Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan jo prøve å bytte om på brikkene og sporene bare for å utelukke at rambrikkene er defekt, eller eventuelt minnesporene.

 

Gikk igjenom hele den prosessen med min pc. Tror jeg prøvde alle brikkene i alle spor i alle mulige forskjellige rekkefølger og antall. Fant tilslutt ut at noen minnespor ikke funket som de skulle, og sluttet å funke uten videre. Var midt i prosessen med å skifte hovedkort, så jeg fikk testet 3 hovedkort tilsammen, og alle viste samme feilen. Siden jeg hadde byttet alt annet så var det bare prosessoren som sto igjen som synderen. Googlet en del og fant ut at minnekontrolleren i Intel 9** serien var ganske utsabil, og kunne funke for så å plutselig uten at noe var forandret bare slutte å fungere uten noen god forklaring på hva som hadde skjedd. Om du fortsatt er innenfor garantitiden så kan du jo høre med selger om du kan låne en prosessor av dem for å se om det fikser problemet.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Hva er lurest å sikte seg inn på med tanke på oppgradering fra Lynnfield. Sandy Brigde, Sandy Bridge-E, Ivy Bridge eller Ivy Brigde-E ?

 

Hva gir mest bang for bucks?

 

Virker som om i7 - 3820 gir mer eller mindre identisk ytelse som i7 2600K. Eneste man får er litt høyer båndbredde på pci-spor og minnespor(?).

 

Er Ivy Bridge bakover-kompatibel med alle 1155 kort eller er det bare Z77 ? Hvorfor eventuelt vente på 2550K?

Endret av Lakrisbåt
Lenke til kommentar

Noen som vet om HP har urinert på denne eksterne disken eller om det funker knirkefritt å ta den ut og putte den i en stasjonær?

 

Ellers har netshop KJEMPE tilbud på diverse varer.

 

i deres siste mail har vi tilbud som:

 

SSD Disk

før: 2 796,-

nå: 2 990,-

 

Bærbar datamaskin

Før: 6 792,-

nå: 7 990,-

 

jeg er virkelig imponert over tilbudet jeg fikk på mail...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Syns Netshop har tapt seg fryktelig og holder ikke med konkurrentene lenger. Før så var det litt hipp som happ om jeg handlet der eller på Komplett, men nå er ikke Netshop lenger et alternativ i min verden hvor jeg enten kan få pickup-point fra Komplett (billigere+raskere) eller billigere fra Dustin enn de fleste andre på det aller meste. Unntaket er at Komplett ofte også har tilbud, så da er de også plutselig billigst igjen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Den er vel veldig lik ja, men HX'en er ikke 100% modulær. 24pin og 8pin sitter fast og er ikke modulære på den, mens på AX'en er alle kablene modulære. Ble da bedre enn TX850W'en jeg hadde :)

 

Selv foretrekker jeg det, framfor en helt modulær PSU, man trenger uansett de kablene, så hvorfor ikke?

Lenke til kommentar

Den er vel veldig lik ja, men HX'en er ikke 100% modulær. 24pin og 8pin sitter fast og er ikke modulære på den, mens på AX'en er alle kablene modulære. Ble da bedre enn TX850W'en jeg hadde :)

 

Selv foretrekker jeg det, framfor en helt modulær PSU, man trenger uansett de kablene, så hvorfor ikke?

 

Når man skal sleeve kablene slipper man å åpne selve psu'en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...