Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nytt tastatur og mus i hus :)

 

Har hatt Microsoft sin Touch mus en periode nå, og er dritt lei :p Musa har vært et eneste herk siden dag 1. Den sliter med å skille mellom høyre og venstre museklikk. Scrollingen er utrolig jevn. Surfer en på nettsider og scroller så er man plutselig på bunnen av en side med microscroll.

 

Bytte ut med Logitech G400 til 279.- ganske godt fornøyd.

 

Logitech G11 ble bytta ut med Microsoft Sidewinder X4. Litt usikker på dette tastaturet. Tastene er utrolig små og lager mye lyd!

Lenke til kommentar

Hovedkortprisene er forsåvidt greie. Cpu til nesten 5k er for mye. i7 920 lå vell rett over 2k da dem kom, husker jeg ikke feil. Det kommer altså ikke noen rimeligere utgaver av prosessorene? Har googlet etter lga2011 roadmap, men får ikke oversikten.

 

 

http://www.cpu-world.com/CPUs/Core_i7/Intel-Core%20i7-3820.html

 

Estimert release day february 13 2012. Så med andre ord ikke lenge til

Lenke til kommentar

Ja og nei der Teac.

Ja at alle CPUene kan klokkes, men utenom K modellene stopper de fleste andre ganske raskt, ca 2-3 MHz på buss frekvensen (BCLK med andre ord.) men siden det er så få klokkegeneratorer så drar du med deg en masse annet oppover med resultatet at det blir ustabilt etter noen få MHz, ala det samme som i gamle dager når Bussen var sammenhengende med PCI og AGP klokken.

 

Men K modellene klokkes med ulåst multiplier.

Lenke til kommentar

Ok, men i og med at 2011 er myntet på entusiastsegmentet så ser jeg ikke nødvendigheten med å ta en 500hundrings ekstra for K-funksjonaliteten.

 

Leste testen til techspot. Ble ikke imponert:

 

 

Final Thoughts

For $285, the Core i7-3820 is a worthwhile entry as it repeatedly exceeded the Core i7-2600K's performance output. The new SB-E chip looked particularly favorable in our encoding benchmarks, while its showing was satisfactory in the application tests, in which it managed to match the 2600K. It didn't do as well in our gaming tests, as it was disappointing to see the processor fall in the vicinity of the last-generation i7-920 and i5-750.

 

To be fair, the i7-3960X isn't all that impressive when gaming either, though it's at least on par with the 2600K. I believe the SB-E parts struggle here because they have inferior memory performance to the 2500K and 2600K. Despite the newer chips supporting quad-channel RAM, the SB-E processors have a higher memory latency, which attributes for the loss in bandwidth.

 

Interestingly when measuring bandwidth performance using SiSoftware Sandra, as many tech sites do, the SB-E processors appear to have a memory bandwidth in excess of 35GB/s, roughly 75% more than the 2600K. Yet AIDA64 Extreme Edition shows the 3820 and 3960X with a read/write bandwidth of just 18GB/s and 15GB/s, which is slower than the LGA1155 processors.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Jeg hadde problemer med min WD black 1tb hardisk i stasjonær'n.

Problemer med å spille av video filer osv.

Jeg hadde windows på samme disken.

Nå etter at eg har flyttet windows over på en SSD, så fungerer den fint.

Disken er ca 2år gammel.

 

Noen idê om hva som har skjedd her?

Problemer med hakket avspilling eller problemer med å åpne opp videoen?

Lenke til kommentar

Hakket avspilling. Beklager, har litt kommunikasjons problemer. :/

 

Problemet startet rundt nyttår. Hadde et strømbrudd her da.

Etter det startet disken å oppføre seg rart. Treg, hakkete avspilling og generelt sær oppførsel. Deretter fikk eg en masse problemer med korrupte sektorer og delvis korrupt filsystem.

Fikset det med en full formatering samt overskriving av alle sektorene.

 

Men var fortsatt plaget med hakkete avspilling samt elendig ytelse i multitasking.

Noe eg aldri hadde problemer med før.

 

Alt dette forsvant når eg installerte windows på en SSD for en uke siden. Og formaterte disken atter en gang.

Men eg regner med problemet kommer tilbake hvis eg installerer windows på WD black disken igjen?

Lenke til kommentar

Har kjørt et lignende program. Og smart verdiene var normale.

Skal prøve med hdtune nå. Får se hva som kommer opp.

Men hvis ikke eg finner noen feil på den. Så er det jo ikke noe poeng i å sende den inn er det vel?

 

Edit: Okei hardisken takler ikke å bli skrevet til samtidig som noe blir lest fra den.

Den klarer bare en ting i gangen. Er dette nok til å sende den inn på garantien?

Endret av Netrum
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...