Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg sjekket størrelsen rett og slett ved marker alt+høyreklikk+vis info.

 

Den oppgir 66 gb på egenskaper til disken.

Pagefile på SSD og Hibernation aktivert?

Uh. Jeg vet ikke? Hva er egentlig Pagefile?

Pagefile er swap-minne:

høyreklikk system -> avanserte innstillinger -> ytelse -> advansert -> virtuelt minne

La det være minst 512MB swap/virtualt minne/pagefile, for det skrives til denne filen under BSOD og enkelte programmer krever swap-minne.

 

Hibernation er skrudd på med mindre du har skrudd det av. For å skru det av (og frigi 75% av mengden minne du har på systemdisken) åpner du command -> "powercfg -h off", du kan taste "powercfg -?" for å finne ut om jeg sier sant om du lurer ;)

Lenke til kommentar

i AppData må du bare se HVA som bruker plass og deretter sjekke programmet som har lagt det dit.

Ofte er de uryddige eller liker å lagre skrot der istedet for andre og mer letthåndterlige plasser.

Eksempel: "Sins of a solar empire" lagrer ALLTID replayene sine der, og dette gjelder også siste match replayen som du IKKE kan si nei eller ja til, og disse kan fort bli flere gigabytes.

Sistnevnte kan du trygt kaste i papirkurven og slette, men det er ikke alltid du har en slik mulighet.

Lenke til kommentar

Kjøpte meg logitech G35 når den kom på markede. 2 år siden elns. Og nå har begge "ørene" blitt knekt, samt dekselet rundt micen. Har ikke vært hardbar mot det, rett og slett slitt. Tror dere dette blir dekt på reklamasjon/garanti?

Betalte jo 1000kr for det, og syns det er dårlig kvalitet, at den ikke holder såpass. :p

Endret av Papirkurven
Lenke til kommentar

Mine er i god behold etter rundt 1-1.5års drift. Jeg har brukt dem ganske hard og slipper de i pulten, etc. De har også hvert med på x antall LAN gjennom året uten problemer. Mine er like fine og har enda ikke fått sliteskader så jeg lurer egentlig på hva du har gjort med dine. Et år til i drift vil nok ikke ødelegge G35'en min.

Lenke til kommentar

Jadda!! Fikk et hyggelig besøk av en trojaner isted. Han tok altså live av windowsen og nå får jeg ikke bootet. :)

Har absolutt alle kamera bildene mine på den harddisken, som ligger på desktopen. 60gb med bilder jeg ikke vil miste. Har da bestemt meg for og kjøpe meg en SSD harddisk slik at jeg kanskje får hentet ut det jeg trenger før jeg formaterer hele harddisken.

 

Derfor lurer jeg på hvilken er å anbefale av dagens SSDer?

Kompis av meg kjøpte seg Corsair Force 3 GT, og den fryser ofte og får bluescreens osv.

Er stor fan av Corsair, og har tenkt mest på de, finnes det noe software som man kan få fikset problemet med?

Annen ting, er pick-up-pointen til komplett åpent på lørdager? Tenkte på den i trondheim da jeg og dama har tenkt oss dit på julehandel i helga. :p

 

takker for kjappe svar!

Lenke til kommentar

Jadda!! Fikk et hyggelig besøk av en trojaner isted. Han tok altså live av windowsen og nå får jeg ikke bootet. :)

Har absolutt alle kamera bildene mine på den harddisken, som ligger på desktopen. 60gb med bilder jeg ikke vil miste. Har da bestemt meg for og kjøpe meg en SSD harddisk slik at jeg kanskje får hentet ut det jeg trenger før jeg formaterer hele harddisken.

 

Derfor lurer jeg på hvilken er å anbefale av dagens SSDer?

Kompis av meg kjøpte seg Corsair Force 3 GT, og den fryser ofte og får bluescreens osv.

Er stor fan av Corsair, og har tenkt mest på de, finnes det noe software som man kan få fikset problemet med?

Annen ting, er pick-up-pointen til komplett åpent på lørdager? Tenkte på den i trondheim da jeg og dama har tenkt oss dit på julehandel i helga. :p

 

takker for kjappe svar!

Hvorfor ikke bare laste ned Ubuntu på minnepenn og hente ut bildene slik med en gang?

 

Crucial M4, Samsung 830 eller Intel er gode valg på SSD. Corsairs nye SSDer er alle basert på Sandforce-2281 og har disse problemene du er redd for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...