Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke. Den har blitt veldig varm til tider, selv når jeg brukte den. Klarte faktisk å få et brannsår når jeg kom borti utsiden av kabinettet en gang med den strømforskyningen i. Har en liten teori om at limet de bruker i strømforskyninger har blitt gammelt og begynt å lede strøm. Vet at det bruker å skje med det de brukte før.

 

Synes det er litt rart at sikkringen ikke gikk.

Lenke til kommentar

Broren min skal ta over litt gammel hardware jeg har liggende da hans compaq PC er både treig og vanskelig å ha med å gjøre. Har 4gb ddr2, q6600 (quad, 2.4GHz) og tenker å kjøpe 6870 1GB. Vil vel fungere greit det, selv om det er litt generasjonsforskjell?

 

Planen er å oppgradere hele maskinen seinere når han blir eldre og har mer penger :)

Lenke til kommentar

Endret litt mening og endte med 7750 i stedet, trenger nok neppe så mye ytelse som 6870 gir nemlig. Men takk for inputen, tror den kommer til å yte bra uansett :) Kjekke med 7750 er jo da at jeg slipper å tenke på at strømforsyningen også er litt kjip.

Lenke til kommentar

Crap, tror det er noe feil med enten det ene eller begge av skjermkortene mine. Får helt syke artifacts og kan ikke kjøre tunge 3D og grafikkort heftige programmer. Da ble man sittende oppe med feiltesting, fresh installering av windows og annet tull man kunne vært spart for. Kjipt å kanskje måtte sende de inn før påske og ende opp med HD4870 i reserve. Om jeg ser lyst på det så vil jeg muligens få pengene tilbake for kortene og ende opp med et GTX680 (Om jeg har plass i kabinettet).

 

 

Hmm, vet ikke helt sikkert hva problemet er. Det er så mange faktorer som spiller inn totalt sett. Har kjørt burn-in benchmark i furmark med hvert enkelt kort og SLI. Hvert enkelt kort går helt fint og finner ingen artifacts gjennom testen. Ellers fungerer det også helt greit og ingen problemer i spill. Når jeg tester med SLI så er FPS'en der den skal og ikke noe lagg/andre problemer. Det eneste er at det dukker opp texture tearing fra første sekund i burn-in testen. Det varmeste kortet ender opp på 85 grader og det andre rundt 10-15 grader mindre.

 

Greia er at det plutselig slår inn texture tearing, fryktelig lagg og andre problemer helt tilfeldig. Noen ganger skjer det med en gang jeg skrur på pcen og andre ganger flere timer etter at pcen har stått på. Har testet forskjellige drivere og kjører nå en clean installasjon av W7. Siden feilen bare har oppstått under kjøring av SLI hittil så må nesten feilen ligge i det området. Noen som har noen tanker/ideer om hva feilen kan være?

 

Virker som om det bare er asus sin crappy SLI bridge connector som er på fære.

Endret av Refsa
Lenke til kommentar

Da har hket mitt røket og oppgraderings spøkelse kom innom en tur.

 

Prøver å finne ut om de 2011 hkene som er på markedet støtter Ivy bridge.

Noen som vet/har hørt noe(gjerne med kilde?

Forøvrig ganske surt å sitte her med et 680GTX kort jeg ikke har prøvd engang!

Tviler på at Intel gidder å erstatte X79 med noe annet, brikkesettet gjør jo nesten ingenting på LGA2011: med PCIe-kontrollere og minnekontrolleren ligger på CPUen er det bare SATA og USB igjen.

Om det kommer en oppdatering blir det sikkert lignende Z68 vs Z77.

Lenke til kommentar

Se her. Begge kortene gir deg mye for pengene og de er ganske like i ytelse. Det kommer ann på spillet egentlig. Valget mellom de går egentlig bare på hva du foretrekker. Hvis du vil ha PhysX, CUDA, kjøligere kort (som oftest), går du for Nvidia. Hvis du vil ha litt høyere fps, eyefinity og lavere strømforbruk, gå for AMD.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det har ikke blitt postet her på 15-16 dager :omg:

 

Har hat trøbbel med SLI-broen til skjermkortene en stund og sendte en mail til komplett om det. Glad de er så greie på saker som dette og sendte meg en ny bro i posten. Satser på at det vil fikse problemene med den nåværende broen og at ting vil funke knirkefritt igjen.

Lenke til kommentar

Kjøpte meg et gtx 560ti, men får litt artifakter og tearing. Vil dere si det er en god nok grunn til å kjøre RMA på kortet?

 

Har prøvd å oppdatere drivere, og prøvd forskjellige spill uten at det gjør noen forskjell. Dette skjer ikke med mitt halvdefekte gtx480.

Lenke til kommentar

Kjøpte meg et gtx 560ti, men får litt artifakter og tearing. Vil dere si det er en god nok grunn til å kjøre RMA på kortet?

 

Har prøvd å oppdatere drivere, og prøvd forskjellige spill uten at det gjør noen forskjell. Dette skjer ikke med mitt halvdefekte gtx480.

 

Hva skjer om du kjører en stresstest på kortet med stock settings da?

Lenke til kommentar

Kjørte en runde Furmark uten at det ga samme resultatet, men er ikke så ofte det kommer bildefeil, så kan hende jeg må sitte en stund før jeg ser det. Har spilt et par timer source baserte spill, et par timer gta4 og et par timer bf3, og alle ga bildefeil et par ganger i løpet av spilletiden. Temperaturene er helt fine, og går aldri over 60 grader under last, og selv i Furmark når de bare 75 grader.

Lenke til kommentar

Kjørte en runde Furmark uten at det ga samme resultatet, men er ikke så ofte det kommer bildefeil, så kan hende jeg må sitte en stund før jeg ser det. Har spilt et par timer source baserte spill, et par timer gta4 og et par timer bf3, og alle ga bildefeil et par ganger i løpet av spilletiden. Temperaturene er helt fine, og går aldri over 60 grader under last, og selv i Furmark når de bare 75 grader.

 

Er det sli du kjører? Og hva legger du i bildefeil? Artifacts, screen tearing, etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...