Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Noen som har noen gode hovedkort og anbefale, må melde RMA på mitt P67A-UD7 og ettersom det er fra Netshop og det er kun Digital Impuls som fortsatt har UD7 så blir det et nytt kort.

 

- Kommer til og kjøre 3-Way CF med 6970 så må ha NF200 chippen.

- Må være ATX, har ikke plass til E-ATX,

- Fokus på Overclocking, driver med en del 3d Benchmarking så kommer til og kjøre 2600/2700k på 5.3Ghz + og går over til 3770k når Ivy-Bridge blir lansert.

- Helst fra Netshop ettersom det er der jeg får RMA fra (kan evt få solgt det jeg får tilbake fra RMA og kjøpe et fra et annet sted om de har mangel på gode kort fra Netshop.

 

Slik det er nå har jeg kun funnet Asus P67 WS Revolution, men litt usikker på hvordan det er og klokke på dette mtp at det er et WS kort uten alt for mye fokus på OC.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Faen, kjenner jeg begynner å bli sånn passe irritert og lei. Har byttet alt av komponenter nå, og det meste av småproblemer forsvant, men ikke faen at pc'en skulle stoppe å restarte tilfeldig. Sitter der midt i et BF3 game, og så bare skrur pc'en seg av uten forvarsel, og med helt fine temperaturer. Hva i alle dager er det som er feil?

 

Hvilken programmer er gode for å stressteste alle komponentene?

Lenke til kommentar

Skjer bare under spilling. Har ikke testet noen andre spill etter jeg fikk ny prosessor, men skjedde det samme under alle spill før bytte. Har en Corsair HX850, og et gtx480 som er fabrikkoverklokket. Resten av hardware finner du på profilen min.

 

 

Kjører Prime95 nå, så får se hva som skjer.

Skjedde ikke noe i Prime95, så hopper over til Furmark.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

En god og en dårlig nyhet, ivertfall for min del.

 

Jeg fant feilen, men uheldighvis er det på den dyreste delen, og butikken jeg kjøpte den hos er gått konkurs :realmad:

 

Etter 2 minutt med Furmark så slukknet pc'en. Temperaturene var ikke mere en 70 grader på det meste.

 

Skal prøve å kontakte EVGA å se om de tar imot kortet.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Apropo server.

Har aldri hatt en server. Men visst jeg kjøper meg en PC som skal brukes til nettopp det.

Jeg har nettverkskontakt fra stua og ned i kjelleren, hvor jeg har tenkt å ha serveren.

Visst jeg da kobler serveren til nettverket, kan jeg da laste ned filmer, serier osv direkte til servern fra PCen min på stua? Også kan jeg og dama bruke innholde på serveren fra PCene våres?

Vist jeg oppretter en slik "Nettverksplassering".

Må jeg bruke windows server, eller funker det med vanlig win7?

 

Harddiskene mine begynner og bli ganske fulle av serier og filmer, så har lyst på en server hvor jeg kan ha alt dette. ^^

Lenke til kommentar

Seagate når 1Tb pr. tomme :

 

Seagate Technology has become the first hard drive maker to achieve the milestone storage density of 1Tb per square inch, producing a demonstration of the technology that promises to double the storage capacity of today’s hard drives upon its introduction later this decade and give rise to 3.5” hard drives with capacity of up to 60TB over the 10 years that follow.

Seagate reached the landmark data density with heat-assisted magnetic recording (HAMR), the next- generation recording technology.

 

 

 

seagate_momentus_xt_550.jpg

 

 

 

 

The maximum capacity of today’s 3.5” hard drives is 3TB, at about 620Gb per square inch, while 2.5” drives top out at 750GB, or roughly 500Gb per square inch. The first generation of HAMR drives, at just over 1 terabit per square inch, will likely more than double these capacities – to 6TB for 3.5” drives and 2TB for 2.5” models. The technology offers a scale of capacity growth never before possible, with a theoretical areal density limit ranging from 5 to 10Tb per square inch – 30TB to 60TB for 3.5” drives and 10TB to 20TB for 2.5” drives.

 

 

 

http://www.xbitlabs....ve_Storage.html

Endret av johome
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sitter her og vurderer å oppgradere en litt eldre pc, men er usikker på hvilke komponenter jeg bør fokusere på! Oppsettet per i dag er som følger:

 

 

HK:

P6T Deluxe V2 (socket 1366)

 

CPU:

Core i7-920 (2.66ghz)

 

GPU:

Club3D HD4890 1024 MB GDDR5 PCIe 2.0

 

Minne:

OCZ DDR3 6 GB Gold XTC 1333MHz

 

PSU:

MIST 1000W avtagbare kabler, rev. 2

 

Systemdisk:

Intel 320 (120gb)

 

 

Min tanke er at både cpu og gpu begynner å henge litt etter. Hvis jeg ønsker å kjøre BF3 og lignende spill på med/high (1920x1200), bør jeg oppgradere begge eller kan det være nok å oppgradere GPU?

 

Regner også med at hvis jeg ønsker å oppgradere CPU vil det være fornuftig å gå for et nytt hovedkort + minne?

Lenke til kommentar

I første omgang vil det holde å oppgradere skjermkort. Hvis du vil ha en billig oppdatering kan du se om du finner et brukt 4890 og kjøre crossfire. Hvis ikke må jeg nesten ha et budsjett å gå på hvis jeg skal anbefale noe :)

 

Og når du skal oppgradere CPU må du har nytt hovedkort og RAM ja.

Det som gir deg mest for pengene i dag er socket 1155. En oppgraderingspakke med en i5 2500K, 8GB RAM og et Z68 hovedkort ligger på rett over 3000,- (se komplett sine oppgraderingspakker)

Lenke til kommentar

Ok! Tror nok jeg ønsker å oppgradere litt mer enn bare et nytt 4890 i CF. Er en stund siden jeg har fulgt med på hva som skjer på hardwarefronten, men det bør vel finnes brukbare mellomklassekort til rundt 2000 - 2500 kr?

 

Sett at jeg velger å kun gå for skjermkort denne gangen, så kan jeg legge litt mer i det, slik at dette kan være med i neste oppgradering hvor jeg bytter ut CPU, HK og RAM.

Lenke til kommentar

Nei, ingenting ble ødelagt bortsett fra strømforskyningen heldighvis. Var heldighvis ikke min pc den sto i, den har vært lånt bort en stund. Men er jo litt surt, har ikke lengere en backup strømforskyning.

 

Er overasket over hvor mange komponenter som ble grillet inni der. En svær spole, en kraftig 10watt motstand, en transistor, et par kondensatorer og en masse andre småting er kullsvart.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...