Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, litt kjipt å kjøpe ny når den egentlig fungerer utmerket, men ikke ser så pen ut :p Er den største QCKen på 45x45 cm

 

 

Over til en annen ting. Når rulles det ut mer lommebokvennlige LGA2011 hovedkort og cpuer? eller er denne sokkelen forbeholdt high-end? Har lyst på en oppgradering om ikke så lenge, og synes 1156 --> 1155 er for lite sprang.

Lenke til kommentar

Over til en annen ting. Når rulles det ut mer lommebokvennlige LGA2011 hovedkort og cpuer? eller er denne sokkelen forbeholdt high-end? Har lyst på en oppgradering om ikke så lenge, og synes 1156 --> 1155 er for lite sprang.

Hovedkortene blir nok ikke billigere, men i7-3820 skal komme på samme pris som i7-920 var på, men vet ikke når. X79 er uansett ment som high-end, og AMD har ingenting som klarer å konkurrere ytelsesmessig med dette, derfor kommer det sannsynligvis ikke noen billige hovedkort ut.

Lenke til kommentar

Klarer ikke helt å se hvilken type der er. Er det vanlig molex?

 

Dem var i en vanelig molex ja. Disse er riktig nok til en vifte.

Det var litt problem med kablen til min MCP655 pumpe, så en elektriker heftet dem kablene fra pumpen til noe andre. Men det har vist ikke fungert 110% :p

 

Så jeg har tenkt og se om jeg kan fikse det selv?

Hva slags verktøy vil jeg trenge? Altså kutte kablen, også trenger jeg sånne "sokker" :p

 

Er vel nesten billigere og fikse det selv enn og kjøpe nye pumpe til 900-1000kr

Lenke til kommentar

Klarer ikke helt å se hvilken type der er. Er det vanlig molex?

 

Dem var i en vanelig molex ja. Disse er riktig nok til en vifte.

Det var litt problem med kablen til min MCP655 pumpe, så en elektriker heftet dem kablene fra pumpen til noe andre. Men det har vist ikke fungert 110% :p

 

Så jeg har tenkt og se om jeg kan fikse det selv?

Hva slags verktøy vil jeg trenge? Altså kutte kablen, også trenger jeg sånne "sokker" :p

 

Er vel nesten billigere og fikse det selv enn og kjøpe nye pumpe til 900-1000kr

Kjøp en molex forlengingskabel og klipp av ledningen, og så lodder du på ledningen du har, så slipper du å krangle med å finne løse deler.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...