Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal ikke i veggen, men blir fast montering med veggbokser. Tenkte å bruke cat6 når man først setter igang, men ser at det er veldig mange krav til cat6 og man like gjerne kan bruke skjermet cat5e da man ikke når opp til kravene uten et kurs og trening. Er jo et merkbart prishopp fra cat5e til cat6, så blir mest sannsynlig FTP cat5e.

 

Men blir det noe problemer med båndbredde på en cat5e kabel med 8 pc'er?

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Hei,

 

noen her som vet om man må betale toll på pakker man sender til seg selv fra utlandet?

Bor for tiden i England og lurte på om jeg skulle se meg om etter ny skjerm til en gunstig pris, for så å sende denne til meg selv i posten.

Lenke til kommentar

Ja, switch oppe og router nede. Får se på muligheten til å trekke 2 kabler opp.<br>

 

Bare ikke koble begge kablene i switchen så du lager en loop i nettverket som får utstyret til og kræsje :p

 

Noen switcher kan konfigureres for at det skal gå med en slik renundant linje. Men da må du også opp i pris en del.

Endret av WilliamAR
Lenke til kommentar

Tenkte jeg burde spørre om litt hjelp angående medium gaming maskin. Trenger raskt svar slik at ikke impulsen går over :p

 

Har nettopp kjøpt meg GTX560, og maskinen skal bare leve i 2.5 år, så trenger ikke all verdens.

 

Tenkte i5 2500K, GIGABYTE GA-Z68X-UD3H-B3 og CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC12800 1600MHZ

 

Hva mener de proffe?

Endret av Ståle
Lenke til kommentar

tenkte jeg skulle slenge dette ut her:

lga 2011 spotted @ komplett

 

Fin pris på basic sekskjerneren

Fin, og fin:

Dobling i pris for 50% flere kjerner, og i praksis ~40% bedre ytelse når alt går full pupp.

 

Tenkte jeg burde spørre om litt hjelp angående medium gaming maskin. Trenger raskt svar slik at ikke impulsen går over :p

 

Har nettopp kjøpt meg GTX560, og maskinen skal bare leve i 2.5 år, så trenger ikke all verdens.

 

Tenkte i5 2500K, GIGABYTE GA-Z68X-UD3H-B3 og CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC12800 1600MHZ

 

Hva mener de proffe?

Ser bra ut!

Lenke til kommentar

Sitter og ser på youtube i stilleperiodene på jobbmaskinen, men får fryktelig dårlig kvalitet syns jeg. Maskinen er relativt ny med en 3ghz core2 cpu, og alt unntatt grafikken får over 6 i windows rating (2d får 4.4, og spill får 3.5).

Men likevel så får jeg store mengder pixelering og komprimeringsfeil på youtube, i en langt større grad enn det jeg får på maskinen hjemme. Legger ved et screenshot på en video som gir meg noe som føles som 720p hjemme, men som her ser mer ut som 360p..

post-89820-0-40840200-1321441443_thumb.png

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar

Oppdaterte driverne nu, fortsatt samme.

 

EDIT: Det er en fersk windows 7 installasjon på en Lenovo desktop pc med intel HD4500 grafikkort, 3ghz core 2 duo prosessor og 8GB ram, det bør jo være nok kraft for å spille av youtube uten store kompresjonsfeil og pixelering syns jeg.

 

EDIT2: Det samme skjer om jeg bruker minitube programmet.

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar

En kompis har problemer med mikrofonen i Razer Megalodon. Han får ikke koblet til noen på skype, da får han feilmeldingen "Problemer med innspillingsenheten".

Han har også prøvd Teamspeak 3, men hver gang han kobler til en server kobler mikrofonen seg fra. Den fungerer fint så lenge han ikke kobler til servere, og i Windows.

 

Det fungerer fint om han bruker det innebygde lydkortet. Tenkte først at dette måtte være et driverproblem, men har fått han til å laste ned drivere rett fra Razorstore uten hell.

 

Noen som har peiling på hva som kan være galt her?

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...