Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oppdaterte driverne nu, fortsatt samme.

 

EDIT: Det er en fersk windows 7 installasjon på en Lenovo desktop pc med intel HD4500 grafikkort, 3ghz core 2 duo prosessor og 8GB ram, det bør jo være nok kraft for å spille av youtube uten store kompresjonsfeil og pixelering syns jeg.

 

EDIT2: Det samme skjer om jeg bruker minitube programmet.

 

Jeg har nesten samme specsene på skolelaptopen. Den drar tilogmed 1080p smertefritt.

 

Prøv og reinstaller flash. Evt kan du prøve etterpå i en alternativ nettleser og se om problemet forsvinner da.

Lenke til kommentar

Damn, akkurat fått pc fra skolen, aldri kommet over en så låst pc. Må ha tilgang til administrator brukeren for skifte så lite som språket, og være koblet til skole nettet for å skifte bruker. De har tilogmed låst oppstarten så du kan ikke boote noe annet :thumbdown:

 

Noen som vet om en måte å komme rundt dette? IT avdelingen virker ikke villig til å hjelpe med noe, og jeg får ikke installert antivirus og dvs andre programmer for å renske opp i HP sin bloatware.

Lenke til kommentar

Damn, akkurat fått pc fra skolen, aldri kommet over en så låst pc. Må ha tilgang til administrator brukeren for skifte så lite som språket, og være koblet til skole nettet for å skifte bruker. De har tilogmed låst oppstarten så du kan ikke boote noe annet :thumbdown:

 

Noen som vet om en måte å komme rundt dette? IT avdelingen virker ikke villig til å hjelpe med noe, og jeg får ikke installert antivirus og dvs andre programmer for å renske opp i HP sin bloatware.

Last ned en av mange passord-fjernere og slett adminpassordet

Lenke til kommentar

Kan ikke boote noe som helst. Oppstarten er låst, og eneste valget du får er system gjennopprettning og minnecheck. Må også koble til skole nettet for å bytte bruker da de har en egen innloggings server.

 

Tenker eneste muligheten er å enten finne en måte å resterte bios på eller installere key logger og be itavdelingen ta en titt på maskinen. Sistnevnte er kanskje litt på grensen, men jeg synes det blir for dumt at de skal låse pc'ene slik at man ikke kan gjøre de enkleste ting. Har muligens klart å finne admin passord, men jeg får ikke sjekket før mandag pga innloggings serveren, men med en gang jeg skrev det passordet kom det en god del aktivitet over LAN porten, som tyder på at det kan være rett.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Kan ikke boote noe som helst. Oppstarten er låst, og eneste valget du får er system gjennopprettning og minnecheck. Må også koble til skole nettet for å bytte bruker da de har en egen innloggings server.

 

Tenker eneste muligheten er å enten finne en måte å resterte bios på eller installere key logger og be itavdelingen ta en titt på maskinen. Sistnevnte er kanskje litt på grensen, men jeg synes det blir for dumt at de skal låse pc'ene slik at man ikke kan gjøre de enkleste ting. Har muligens klart å finne admin passord, men jeg får ikke sjekket før mandag pga innloggings serveren, men med en gang jeg skrev det passordet kom det en god del aktivitet over LAN porten, som tyder på at det kan være rett.

 

Får du maskinen til å boote fra CD eller USB så kan du bare slette admin passordet, det finnes Linux verktøy som fikser dette og som booter som LiveCD / USB.

Eksempel: http://home.eunet.no/pnordahl/ntpasswd/

Lenke til kommentar

Nærmer seg jul :xmas:, hvilket minitastatur er den beste fullverdige erstattningen for mus og tastatur?

 

Logitech DiNovo Mini

 

Logitech K400

 

Cideko Air gaming

 

Cideko Air

 

Jeg ville nok sagt Cherry eVolution STREAM XT. Foreløpig så vet jeg ikke om det finnes med norsk layout...

 

Såvidt jeg kan se er ikke Cherry eVolution STREAM XT et minitastatur. Kan nevne at trådløst er et must.

Lenke til kommentar

Nærmer seg jul :xmas:, hvilket minitastatur er den beste fullverdige erstattningen for mus og tastatur?

 

Logitech DiNovo Mini

 

Logitech K400

 

Cideko Air gaming

 

Cideko Air

 

Jeg ville nok sagt Cherry eVolution STREAM XT. Foreløpig så vet jeg ikke om det finnes med norsk layout...

 

Såvidt jeg kan se er ikke Cherry eVolution STREAM XT et minitastatur. Kan nevne at trådløst er et must.

 

Er ganske så mini for meg ^^

Lenke til kommentar

Prøvde å boote en Memtest cd, men det spiste den ikke. Klarte nesten å komme meg i bios, men rett før det skjedde fikk jeg beskjed om å taste inn passord. Virker som det er HP sin egen programvare de bruker for å sperre oppstarten.

 

 

Skolepcene skal bare ha mulighet for og boote fra USB og nettverk. Det fungerer heller ikke og slette bios passord ved og dra ut batteriet.

 

Jeg vil annbefale og følge en guide på Freakforum. Der er det flere som har prøvd det meste på skolelaptopene.

 

Om du lurer på om jeg har åpnet skolelaptopen. Så har jeg fått passordet til bios fra en bekjent.

 

Desverre fungerer det ikke på andre maskiner enn HP 6530b. Utifra hva jeg har testet.

Endret av WilliamAR
Lenke til kommentar

Skal prøve denne guiden, men må vente til jeg får stasjonær pc'en min tilbake i drift. Har ikke testet å boote fra USB, men prøvde å koble den til i windows tidligere, og da nektet den å koble til selv om driverne ble installert. Er en HP 4330s jeg har. Prøvde å grave etter bios batteriet, men ser ut som man må demontere hele hovedkortet for å nå det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...