg en kopp kaffe, sett deg godt i stolen og se denne review'en på 30min :)

 

http://www.youtube.com/watch?v=3qAvH3yJ_A8

Endret av SvennAndre
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ville ikke latt 1 test avgjøre mitt synspunkt på noe, uansett om det er vifter eller prosessor. Man er nødt å lese flere, og til slutt kan man ikke gjøre annet enn å ta et valg basert på det inntrykket man sitter igjen med.

 

Noen ganger bommer man, selv om det ikke fins en eneste negativ test.

 

 

Jeg angrer ikke på nf-f12 kjøpet. Hadde vært den første til å innrømme det, for de koster skjorta. Hadde hylt som en stukket gris og advart alt og alle. Men med temps på rundt 29-34 idle, og 40-45 load med intel burn test, uten nevneverdig støy sier jeg meg veldig fornøyd.

 

Andre vifter fra Noctua kjenner jeg ikke til i detalj, som de i testen der for eksempel.

Endret av SvennAndre
Lenke til kommentar

Ser ut som jeg bare trenger to vifter ja. ^^ Svindyre var de også, så tror ikke 450kr er verdt 2-3gr. :p

 

Men apropo H100. Trenger jeg kjølepasta når det er vannkjøling?

Det er ikke praktisk mulig å lage varmesprederen på en prosessor 100% jevn og kontaktflaten på en vannblokk 100% jevn, dette fører til mikroskopiske hull mellom prosessor og kjøler. Kjølepastaen fyller disse hullene og gir bedre kontakt mellom prosessor og kjøler.

 

Kort sagt må du ha kjølepasta uansett kjølemetode.

Kjøp heller Gentle Typhoon AP-14 eller AP-15 og bruk den integrerte viftekontrolleren på H100 om du skal bytte viftene.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...