Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Noen som har erfaing med PowerColor Radeon HD 6970? Kjøleren ser litt "jalla" ut iforhold til andre merke. Og siden den er billigst.

 

Tenker på denne: Link komplett

Eneste som er hørt om merket er at kjøleren kan komme litt løst festet, det er bare å stramme skruene på baksiden.

Det kortet der kommer med en solid overklokk og Dirt 3 inkludert. Verdt det absolutt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg anbefaler GB UD5 fordi jeg eier et selv. Det er fjellstabilt selv når jeg overklokker og det har ikke vært noe kræsjer på det noen sinne heller. Det støtter også veldig mange minneprodusenter også.

Også har det mange fine funksjoner som ikke alle andre produsenter har.

Endret av WilliamAR
Lenke til kommentar

Spør igjen siden jeg ikke fikk noe klart svar sist jeg spurte. Hvilket av hovedkortene fra komplett med socket 1366 er best?

 

 

 

Rampage III er best, men forskjellene merkes kun på flytende nitrogen.

Spør heller deg selv om hva du trenger av USB, SATA og lignende.

Lenke til kommentar

Vel, jeg sitter litt på gjerdet. Har 3 valg,

 

1. Velge et av hovedkortene fra socket 1366 som enda er igjen

 

2. Oppgradere til socket 1155 og en i7 2600

 

3. Være uten pc å vente til over jul og velge socket 2011

 

 

Vil det være verdt å oppgradere til en nyere socket eller holder det med socket 1366?

Lenke til kommentar

om det var mitt valg ville jeg valgt nr 1. Det er fordi jeg er såpass fornøyd med min 920 og UD5 at jeg skal minst bruke det i 3 år til eller mer.

 

Over 60% av utregningene i et spill på bare CPU, er ikke like vanlig lenger. Nå for tider er mer og mer av renderingen gjordt på GPU.

 

I feks BF3 er lasten på CPU bare 20-40% med alle settings på high. Mens skjermkortet jobber nesten 100%.

 

Så om du ikke driver med tung rendereing alla 3D redigering, F@H, benchmarking...osv har du neppe bruk for noe kraftigere sokkel for øyeblikket.

Endret av WilliamAR
Lenke til kommentar

om det var mitt valg ville jeg valgt nr 1. Det er fordi jeg er såpass fornøyd med min 920 og UD5 at jeg skal minst bruke det i 3 år til eller mer.

 

Over 60% av utregningene i et spill på bare CPU, er ikke like vanlig lenger. Nå for tider er mer og mer av renderingen gjordt på GPU.

 

I feks BF3 er lasten på CPU bare 20-40% med alle settings på high. Mens skjermkortet jobber nesten 100%.

 

Så om du ikke driver med tung rendereing alla 3D redigering, F@H, benchmarking...osv har du neppe bruk for noe kraftigere sokkel for øyeblikket.

 

Jaja.. dette er hos meg med 1080 p med ultra settings og 6990+6970

980x@4200 ht=off

Jeg tror cpu har noe for seg :p

 

bf3cpuloadutenHT.jpg

 

Lenke til kommentar

Var nå high settings jeg bruker. men nå er egenlig BF3 et ekstremtilfelle når det kommer til sammenligning av de forskjellige presetene.

 

Men i allefall gir high meg 20-40% belastning på CPU på High med 1 GPU.

Mens hos deg får du 55% på CPU og 100% på 3 GPUer så sånn sett blir det fortsatt større last på GPU hvis man legger det sammen (Kan huske at du har nevnt noe om 100% last før så jeg tipper det var riktig).

Lenke til kommentar

Var nå high settings jeg bruker. men nå er egenlig BF3 et ekstremtilfelle når det kommer til sammenligning av de forskjellige presetene.

 

Men i allefall gir high meg 20-40% belastning på CPU på High med 1 GPU.

Mens hos deg får du 55% på CPU og 100% på 3 GPUer så sånn sett blir det fortsatt større last på GPU hvis man legger det sammen (Kan huske at du har nevnt noe om 100% last før så jeg tipper det var riktig).

 

Hvis du ser i taskmanager så dropper den ned til 55% når jeg tar al+tab. Egentlig er den vel på 70-80% noe man ser av grafen ;)

 

 

 

Lenke til kommentar

Var nå high settings jeg bruker. men nå er egenlig BF3 et ekstremtilfelle når det kommer til sammenligning av de forskjellige presetene.

 

Men i allefall gir high meg 20-40% belastning på CPU på High med 1 GPU.

Mens hos deg får du 55% på CPU og 100% på 3 GPUer så sånn sett blir det fortsatt større last på GPU hvis man legger det sammen (Kan huske at du har nevnt noe om 100% last før så jeg tipper det var riktig).

 

Hvis du ser i taskmanager så dropper den ned til 55% når jeg tar al+tab. Egentlig er den vel på 70-80% noe man ser av grafen ;)

 

Underlig :ermm: Jeg har en applikkasjon på skjermen på tastaturet som viser belastningen i prosent som stemmer omtrent helt med hva task manager leser av.

 

Har også prøvd med task manager på skjerm nr 2. TM viser akkurat det samme.

Endret av WilliamAR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...