Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

finner ikke : kolon i dosbox :p noen som vet hvordan jeg får den frem?

 

Får en eller annen jalla : . Fynker ikke med copy/paste heller

 

post-105988-0-45502900-1321870437_thumb.jpg

Bruk On-screen Keyboard og sett input-language til engelsk gjennom språklinjen ;)

Ok, men hvordan endrer du til kun engelsk på on-screen da?

 

Fikk det til..

Endret av Teac
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nja, husker jeg rett ligger det under hardisken. Men det vil ikke fungere og ta batteriet ut, siden passordet er lagret på en chip på hk.

 

Fant ut at pc'en bare booter fra nettverket eller harddisken. Det første som slår meg da er å enten bytte harddisken og få bootet noe som kan ta bios passordet eller sette harddisken i en annen pc og brutforce admin passordet eller koble den til nettet å få bootet en program på den måten. Sistnevnte har jeg ingen peiling på hvordan skal gjøres, men regner med det er ganske vanskelig. Ligger vel en sperre slik at det er bare serverne som tilhører skolenettet som har tilgang til å boote noe.

Lenke til kommentar

Det minner meg på at du kan sette disken i en anen maskin (som eneste disken). Så laster du ned hirens boot CD og fjerner passordet og setter et nytt et.

 

Det fungerte når jeg gjorde det for en bekjent. :p

Ikke for å fjerne bios-passordet?

Imponerende i så fall..

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar

Det minner meg på at du kan sette disken i en anen maskin (som eneste disken). Så laster du ned hirens boot CD og fjerner passordet og setter et nytt et.

 

Det fungerte når jeg gjorde det for en bekjent. :p

 

Men tror ikke det funker å skifte passordet, for hver gang pc'en kobles til skolenettet kobles den også igjenom en loginserver. For å skifte passord må man da eventuelt hacke seg inn på login serveren og skifte passord der.

 

Ikke for å fjerne bios-passordet?

Imponerende i så fall..

 

Han tenker vel heller for å finne administrator passordet.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Det minner meg på at du kan sette disken i en anen maskin (som eneste disken). Så laster du ned hirens boot CD og fjerner passordet og setter et nytt et.

 

Det fungerte når jeg gjorde det for en bekjent. :p

Ikke for å fjerne bios-passordet?

Imponerende i så fall..

 

Det å fjerne administratorpassordet var jo det han ville i utgangspunktet.

 

Men for og gjøre det på ene måten måtte han fjerne bios passordet og så ha muligheten til og boote fra diverse medier.

Endret av WilliamAR
Lenke til kommentar

windows xp? Windows 7?

 

Om xp:

Sett inn en ren xp cd, boot opp, velg reparer.

når den har rebootet og er på "installing windows" vinduet, venter du på "installing devices process" nede til venstre, da trykker du Shift + F10, da får du opp et cmd vindu. skriv inn NUSRMGR.CPL og trykk enter. Derifra kan du endre administratorpassordet som du vil.

 

Overraskende nok så er dette FORTSATT et sikkerhetshull i XP Sp3 ^^

Lenke til kommentar

Nettopp fått opp nye maskinen med W7, i5 2500K, Corsair F2 120GB og 8GB RAM. Men det er jo nesten ingenting av RAMen som brukes :/

Vil det være noe vits i å lage en ramdisk av 3-4GB for utvikling? Har jo en stor mengde bittesmå filer som skal kompileres. Det tar jo flere sekunder på SSDen, kan det gå raskere? Er det vits?

Lenke til kommentar

Spørs om programmet du har tar nytte av det, og hvor god RAMDisk programvare for forskjellene på hastighet er GIGANTISK.

Men jeg har en 6Gb RAMDisk som er super, jævlig god fart på inn og utpakking av filer om det går via RAMDisken.

En Benchmark mellom RAMDisk software: http://www.raymond.cc/blog/archives/2009/12/08/12-ram-disk-software-benchmarked-for-fastest-read-and-write-speed/

Endret av 007CD
Lenke til kommentar

Kan lite ram gi lav fps? Hovedkortet jeg har fått i retur fra komplett spiser bare 2 av rambrikkene, og det lagger fryktelig i spill. Er nede i 2-4fps med jevne mellomrom.

 

HK: Asus Rampage 3 formula

ram: Corsair dominator, 3 gb men registrerer bare 2gb.

Minnebruken ligger på 100% hele tiden under spill og går sjeldent under 50% ellers.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

He he, nei. Blir vel heller å få tak i en switch til og fordele pc'ene på kablene. Tenker 3-4 pc'er per kabel burde gå greit.

 

Oppdatering: Ble èn kabel, så får jeg heller legge en ekstra opp trappa om det blir nødvendig. Holder ikke lan her så alt for ofte. Ble kjøpt 100meter rull med cat5e, så kan lage meg et par ekstra kabler om det skulle være nødvendig.

 

ontopic: Finnes det noen gode butikker som selger billige RJ45 plugger? De billigste jeg finner koster rundt 5 kroner stykke, men mener jeg har sett de før de rundt 50 øre stykke.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Har allerede kjøpt en 10pack hos Clas, men synes det var ganske dyrt for noe som ikke kan være verdt mere en 3-4 øre å produsere.

 

Kikket litt på Dealextreme, men ser ut som kvaliteten som med mye av det de selger er veldig laber. Får høre med IT avdelingen på skolen om de muligens har tilgang til noe billigere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...