N o r e n g Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Hvor mye kan jeg ta for å selge disse (link and link) brukt? De er to år gamle, men i godt hold. Tilsvarende ytelse nytt koster 2500 kr i form av P67 og i5-2500k. Realistisk kan du da se på ~1000 kr med tanke på alder tenker jeg. Lenke til kommentar
Khani Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 Oppdaterte driverne nu, fortsatt samme. EDIT: Det er en fersk windows 7 installasjon på en Lenovo desktop pc med intel HD4500 grafikkort, 3ghz core 2 duo prosessor og 8GB ram, det bør jo være nok kraft for å spille av youtube uten store kompresjonsfeil og pixelering syns jeg. EDIT2: Det samme skjer om jeg bruker minitube programmet. Jeg har nesten samme specsene på skolelaptopen. Den drar tilogmed 1080p smertefritt. Prøv og reinstaller flash. Evt kan du prøve etterpå i en alternativ nettleser og se om problemet forsvinner da. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 Flash er reinstallert, det lagger jo ikke i det hele tatt, det er jo det som er så rart. Tester i IE nå, men jeg mistenker at det er noe kødd med intel, har hatt lignende problemer med intelgrafikk tidligere. EDIT: Samme kvalitet i IE, kjørte IE og FF side-by-side her. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Damn, akkurat fått pc fra skolen, aldri kommet over en så låst pc. Må ha tilgang til administrator brukeren for skifte så lite som språket, og være koblet til skole nettet for å skifte bruker. De har tilogmed låst oppstarten så du kan ikke boote noe annet Noen som vet om en måte å komme rundt dette? IT avdelingen virker ikke villig til å hjelpe med noe, og jeg får ikke installert antivirus og dvs andre programmer for å renske opp i HP sin bloatware. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Noen mulighet for å boote til en linux live-cd/usb? Lenke til kommentar
Teac Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Kom tilfeldigvis over denne på Sweclockers. Synes det var stilig lagt. Kunne dok tenkt meg litt mer vinklet mot midten. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Damn, akkurat fått pc fra skolen, aldri kommet over en så låst pc. Må ha tilgang til administrator brukeren for skifte så lite som språket, og være koblet til skole nettet for å skifte bruker. De har tilogmed låst oppstarten så du kan ikke boote noe annet Noen som vet om en måte å komme rundt dette? IT avdelingen virker ikke villig til å hjelpe med noe, og jeg får ikke installert antivirus og dvs andre programmer for å renske opp i HP sin bloatware. Last ned en av mange passord-fjernere og slett adminpassordet Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 (endret) Kan ikke boote noe som helst. Oppstarten er låst, og eneste valget du får er system gjennopprettning og minnecheck. Må også koble til skole nettet for å bytte bruker da de har en egen innloggings server. Tenker eneste muligheten er å enten finne en måte å resterte bios på eller installere key logger og be itavdelingen ta en titt på maskinen. Sistnevnte er kanskje litt på grensen, men jeg synes det blir for dumt at de skal låse pc'ene slik at man ikke kan gjøre de enkleste ting. Har muligens klart å finne admin passord, men jeg får ikke sjekket før mandag pga innloggings serveren, men med en gang jeg skrev det passordet kom det en god del aktivitet over LAN porten, som tyder på at det kan være rett. Endret 18. november 2011 av Mr. A Lenke til kommentar
Dasch Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 Vurdere sterkt på å bytte ut min prosessor og hovedkort til Intel Core i7 3960K og Asus Rampage IV Formula. Det er ikke nødvendig, men jeg har sånn følelse att jeg bare må ha det.. 1 Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 (endret) Nærmer seg jul , hvilket minitastatur er den beste fullverdige erstattningen for mus og tastatur? Logitech DiNovo Mini Logitech K400 Cideko Air gaming Cideko Air Endret 20. november 2011 av Mr. A Lenke til kommentar
007CD Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 Kan ikke boote noe som helst. Oppstarten er låst, og eneste valget du får er system gjennopprettning og minnecheck. Må også koble til skole nettet for å bytte bruker da de har en egen innloggings server. Tenker eneste muligheten er å enten finne en måte å resterte bios på eller installere key logger og be itavdelingen ta en titt på maskinen. Sistnevnte er kanskje litt på grensen, men jeg synes det blir for dumt at de skal låse pc'ene slik at man ikke kan gjøre de enkleste ting. Har muligens klart å finne admin passord, men jeg får ikke sjekket før mandag pga innloggings serveren, men med en gang jeg skrev det passordet kom det en god del aktivitet over LAN porten, som tyder på at det kan være rett. Får du maskinen til å boote fra CD eller USB så kan du bare slette admin passordet, det finnes Linux verktøy som fikser dette og som booter som LiveCD / USB. Eksempel: http://home.eunet.no/pnordahl/ntpasswd/ Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 Prøvde å boote en Memtest cd, men det spiste den ikke. Klarte nesten å komme meg i bios, men rett før det skjedde fikk jeg beskjed om å taste inn passord. Virker som det er HP sin egen programvare de bruker for å sperre oppstarten. Lenke til kommentar
Dasch Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 Nærmer seg jul , hvilket minitastatur er den beste fullverdige erstattningen for mus og tastatur? Logitech DiNovo Mini Logitech K400 Cideko Air gaming Cideko Air Jeg ville nok sagt Cherry eVolution STREAM XT. Foreløpig så vet jeg ikke om det finnes med norsk layout... Lenke til kommentar
Babadurion Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 Fikk Netshop til å få tak i den aller nyeste generasjonen av RevoDrive 3 x2 IOPS Har selvfølgelig bestilt den, i lag med diverse LGA2011. Skal bli spennende Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 Nærmer seg jul , hvilket minitastatur er den beste fullverdige erstattningen for mus og tastatur? Logitech DiNovo Mini Logitech K400 Cideko Air gaming Cideko Air Jeg ville nok sagt Cherry eVolution STREAM XT. Foreløpig så vet jeg ikke om det finnes med norsk layout... Såvidt jeg kan se er ikke Cherry eVolution STREAM XT et minitastatur. Kan nevne at trådløst er et must. Lenke til kommentar
Dasch Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 Nærmer seg jul , hvilket minitastatur er den beste fullverdige erstattningen for mus og tastatur? Logitech DiNovo Mini Logitech K400 Cideko Air gaming Cideko Air Jeg ville nok sagt Cherry eVolution STREAM XT. Foreløpig så vet jeg ikke om det finnes med norsk layout... Såvidt jeg kan se er ikke Cherry eVolution STREAM XT et minitastatur. Kan nevne at trådløst er et must. Er ganske så mini for meg ^^ Lenke til kommentar
Khani Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 (endret) Prøvde å boote en Memtest cd, men det spiste den ikke. Klarte nesten å komme meg i bios, men rett før det skjedde fikk jeg beskjed om å taste inn passord. Virker som det er HP sin egen programvare de bruker for å sperre oppstarten. Skolepcene skal bare ha mulighet for og boote fra USB og nettverk. Det fungerer heller ikke og slette bios passord ved og dra ut batteriet. Jeg vil annbefale og følge en guide på Freakforum. Der er det flere som har prøvd det meste på skolelaptopene. Om du lurer på om jeg har åpnet skolelaptopen. Så har jeg fått passordet til bios fra en bekjent. Desverre fungerer det ikke på andre maskiner enn HP 6530b. Utifra hva jeg har testet. Endret 20. november 2011 av WilliamAR Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Skal prøve denne guiden, men må vente til jeg får stasjonær pc'en min tilbake i drift. Har ikke testet å boote fra USB, men prøvde å koble den til i windows tidligere, og da nektet den å koble til selv om driverne ble installert. Er en HP 4330s jeg har. Prøvde å grave etter bios batteriet, men ser ut som man må demontere hele hovedkortet for å nå det. Lenke til kommentar
Khani Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Nja, husker jeg rett ligger det under hardisken. Men det vil ikke fungere og ta batteriet ut, siden passordet er lagret på en chip på hk. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 finner ikke : kolon i dosbox noen som vet hvordan jeg får den frem? Får en eller annen jalla : . Fynker ikke med copy/paste heller Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå